זאב אנגלמאיר, שושק'ה בשבילכם, אמן ומאייר ומרצה לתקשורת חזותית בבצלאל, החליט לתעד את ימי הלחימה באופן הייחודי לו, באמצעות גלויה שפרסם מידי יום ברשתות החברתיות. עכשיו הן גם הופכות לפחיות בירה.
"בהתחלה ציירתי גלויות חסרות צבע, כואבות מאוד. הן תיארו את הזעזוע וההלם שכל המדינה הייתה שרויה בהם", הוא מספר. אחרי כמה ימים הבין שדרך הגלויות הוא יכול לשדר מסרים אופטימיים מעודדים והחליט להוסיף להן צבע וחיות. מאז ועד היום צייר כבר 151 גלויות ברוח המלחמה עם זווית אופטימית.
4 צפייה בגלריה
קולקציית "חוזרים הביתה"
קולקציית "חוזרים הביתה"
מסרים אופטימיים. הגלויות של אנגלמאיר
(צילום: הדובים ושושק'ה )
אחת מהגלויות של אנגלמאיר עשתה את דרכה לאפיפיור. זה קרה לפני שלושה שבועות כששגריר ישראל בוותיקן העניק לו גלויה במתנה. בעקבות המחווה הזו אנגלמאיר קיבל עשרות פניות לפתוח תערוכה של הגלויות בחו"ל. היום נפתחה תערוכה גדולה באוסטרליה ובהמשך יהיו תערוכות גם במקסיקו, ארה״ב, סקוטלנד, גרמניה ועוד. גם בארץ הגלויות מוצגות בתערוכות שונות: על חזית מוזיאון הרצליה, חוצות יפו, במרכז פרס ובגלריה של בצלאל. "משמח אותי מאוד שהגלויות מקבלות כזו חשיפה, כי בכל מקום שהן מופיעות – זה מנכיח את הדאגה שלנו לשלומם של החטופים ואת הרצון שלנו שיחזרו הכי מהר שאפשר בריאים ושלמים", אומר שושק׳ה.

"לשמח אנשים"

מי שעוקב מרחוק אחרי העבודות של אנגלמאיר הוא רותם בר אילן, לשעבר בעלים של מבשלת "הדובים" באבן יהודה וכיום מעצב גרפי. הגלויות שמשתף שושק׳ה מידי יום, התיישבו לו באופן מושלם עם הרעיון להוביל מיזם שמטרתו היא אחת – "לשמח את האנשים". הוא יצר קשר עם שושק'ה ולדבריו, "הספיקה חצי דקה בלבד כדי לרתום אותו למיזם". יחד הם פנו למבשלת "מלכה", שאפשרה להם לייצר את הפחיות שהוצעו למכירה לראשונה אתמול (שלישי). "המטרה שלי הייתה להכין בירה שתגיע לקיבוצי העוטף", מבהיר בר אילן. "אני קיבוצניק מכפר מנחם, ומאוד מעורב בין חברי הקהילות השבורות כיום. הרגשתי צורך ליצור משהו שיהיה אושר טהור, בתקופה שבה הכול כל כך כבד, קצת אסקפיזם".
4 צפייה בגלריה
קולקציית "חוזרים הביתה"
קולקציית "חוזרים הביתה"
''קצת אסקפיזם''. קולקציית "חוזרים הביתה"
(צילום: הדובים ושושק'ה )
"כשרותם פנה אליי - הרעיון מצא חן בעיניי מיד. היה לי חשוב למצוא משהו אופטימי במציאות שלנו ובירה מבחינתי מעודדת אופטימיות. אני מנסה לצייר גלויות שמחות ואופטימיות – וככה גם הבירה", מספר שושק׳ה.
