אין כמו בירה קרירה ליד קבבים עסיסי שזה עתה ירד מהאש - בין אם אתם חוגגים את יום העצמאות עם משפחה וחברים בחצר או במרפסת, ובין אם העמדתם מנגל והתחלתם לנפנף על האי תנועה בצומת הקרוב אליכם – "על האש" תמיד משתלב היטב עם בירה - ועדיף קרה ככל האפשר. בשביל שלא תלכו לאיבוד בתוך שלל הבקבוקים החדשים המוצעים לרגל חג המנגל, עשינו בשבילכם את העבודה ובחרנו את הבירות החדשות שכדאי להרים איתן לחיים לכבוד יום הולדת ה-73 של מדינת ישראל.
כביר, מבשלת הגיבור – לכבוד הגיבורים של יום העצמאות
שיתוף פעולה מסקרן בין מבשלת הגיבור בכרמיאל לבירת גיבורי על, שהוליד בירה חגיגית, שכולה מחווה לגיבורים שלחמו במלחמות ישראל, וגם לראשית ימי הבירה העליזים בארץ - לפני ואחרי קום מדינת ישראל.
הבירה היא בסגנון פילזנר צכ'י - הסגנון שהיה נפוץ בארץ בתקופת המנדט הבריטי, ונשאר איתנו גם שנים קדימה. בהתאם לאופי העיצובי של מבשלת הגיבור, התווית של בירה כביר לובשת לוחות שריון לזכר ימי המשוריינים והשיירות במלחמת העצמאות.
הבירה נקראית על שמה של מבשלת הבירה השנייה שהוקמה בארץ בשנת 1942, ואף שימשה כעמדה של ההגנה במלחמת העצמאות. זוהי בירה קלילה וכייפית, בסגנון קלאסי ועם אחוז אלכוהול 4.8%.
מחיר: 13-15 שקלים, להשיג בחנויות היין והאלכוהול
בירה מלכה - דוכיפת כמשל
כבכל שנה ולקראת יום העצמאות, בירה מלכה מקבלות תוויות חדשות, המופצות אך ורק סביב יום הולדתה של המדינה. בשנתיים האחרונות המהדורה הוקדשה לתמונות של מנהיגי עבר: בן גוריון, גולדה, הרצל ועוד. השנה בעקבות משבר הקורונה, יצרני הבירה החליטו להביט פנימה והחוצה - אל הדברים הטובים והיפים של החיים: טבע, נוף, חי, פורח, ועל כן בחרו במבשלה להציג על התוויות את ציפורי ארץ ישראל היפות והחופשיות.
על כל תווית איור אחר של ציפור ארצישראלית, בנוסף להגדרה של הציפור וכן דוגמת עקבת רגל של הציפור הספציפית.
מחיר: 15-17 שקלים, להשיג בחנויות היין והאלכוהול
בירה דבש - מהמחסן הישן של הבית
בירה מדבש וללא גלוטן היא המצאה של מכוורת נגוהות. הרעיון התחיל מחבית שיכר דבש עתיק שנמצאה במחסן הישן של והבית, והמשיך ביוזמה לקחת משקה עתיק אירופאי כבד ולהתאים אותו לחיך הישראלי עם טוויסט של בירה.
זו השנה הראשונה שהבירה הישראלית נמכרת בחנויות, כך שזה ממש מוצר חדש וסוג של בשורה מרעננת ומתוקה במיוחד. מקור הכוהל בבירה הוא בסוכרים שבדבש ולא מדגנים, ולכן מתאים גם לרגישים לגלוטן. אחוז אלכוהול: 8%.
