יקב הסלע הוא יקב בוטיק משפחתי שהוקם בשותפות מופלאה של שני זוגות: איתן ונטע לקס ויוני ויסכה גלושטיין. היקב, שזכה לפריחה הודות לאיכות בציר הענבים וגם באירוח אירועים וקבוצות, עצר את כל הפעילות שלו בשמחת תורה: המלחמה פרצה, ויוני ואיתן קיבלו צו 8 - יוני השריונר עלה לצפון אזור מטולה ואיתן הצנחן ירד לעזה להילחם בחמאס, ומאז שניהם עדייין שם. כל האירועים שתוכננו להתקיים ביקב בוטלו באופן מידי, וכך גם עשרות סיורים. היקב בגוש עציון עמד שומם, בעוד השניים, כבר למעלה מ־100 ימים, נלחמים.
"ביטלנו את כל האירועים שהיו אמורים להיות ביקב וסגרנו את מרכז המבקרים. לא ידענו מה יהיה עם היין, למזלנו כבר היינו אחרי הבציר אבל היין דרש עוד טיפול רב", מספרים איתן ויוני. "יש לנו משימה ברורה והיא לנצח, ולא נשוב הביתה עד שזה יקרה. זכינו להיות חלק מהלחימה וגם אם היין יחמיץ והעסק יתפרק ‑ זה מחיר שהיינו מוכנים לשלם", הם מוסיפים.
4 צפייה בגלריה
נטע ויסכה, יקב הסלע
נטע ויסכה, יקב הסלע
(צילום: אלבום פרטי)
4 צפייה בגלריה
נטע ויסכה, יקב הסלע
נטע ויסכה, יקב הסלע
נטע לקס ויסכה גלושטיין, יקב הסלע: הנשים גוייסו לצו 8 ביקב
(צילום: אלבום פרטי)
היקב, השוכן ביישוב איבי הנחל שבמזרח גוש עציון, חצוב בסלע בתוך בור מים עתיק ומיוחד והיין שלו מיוצר מענבים שאותם איתן ויוני מגדלים בעצמם, וכך יכולים לשלוט טוב יותר על התוצאה הסופית. הכרמים נטועים למרגלות היקב על ספר המדבר בגובה 800 מטר, והם נחשבים לאיכותיים.
ככל שהמלחמה התארכה הבינו השניים שכנראה הבציר האחרון אבוד, ורק אחרי המלחמה יוכלו לחזור ולהתניע מחדש את היקב. אלא שאז נכנסו לסיפור נטע ויסכה, בנות הזוג, שחוץ מתפעול הבית, העבודה ושמירה על השפיות, לקחו על עצמן את תחזוק היקב: "אנחנו יודעות שהיקב הזה הוא מפעל החיים של יוני ואיתן. היינו חייבות להשתלט על זה, גויסנו לצו 8 בעסק", הן אומרות. בליווי צמוד של איציק היינן המדהים הן טיפלו ביין - החל מבדיקת ה־PH היומית, דרך ערבובים, ובסוף גם למילוי החביות.
4 צפייה בגלריה
יוניואיתן, יקב הסלע
יוניואיתן, יקב הסלע
(צילום: אלבום פרטי)
4 צפייה בגלריה
יוני ואיתן , יקב הסלע
יוני ואיתן , יקב הסלע
יוני גלושטיין ואיתן לקס, יקב הסלע: "זה נתן לנו הרבה כוח"
(צילום: אלבום פרטי)
"היה מרגש לקבל תמונות מהבית שלהן ושל הילדים מטפלים ביין שלנו. ראינו את החיים ממשיכים, ראינו את הפירות שעמלנו על גידולם הופכים ליין משובח מהידיים שלהם, וזה נתן לנו הרבה כוח ואמון בחיים", אומרים יוני ואיתן. בנוסף להכנת היין נטע ויסכה הצליחו לעודד גם מכירה מקוונת ברשתות, ועשו את המשלוחים בעצמן.
"בט"ו בשבט הזה יותר מתמיד אני רואה שהארץ הזאת לא רק מצמיחה ענבים איכותיים אלא גם אנשים איכותיים", מסכם איתן ומוסיף: "הארץ הזאת מגדלת ענקיים בכוחות נפש, ענקיים ברוח, גיבורים וגיבורות".