את העבר שלו בתוך מבשל בירה חתם אמנם לפני כמה שנים, אחרי שייצר לצד אחיו דגן בר אילן את בירת "הדובים". אמנם התשוקה לבירה לא נגמרה וכעת הקולקציה החדשה "חוזרים הביתה" מביאה טעם חדש של בירה "בהירה, ארומטית, קצת מרירה. בירה שאנחנו מאוד אוהבים – בתקווה שגם מי שירכוש אותה יאהב", מספר רותם. על גבי הפחיות יודפסו 5 גלויות שונות שצייר שושק׳ה לאורך המלחמה - ונבחרו בקפידה להדפסה על גבי התווית.
בפחית אחת מודפסת הגלויה שמציגה את רגע חטיפתה של יפה אדר. "ציירתי אותה בהשראת התמונה שפורסמה כשנלקחה לשבי – מוקפת אנשי חמאס חמושים בנשקים. הפכתי אותה לאופטימית ובמקום אנשי חמאס ציירתי רקדניות מחוללות סביבה עם פרחים. יצא ציור שמח וצבעוני. ארבעה ימים אחרי שפורסם, יפה שוחררה מהשבי וזה היה מאוד מרגש".
4 צפייה בגלריה
קולקציית "חוזרים הביתה"
קולקציית "חוזרים הביתה"
במקום מחבלי חמאס - רקדניות. קולקציית "חוזרים הביתה"
(צילום: הדובים ושושק'ה )
בפחית נוספת במארז מופיעה חזרתם של החטופים על גבי ציפורים. "מבחינתי, הציפורים עפות אל החופש, זו גלויה שמחה וצבעונית במיוחד", אומר שושק'ה. על גבי פחית שלישית מודפסת גלויית המסוק שמביא הביתה את החטופים, ביניהם אביגיל עידן בת ה-4, ששוחרה במסגרת הפסקת האש. "ציירתי אותה יורדת מהמסוק ומתקבלת באהבה על ידי הילדים האחרים שחיכו לה כאן בהתרגשות".
4 צפייה בגלריה
קולקציית "חוזרים הביתה"
קולקציית "חוזרים הביתה"
''חיבור רגשי עמוק''. קולקציית "חוזרים הביתה"
(צילום: הדובים ושושק'ה )
"אני מצייר הכול ביד, באמצעות טושים וצבעי אקריל על נייר", מבהיר אנגלמאיר, "זה יוצא דופן כי לפני כן עיבדתי הכל במחשב בלבד. זה יוצר אצלי חיבור רגשי עמוק לציור ואני מאמין שזה גם בא לידי ביטוי עבור מי שמתבונן בגלויה. גם את הכיתוב על גבי תווית הבירה – הסוג ואחוז הכוהל, כתבתי בכתב ידי. מה שהופך כל פחית לייחודית ובהגשה אישית".
בשלישי שעבר בושלו הבירות ואתמול הודפסו התוויות על הפחיות. הבירות יימכרו בארגזים של 24 פחיות, בעלות של 320 שקלים לארגז. על כל ארגז שיימכר, ייתרם ארגז שיישלח לחברי הקיבוצים. "הצלחנו לאתר את רוב מנהלי הפאבים המקומיים ואמרנו להם שנמסור להם בירה במתנה – והם רק צריכים לחלק את הפחיות ולשמח איתן את תושבי העוטף. בגלל שלא כולם נמצאים בביתם ומפונים במקומות שונים ברחבי הארץ, הם ידאגו שהבירות יגיעו גם לים המלח, מצפה רמון, אולגה, תל אביב ועוד. הבירה הזו נעשית ללא רווח כלל, הרווח שלנו זה מי שישתה את הבירה", הוסיף רותם.
אתמול באופן רשמי הושקה הבירה למכירה ותוך "שעה פחות דקה", לדברי רותם, הגיעה לסולד אאוט. ״הכול נמכר בקצר מטורף אז אתמול בערב קיבלנו החלטה להכפיל את כמות הארגזים ולהמשיך לייצר. למזלנו מבשלת מלכה מיד נרתמה לעניין ונוכל להגדיל משמעותית את כמות הייצור של הפחיות להמשך. כל מי שנגע בפרוייקט הזה – נשאב אליו".
לרכישה לחצו כאן