מאות משקאות חדשים עולים על המדפים בישראל בכל עונה, אך רק מעטים מהם מביאים איתם את משב הרוח הקריר שיושיע אותנו מהשרב שבחוץ. הנה משקאות שיעזרו לכם לעבור את הקיץ המאתגר.
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
משקאות אידיאליים

1848, דור 2, רוזה 2019

היקב הוותיק השיק לקראת הקיץ את הגוורצטרמינר 2019 – מתקתק ונעים, אך דווקא הרוזה מושך את תשומת הלב. ממסך של זן הגרנאש (85%) וזן הברברה (15%), נהנה משהייה של חמש שעות על הקליפות ותסיסה ב-12-14 מעלות בטרם הבקבוק.
כמה: בקבוק 750 מ"ל – 60 שקלים
הטיפה האחרונה: בזכות חדות, פריכות נהדרת לעונה, חמצמצות בדיוק במידה וסיומת פירותית, יין הרוזה עושה חשק לעוד לגימה ועוד אחת.

רמת הגולן, הר חרמון, רוזה 2019

זהו אחד היינות המוכרים והנמכרים בישראל, אולם לא הרבה מכירים שהר חרמון יוצא גם בגרסת הרוזה. היין מורכב ממבחר זנים של היקב: סירה, טמפרניו, טינטה קאו, פינו נואר וסנג'ובזה – מאזורים שונים בצפון. זו סדרה בסיסית של היקב, אך בהחלט מסקרנת.
כמה: בקבוק 750 מ"ל – 35 שקלים
הטיפה האחרונה: עוצמה גדולה ונעימה של טעמי דובדבן, פטל, וברקע בשומת של פירות הדר בשלים וקצת תיבול. נעים וכייפי לצד אוכל.

הרי גליל, סוביניון בלאן 2019

יין לבן יבש מכרם כרם משגב-עם בצפון הארץ. הכרם עצמו דושן, בין השאר, גם בקומפוסט של קפה ממוחזר, שתורם להעצמת האנרגיה של הגפן. היין בצבע צהבהב זרחני, ומורכב מ-100% ענבי סוביניון בלאן.
כמה: בקבוק 750 מ"ל – 60 שקלים
הטיפה האחרונה: בשומת משעשעת וקייצית של גויאבה, אשכולית צהובה, תפוז בשל והרבה מינראלים ברקע, מקנים יין קייצי ואידיאלי לצפייה בשקיעה בחוף הים.

רומרהוף גוורצטרמינר 2019

החברה הסקוטית ייבאה לישראל שני יינות קיץ מצוינים, האחד שאבלי לה דומיין לה שטיון – שרדונה צרפתי עשיר ופריך (99.90 שקלים), אולם דווקא הגוורצטרמינר מושך את העין ונושך את הלשון: היין עצמו חצי מתוק, כאשר הענבים מגיעים מאזור הריינאסן אשר בגרמניה, כשביקב עברו טיפול תסיסה מאוד עדין.
כמה: בקבוק 750 מ"ל – 39.90 שקלים
הטיפה האחרונה: זהו יין מושלם לקיץ, קל לשתייה, לא מחייב, אף על פי שאידיאלי סביב אוכל מרענן – סלטים, פשטידות, פירות קיץ, או לסירוגין מאכלים אסייתיים מתובלים.

משקאות אידיאליים

הנדריקס מידסאמר סולסטיס

הג'ין הסקוטי והנצרך בעולם – הנדריקס, משיק מהדורה מוגבלת: מידסאמר סולסטיס. גרסה זו משלבת בתוכה, בנוסף למרכיבים הבוטניים הקבועים, תמציות ובשומות של פרחי קיץ האופייניים לצפון אירופה.
כמה: בקבוק 700 מ"ל – 180 שקלים
הטיפה האחרונה: מושלם לחובבי הג'ין. הבשומת פרחונית, וברקע ורדים, פרדס בשיא פריחתו וקליפת תפוז. זהו ג'ין מצוין לשתייה בערב במזגן מול הטלוויזיה, להוסיף קצת טוניק, קליפת תפוז, אפשר גם פיסת מלפפון וללחוץ פליי על השלט.

ג'ין Yu

אמוץ טפרברג (בנו של מוטי טפרברג, הבעלים של היקב הנושא את שם המשפחה) הקים לפני שנים אחדות חברת ייבוא כהילים בוטיקית, וכל פריט נבחר בטוב טעם ועל פי מעלותיו. הג'ין המגיע מאזור קוניאק בצרפת, מושרה עם פרי ההדר היפני – יוזו, ומעניק אופי חדש לג'ין, שטרם פגשנו על מדפי הכוהל בארץ.
כמה: בקבוק 700 מ"ל – 159 שקלים
הטיפה האחרונה: הג'ין עוצמתי, מיוחד, נוכל להרגיש בטעם היוזו וברקע גוונים של פלפל חריף. הטעמים עצמם אניסטיים, כמו ערער, זעתר וקצת כוסברה. זהו משקה נהדר לממזגים (קוקטיילים), אך אפשר לשתות אותו נקי עם שתי קוביות קרח.