מחיר: מארזים החל מ-68 שקלים, להשיג בחנויות היין והאלכוהול
אמברגו, Nitro - תסיסה בקטנה
הפורטר האייקוני ממבשלת בירה הרצל חוזר במהדורה מוגבלת ובגיזוז עדין: Nitro. הבירה המחוספסת הפציעה בעבר מידי חורף, אלא שהפעם והיא כאן בגרסה מיוחדת וחדשנית ליום העצמאות. התסיסה העדינה של הבירה נובע מהוספת Nitro (חנקן), שמביא לידי ביטוי את טעמי קליית הלתת, רמזים לשוקולד מריר, וניל ואספרסו.
מחיר: 18 שקלים, להשיג בסניפי לאגר אנד אייל - שרונה תל אביב, ארנה הרצליה, פתח תקווה, נמל תל אביב - ספוט TLV
תווית חדשה ומתכון בן 70 שנה
גולדסטאר היא הבירה הנמכרת ביותר בישראל, עם מתכון בן 70 שנה, ומופקת בתהליך מסורתי המקנה לה את טעמה העמוק. לקראת יום העצמאות, שידרג המותג את הנראות של הבקבוקים, הפחיות והמארזים והשיק עיצוב מחודש ומעודכן יותר לשנת 2021.
בעיצוב החדש גולדסטאר מעניקה שוב לכוכב האייקוני את מרכז הבמה, באופן שדומה לעיצובים קודמים מתחילת דרכו של המותג. בכך המותג בעצם חוזר למקורות - רק עושה זאת בעיצוב מודרני ועדכני יותר, וכזה שלא תוכלו לפספס.
מחיר (לשישיה): 35 שקלים, להשיג בחנויות היין והאלכוהול
ביניים
סקיני - בירה ללא גלוטן
חברת סקיני ברנדס הבריטית השיקה בשנת 2016 בירה ללא גלוטן המכילה 89 קלוריות ו-4% אחוז אלכוהול בכל בקבוק 330 מ"ל. סקיני כבשה בסערה את השוק האירופאי והחלה לייצא לאוסטרליה, ארצות הברית ולישראל. תהליך הבישול המיוחד מאפשר לדלל את הסוכרים על מנת לייצר מוצר דל קלוריות ולעמוד בתקן מוצר ללא גלוטן, כך שמתאימה לחולי צליאק.
מחיר: 9-11 שקלים, להשיג בחנויות היין והאלכוהול
קרלסברג 0.0% - ללא אלכוהול
בירה קרלסברג 0.0% אחוז אלכוהול מיוצרת מאותם חומרי גלם איכותיים, ובאותו תהליך בישול מוקפד כפי שבירה קרלסברג נעשית, שכן בתהליך הבישול האלכוהול מתאדה, וכך מתאים המשקה לאוכלוסיות שאסור להן לצרוך אלכוהול. בשנים האחרונות קטגוריית הבירה ללא אלכוהול נמצאת בעלייה מתמדת בעולם, זאת בהתאם לטרנדים הצרכניים ובהתאמה לקהלים חדשים.
מחיר (לשישית בקבוקים): 35 שקלים, להשיג בחנויות היין והאלכוהול
סן מיגל 0.0% – ללא אלכוהול
בירה סן מיגל הספרדייה מוכרת בארץ מזה שנים, אך עתה עושה עלייה סן מיגל 0.0% אחוז אלכוהול - פילזנר ללא אלכוהול עם טעם עשיר. לטעם הקלאסי הצטרפו בירות נוספות, סן מיגל רדלר לימון 0.0 וסן מיגל תפוח 0.0. סן מיגל הספרדית היא הבירה הנמכרת ביותר בספרד ומותג הבירה הספרדי הנמכר ביותר בעולם כולו.
מחיר: (למארז של שש בירות): 29.90 שקלים, להשיג בחנויות היין והאלכוהול
קרומבאכר – עיצוב חדש
מסתבר שקרומבאכר היא הבירה הכי נמכרת בגרמניה, ולכבוד יום העצמאות נוחתת בארץ גרסת הפילז – בירת הדגל של המבשלה מאז 1990, אשר מתחדשת במראה חדשני. הפילז היא בירת לאגר בצבע זהוב בוהק, המיוצרת ממי מעיינות טבעיים. לבירה בשומות פירותיות ופרחוניות עם טעמי מאלט חלקים, פריכים וכשותיים. אחוז אלכוהול 4.8%.
