בשיתוף CBC ישראל
תקופה ארוכה שהעיר אשקלון הייתה מטווחת בירי מסיבי, חלק מהתושבים עזבו את ביתם, ואלו שנשארו בעיר הסתגרו בבתיהם. עסקים רבים הפסיקו לפעול למשך שבועות ארוכים, ביניהם חיי הלילה בעיר שמתחילים לאחרונה לנסות לחזור לשגרה ולהקל במעט את המצב המורכב. חברת CBC ישראל (החברה המרכזית לייצור משקאות קלים) החליטה לעזור להם להרים את הראש ויזמה את פרויקט L'CHAIM – ברים ומסעדות למען ישראל.
ביקרנו בשבוע שעבר בערב מיוחד ב-"SCUBAR" ("צוללי הדרום") באשקלון, שנמצא בנוף העיר עוד משנת 2002. הבר היה סגור קרוב לחודשיים וספג, כמו ברים נוספים בעיר הדרומית, מכה קשה. בתחילת דצמבר הבר פתח מחדש את הדלתות, ובעלי המקום קיבלו את ההחלטה לשוב ולשמח את התושבים בשביל "לחזור לחיים. להיות רק בבית לא עושה טוב לאף אחד", כדבריו של הבעלים אבי שלם.
פרויקט L'CHAIM מתקיים בשבועות האחרונים בברים ומסעדות רבים ברחבי ישראל, ולצד ההופעה והפרסום בנכסים הדיגיטליים, פירגנו ב-CBC ישראל גם עם צ'ייסר מתנה לכל לקוח שרוכש בירת קרלסברג או טובורג וחלק מההכנסות מהערבים המרגשים נתרמים לעמותת ער"ן (עזרה נפשית) או לאיחוד הצלה – לפי בחירת הבר. זאת הזדמנות לא רק לעזור לבעלי הברים והמסעדות להתאושש, אלא גם עבורם להיות חלק ממטרה טובה.
"רוצים להרים את העסקים בעיר"
אחד המבקרים בערב המיוחד סיפר מדוע בחר לצאת מביתו ולהגיע. "אנחנו רוצים לפרגן ל- SCUBAR וחלק מהחוויה שלנו זה לראות שאשקלונים כמונו יוצאים. אנחנו רוצים לראות אנשים שמחים שבאים לפה". מבלה נוסף משתף: "אנחנו קצת יוצאים החוצה, איך אומרים, בשביל להינות. היינו סגורים בבית הרבה זמן", הוא אומר ומוסיף: "וגם כדי להרים את העסקים באשקלון שיתחילו להתעורר".
מי שעוזר לבר לצלוח את התקופה המורכבת הם דווקא הספקים – CBC ישראל. "מהיום הראשון אנחנו נמצאים איתם בקשר שהוא הרבה מעבר לעסקי", משתף שלם. "הם הפיקו אירוע של אמן חושים שהגיע להופיע אצלנו. זה בא מהם וההצלחה שלנו היא שלהם", הוא מוסיף ומציין שחלק מהכנסותיו של הערב נתרמו לארגון הצלה.
לסיכום אומר אחד המבלים: "אני מוסר לכל תושבי אשקלון שיצאו כמה שיותר בימים האלה, ושיחזקו את הכלכלה של העיר. זה חשוב בימים האלו לצאת, להינות ולחייך - כי עם חיוך החיים נראים יותר טוב".
בשיתוף CBC ישראל
פורסם לראשונה: 09:37, 15.01.24