אז אם יש משהו אחד שמטריד אותי לפני הסופ״שׁ, הוא מה אני אנשנש כשאחזור מהמסיבה בלילה. אני מכיר את עצמי - כשאגיע הביתה אהיה חייב בוסט של אנרגיה מתחת למזגן, ועדיף שהוא יבוא מהר, חם ואם אפשר גם עם הרבה שוקולד.
3 צפייה בגלריה
(קרדיט: shutterstock)
אז הכירו את ההתמכרות החדשה שלי – עוגיות לאויין (Levain). אם יש שני דברים שמאפיית לאויין בניו יורק ידועה בהם זה התור שלה ועוגיות השוקולד צ׳יפס הענקיות והנימוחות שלה.
מדובר בעוגיות שמנות, מלאות בשוקולד, מוגשות חמות וחצי אפויות ללקוח, כך שבכל ביס אתה מופתע מחדש מהדיסוננס שבין הקריספיות החיצונית לרכות של פנים העוגייה. המתכון של העוגיות הללו כמובן סודי ולא יצא באופן גלוי לאף אחד, אך הרשת מלאה בניסיונות טובים לחקות את המרקם, את הטעם ואת הצורה של העוגיות האלוהיות הללו.
3 צפייה בגלריה
(קרדיט: shutterstock)
אז ניסיתי גם בעצמי, ואני חושב שהגעתי לתוצאה די טובה, ויש האומרים אף ממכרת בטירוף. מה שכיף בעוגייה העצומה הזאת, מעבר לזה שהיא מספיקה לרוב ל-2-3 סועדים, זה שמכינים הרבה עוגיות בפעם אחת, מכניסים אותן למקפיא, ופשוט מוציאים משם עוגייה בכל פעם כשמתחשק משהו מתוק.
ושלא תטעו - העוגיות האלה הן לגמרי גם הקינוח המושלם להפלת הלסתות של האורחים. אז לקראת סוף השבוע הזה אני לא חושב שיש דבר מושלם יותר מעוגיית לאויין שתחכה לי במקפיא ותוך עשר דקות בלבד תהפוך לקינוח שוקולדי, חם ונימוח.

עוגיות לאויין

המצרכים (ל-8 עוגיות גדולות):
למלית העוגה - 220 גר' חמאה 200 גר' סוכר חום כהה 100 גר' אבקת סוכר 2 ביצים M 400 גר' קמח לבן 1 כף קורנפלור 1 כפית סודה לשתייה קורט מלח 200 גר' פקאנים, קצוצים גס 200 גר' שוקולד מריר 100 גר' שוקולד לבן
3 צפייה בגלריה
עוגיית לאויין
עוגיית לאויין
(צילום: מורן גיל)
אופן ההכנה:
  1. מתחילים בהכנת החמאה החומה – מחממים את החמאה בסיר קטן על להבה בינונית, ומערבבים את החמאה המומסת כל הזמן, עד שהיא מעלה קצף, משחימה מעט ומעלה ריח אגוזי. מסננים את החמאה החומה הרותחת במסננת צפופה בשביל להיפטר מכל מהפירורים השחומים שנוצרו בעת החימום. מכניסים למקרר להתקררות של שעה.
  2. לאחר שהחמאה החומה התקררה במקרר מוסיפים אליה את הסוכר החום ואבקת הסוכר. מערבבים היטב לקבלת משחה אחידה, מוסיפים את ביצים ומערבבים היטב עד להטמעתם.
  3. מוסיפים את המצרכים היבשים – קורנפלור, סודה לשתייה, מלח וקמח לבן – ומערבבים עד שמגיעים למסה אחידה וחלקה. מטמיעים בתערובת העוגיות את השוקולדים והפקאנים.
  4. עכשיו נעבור לטריק של העוגיות הגדולות האלה – עוגיות לאויין שומרות על גודלן העצום באפייה ועל המרקם הנימוח והנוזלי מבפנים מכיוון שלפני האפייה הן עוברות הקפאה. כלומר, יוצרים עיגולים גדולים ויפים מתערובת העוגיות, כל עיגול בגודל של אגרוף בערך. אוטמים היטב את הבצק בניילון נצמד. מכניסים את העיגולים להקפאה של שעתיים, עד שהם מתקשים מאוד, ורק אז מכניסים אותם לאפייה. כך הם יאפו מבפנים, ישמרו על צורתם הגדולה ומבפנים הם יהיו חצי אפויים ורכים.
  5. מחממים את התנור לטמפרטורה של 200 מעלות וכאשר התנור חם (בערך אחרי 10 דקות) מכניסים אליו את העוגיות הקפואות ברווחים גדולים (כ-4 עוגיות במגש סטנדרטי) ל-10-12 דקות. העוגיות מוכנות כאשר החלק התחתון שלהן שצמוד לנייר האפייה שחום, ובמרכזן הן עוד רכות.
  6. חשוב לזכור - מניחים לעוגיות להתקרר בטמפרטורת החדר כשעה, ורק אז ניתן לאכול אותן.
לעמוד האינסטגרם של מורן גיל