לפעמים כל מה שמתחשק בסוף היום, זה לאו דווקא להתחיל להשתגע עם מתכונים מורכבים, התפחות והמתנה ממושכת לתנור, אלא פשוט לענות על הצורך הפשוט לנשנוש מתוק ואיכותי - ועכשיו. בדיוק בגלל זה הרכבתי את המתכון הזה – קרמבל לוז, ממרח שוקולד מועדף ופטל אדום. המשולש הקדוש.
כמו המתכונים הכי טובים, גם המתכון הזה נוצר בשעת לילה מאוחרת, כשניסיתי לתת מענה לחשקים מתוקים של החברים שהתנחלו אצלי. זה אמנם לא עזר לפזר את ההתנחלות, אבל זה בהחלט עזר לתת מענה לחשק למתוק. עכשיו אני מקווה שהוא יעזור גם לכם.

מתכון לבר שוקולד ופטל

המצרכים (לתבנית פס של 10X25 ס״מ):
לקרמבל לוז -
150 גר' קמח 100 גר' סוכר 100 גר' חמאה 75 גר' אגוזי לוז טחונים
למילוי שוקולד ופטל אדום - ממרח שוקולד (זה שאתם הכי אוהבים) חופן פטל אדום קפוא (אפשר להחליף גם בפירות אחרים)
2 צפייה בגלריה
בר שוקולד ופטל אדום
בר שוקולד ופטל אדום
(צילום: מורן גיל)
אופן ההכנה:
  1. מחממים את התנור ל-170 מעלות.
  2. במעבד מזון או במיקסר עם וו גיטרה (אפשר גם ביד), מערבבים את כל המצרכים של הקרמבל יחדיו לתערובת אחידה ופירורית. כלומר, קרמבל. קרמבל טוב הוא קרמבל שכשאנחנו מאחדים אותו בכף היד, הוא הופך לגוש וברגע שאנחנו מפוררים אותו הוא מתפורר בקלות.
  3. לוקחים את תבנית הפס ומחמאים אותה בחמאה. בבסיס התבנית משטחים כחצי מכמות הקרמבל ומכניסים לתנור שחומם מראש ל-170 מעלות למשך כ-10 דקות.
  4. לאחר האפייה נותנים לבסיס החצי אפוי להתקרר למשך כחצי שעה.
  5. לוקחים את ממרח השוקולד ומורחים בנדיבות על בסיס הקרמבל החצי אפוי.
  6. מפזרים את הפטל האדום על שכבת השוקולד וסוגרים את הבר עם שאריות הקרמל לוז. מפוררים אותו מעל השוקולד והפטל האדום, כך שהוא יכסה את כל התבנית.
  7. מכניסים שוב לתנור החם למשך 15-17 דקות, או עד שהקרמבל העליון השחים היטב.
  8. לאחר האפייה מניחים את התבנית להתקרר כשעה בטמפרטורת החדר וחותכים פסים בעובי של כ-3-4 ס״מ לרוחב התבנית הארוכה, כך שמתקבלים ברים רחבים וכיפיים.
2 צפייה בגלריה
בר שוקולד ופטל אדום
בר שוקולד ופטל אדום
(צילום: מורן גיל)