לפני כשמונה שנים ניסיתי לחיות אורך חיים טבעוני - התחלתי להקפיד על תזונה טבעונית מסודרת והרחבתי את מגוון חומרי הגלם שנכנסו אליי למטבח. נתתי לטבעונות הזדמנות כי זה חשוב בעיניי ואני מאמין שהטבעונות היא לא טרנד חולף, אלא אורך חיים חשוב שכולנו צריכים להכיר ולהתייחס אליו. גם אם חלקנו לא נחיה לפי הטבעונות והטוטאליות שלה, לפחות נבין את המשמעויות שלה ואת האפשרויות שהיא מציעה.
כתבות נוספות שיכולות לעניין אתכם:
בסופו של דבר הצלחתי להחזיק כשלושה חודשים. מה שבעיקר גרם לי להפסיק היה הקושי להימנע מגלידה - הייתי אז בשנות העשרים לחיי, עדיין בתקופת הרווקות, והייתי מרשה לעצמי ליפול פעם בשבוע על קופסה שלמה של בן אנד ג׳ריס בטעם בצק עוגיות. כמה שזו היתה תקופה טובה.
מאז אני אמנם לא מנהל אורך חיים טבעוני אבל כן משתדל לצרוך תחליפי חלבון נוספים מלבד בשר, ובטח שלא אוכל בשר כל יום - כי אפשר לחיות אחרת וכי לשמור על איזון בחיים זה דבר חשוב. את המתוקים עדיין לא למדתי איך לאזן בחיים אבל כן למדתי לאזן את התזונה שלי עם יותר אימוני כושר.
השבוע ציינו ברחבי העולם את יום הטבעונות הבינלאומי והבטחתי לעצמי להפתיע את נעמה - חברה טובה שהיא גם טבעונית, בבראוניז מושחתים וטעימים בטעם "לא טבעוני", וזה מה שקרה. מה שלא יכולתי לצפות זה שנעמה חלתה ולא יכולנו להיפגש, ככה שכרגע הבראוניז נכנסו למקפיא, והם מחכים לה שם בסבלנות. וכן, הם עדיין יהיו מושלמים גם אחרי ההפשרה.
2 צפייה בגלריה
בראוניז וחמאת בוטנים טבעוני
בראוניז וחמאת בוטנים טבעוני
(צילום: מורן גיל)
המצרכים (לתבנית מלבנית בגודל 25X20):
למלית העוגה - 150 גר' שוקולד מריר 150 מ"ל קרם קוקוס 20 גר' שמן קוקוס 180 גר' סוכר חום דמררה 160 גר' קמח לבן 20 גר' קקאו 1/2 כפית מלח 1 כפית אבקת אפייה 1 כף מחית וניל
לקישוט - 12 כפיות קטנות של חמאת בוטנים חופן שוקולד צ'יפס מריר קמצוץ מלח מאלדון (לא חובה)
2 צפייה בגלריה
בראוניז וחמאת בוטנים טבעוני
בראוניז וחמאת בוטנים טבעוני
(צילום: מורן גיל)
אופן ההכנה:
  1. מחממים את התנור ל-170 מעלות ומרפדים את התבנית בנייר אפייה.
  2. בקערה מתאימה למיקרו מחממים את קרם הקוקוס, שמן הקוקוס והשוקולד. מערבבים היטב לגנאש חלק ושוקולדי.
  3. מכניסים בבת-אחת את כל היבשים (הסוכר החום, הקמח, הקקאו, המלח ואבקת האפייה) לגנאש השוקולד ומערבבים באמצעות לקקן.
  4. מוסיפים את מחית הוניל וממשיכים לערבב עד שהיא מתאחדת היטב בתערובת הבראוניז.
  5. מעבירים את הבראוניז לתבנית, מיישרים עם פלטה מדורגת ומפזרים 12 כפיות קטנות של חמאת בוטנים מעל הבראוניז.
  6. מפזרים חופן של שוקולד צ'יפס מריר מעל הבראוניז וגם קצת מלח מאלדון לאיזון המתיקות, ומכניסים לתנור החם למשך 20-25 דקות, או עד שהאמצע אפוי אך לא אפוי מדי כמו בקצוות.
  7. לאחר האפייה מכניסים במהירות את הבראוניז עם התבנית למקרר למשך שעה, כדי לעצור את האפייה ולשמור על הבראוניז פאדג'יים ולחים.