מחיר לשישיית בקבוקים 330 מ"ל: 40 שקלים, לפחית 500 מ"ל – 10 שקלים, להשיג בחנויות היין והאלכוהול
מיתוס, הבירה הקלילה מסלוניקי
בירה Mythos מגיעה אלינו היישר מסלוניקי שביוון, והיא נחשבת לאחת מהבירות הנמכרות ביותר באירופה. זוהי בירה קלה ובהירה מסוג לאגר והיא בעלת מתיקות עדינה וטעם מרענן. ייבוא: אספיריט.
מחיר לשישיית בקבוקים: 33 שקלים, ל-4 פחיות: 21 שקלים
בירות הקראפט בסגנון אנגלי מסורתי
הסיפור של גוס איילנד מתחיל כאשר ג'ון הול מטייל באירופה בשנות השמונים ומקבל השראה מהבירות האירופאיות. כשהוא חוזר לשיקגו בארצות הברית עולה בראשו להקים מבשלה, ובשנת 1988 הוא ובנו מקימים את הברופאב הראשון באזור. בשנת 1995 המבשלה מתחילה לייצר ולהפיץ בירה באופן רשמי ונחשבת לאחת מחלוצות בירות הקראפט בארצות הברית. כיום, מייצרת המבשלה מעל 45 סוגי בירה, והבירות אשר עשו עלייה לכבוד יום העצמאות: גוס איילנד IPA - בירת הדגל של המבשלה שלקחה השראה מסגנון ה-IPA האנגלי המסורתי ונותנת פירוש נועז עם ניחוח ובשומות הדריות גוף מלא, מתיקות מאלטית מעודנת עם סיומת כשותית מרירה. בנוסף, גוס איילנד Midway - בירת Session IPA עם בשומות כשות פירותיות, גוף קל וסיומת מרירה מעודנת.
מחיר: 12-14 שקלים, להשיג בחנויות היין והאלכוהול
תריסר גרסאות שונות של ale
בירה גרימברגן הבלגית מגיעה לישראל בשני סגנונות: בלונד (6.7%) ו-דאבל אמברה (6.5%). הבירה בושלה לראשונה עוד בשנת 1128 בכפר הבלגי גרימברגן, והחדשנות מלווה את פעילות המבשלה עוד מראשיתה. למבשלה פורטפוליו עשיר של 12 גרסאות שונות של בירה בסגנון אייל (ale). שתי הגרסאות מוגשות צוננות היישר מהחבית בכוס ייחודית בברים ובמסעדות וכן בחנויות ורשתות השיווק.
מחיר (לשישיה): 44.90-49.90 שקלים, להשיג ברשתות השיווק
מיזם המלקט הוא קהילה שיתופית מקוונת המעניקה הזדמנות לעסקים קטנים בוטיקיים למכור את התוצרת שלהם לקהל הרחב תוך הקפדה של שמירת שם היצרן והמותג. מיזם "המלקט" הוא למעשה עסק קטן שתומך בכ-60 יצרני בוטיק ישראליים מרחבי הארץ לדוגמת מבשלות בירה, בתי בד, יקבים ועוד.
מארז מבשלות בירה מקומיות של "המלקט" כולל חמישיית בירות קראפט, פיצוחים, בקבוק ויסקי 50 מ"ל של M&H וזיתים של משק תירוש. המארז כולל מגוון בירות בוטיק של מגוון מבשלות וביניהם Beerצינות, בירה ברזל, בירה הדובים, בירה מוסקו, מבשלת הגיבור, בירה שפירא, Jem's Beer Factory, Honey Beer ובירה מלצר.
מחיר (למארז): 199 שקלים, ניתן לרכוש באתר