אבסולוט ריינבו

מדי שנה משיקה חברת אבסולוט מהדורה מיוחדת ומוגבלת בהתאם לעונה ולאופנה. השנה אפשר לפגוש את אבסולוט ריינבו (קשת צבעים) שיצאה במיוחד לחגיגות הגאווה, שצויינו בצניעות יחסית השנה. הבקבוק עצמו קיבל השראה מששת צבעי דגל הגאווה.
כמה: בקבוק 700 מ"ל – 64.90 שקלים
הטיפה האחרונה: גם בעיצובים המיוחדים של וודקה אבסולוט, הטעם האיכותי והמוכר של הוודקה לא משתנה, והיא תמיד טובה לשתייה נקייה, עם קוביית קרח או כמובן לשלב בקוקטייל קייצי, צבעוני ומלא גאווה.

ג'ין מיסטרל

הג'ין בבקבוק יפהפה מגיע מפרובאנס, צרפת, ומופק לפי הזמנה באצוות קטנות, כשהוא נשען על הבוטניקה המקומית במקום ייצורו, לאחר זיקוק כפול והשריה של 6 רכיבים קלאסיים: ערער, כוסברה, נענע, שומר, טימין, רוזמרין, אשכולית ורודה ואקליפטוס.
כמה: בקבוק 700 מ"ל – 119 שקלים.
הטיפה האחרונה: המשקה עשיר בבשומת של צמחי מרפא, כמו נענע וטימין, וברקע קצה רוזמרין נקי. אם שותים את המשקה נקי, הוא אפילו מזכיר את הפסטיס האופייני לצרפת הים תיכונית. כאשר הוא מעורבב עם טוניק, הטעם הים-תיכוני נותר, וברקע נוסף שומר נקי, כשהרוזמרין והטימין דומיננטיים על פני גרידת האשכוליות. משקה זה שונה קצת מהג'ין הוורוד האופייני שנמצא כיום על המדפים בארץ - אבל הוא בהחלט מעניין.

משקאות אידיאליים

סול

חברת טמפו החלה לייבא ולשווק בארץ את הבירה המקסיקנית הקלילה, סול – לאגר בהיר המשלב בתוכו את השמרים והמאלט - וגם קצת תירס. זו בירה ותיקה מאוד, הנמכרת מאז שנת 1899, ואם חיפשתם בירה מקסיקנית לעונה, שאינה קורונה – סול הוא בהחלט הפתרון המושלם.
כמה: שישיית בקבוקים 330 מ"ל – 35 שקלים
הטיפה האחרונה: בירה סול קלילה, עדינה מאוד, ואפילו מושלמת לאלו שמתחילים את דרכם בעולם הבירה. זו בירה בלי גינונים או תיבולים מיוחדים, והיא בהחלט מרווה ונעימה, פתרון לתקופה החמה והמהבילה.

ג'מס סאמר אייל

במיוחד לכבוד הקיץ, מבשלת ג'מס בפתח תקווה משיקה את הסאמר אייל – בירה לאגר קלילה, 5% כוהל, עם בשומת הדרית ומרירות עדינה.
כמה: בקבוק 750 מ"ל – 13 שקלים (אפשר להשיג בסניפי המבשלה).
הטיפה האחרונה: הבירה אכן קלילה מאוד לשתייה, וברקע אפשר לחוש בטעם המרירות ובטעמי ההדר. עדיני חיך יוכלו גם להרגיש במבחר תבלינים פיקנטיים יותר, שמותירים שיוריות ארוכה וטעימה.

סן מיגל

לא הרבה יודעים, אך בשקט בשקט ומתחת לראדאר, משפחת חינאווי מביאה לארץ מבחר גדול ואיכותי של בירות סן מיגל: פרסקה, קלרה, מאהו מאסטרה, מאהו IPA ועוד. מהחיך העדין ועד המורכב והמתוחכם – יש בירה לכל טועם. לאלו שמחפשים את הטעם הקליל והקייצי – נסו את רדלר לימון הקל מאוד לשתייה.
כמה: בקבוק רלדר לימון 330 מ"ל – 7 שקלים
הטיפה האחרונה: אם אתם זוכרים את הטעם האהוב והקליל של השנדי (בירה עם ספרייט), הרדלר לימון של סן מיגל מזכיר את הטעם הקלאסי, ופשוט מושלם לצפות בשקיעה ולהחזיק ביד כוסית עם בירה עדינה זו.