מכירים את העוגות של סבתא, אלה שהן הכי פשוטות אבל בסוף הן נגמרות הכי מהר? אז ככה היא גם העוגה של סבתא של נועה. נועה הגיעה השבוע לקונדיטוריה אחרי העבודה והצהירה בבירור, "אתה חייב לנסות לאפות את העוגה של סבתא שלי", וזה מה שניסינו לעשות. היא הקריאה לי את המתכון ואני התחלתי בהכנות. "קוקוס? את בטוחה?", שאלתי אותה, והיא אמרה שאני פשוט חייב לנסות כי איכשהו הכל יוצא ביחד מושלם ואווירירי.
כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך:
בתור מישהו שהוא לא בדיוק מעריץ מושבע של קוקוס הרמתי גבה, אבל על נועה אני סומך ובטח שאני סומך על מתכונים של סבתות. הסבתות תמיד יודעות יותר טוב מאיתנו. וכמו תמיד, גם במקרה הזה, היא צדקה. זו אחת העוגות הפשוטות להכנה ויש בה מרכיבים שלכולם יש בבית, אולי חוץ ממחית וניל שגם אותה אפשר להחליף בקלות בתמצית וניל, והריח שלה שולח אותנו ישר ללחוץ על מכונת הקפה.
הארומה שמגיעה מהשילוב של השקדים הקלויים והקינמון יחד עם הקוקוס ממכרת עוד לפני הביס הראשון. מומלץ להקיף את עצמכם בהרבה אנשים כשהעוגה יוצאת מהתנור, כי מדובר בעוגה שאי אפשר להפסיק ליישר.
2 צפייה בגלריה
עוגת תפוחים וקוקוס
עוגת תפוחים וקוקוס
(צילום: מורן גיל)

עוגת תפוחים וקוקוס

המצרכים (לתבנית בקוטר 24 ס"מ):
לתערובת העוגה - 4 ביצים 300 גר' סוכר חום דמררה 1 כפית מחית וניל 180 מ"ל שמן קנולה 140 גר' קמח לבן 80 גר' שבבי קוקוס לבן 2 כפיות אבקת אפייה
לטעם והניחוחות - 3 תפוחים קלופים וחתוכים לקוביות 30 גר' סוכר לבן 1 כפית קינמון חופן שקדים פרוסים חצי תפוח פרוס דק לקישוט העוגה מעל
2 צפייה בגלריה
עוגת תפוחים וקוקוס
עוגת תפוחים וקוקוס
(צילום: מורן גיל)
אופן ההכנה:
  1. מחממים את התנור ל-170 מעלות ומשמנים את התבנית.
  2. על מנת להוציא מהתפוחים את הנוזלים, מערבבים אותם בקערה עם הסוכר הלבן והקינמון ונותנים לקערה לעמוד בצד כ-15 דקות.
  3. בינתיים מתחילים בהכנת תערובת העוגה. מקציפים במיקסר עם וו בלון את הביצים עם הסוכר והוניל לתערובת תפוחה ובהירה.
  4. לאחר שהתערובת תפחה, בעת ערבוב המיקסר, מוסיפים בזרם דק את שמן הקנולה עד לאיחודו בתערובת.
  5. מוסיפים את הקמח, שבבי הקוקוס ואבקת האפייה עד להטמעתם בתערובת העוגה.
  6. מוציאים את קערת המיקסר ומקפלים לתוך התערובת שבתוכה את התפוחים החתוכים לאחר שהנוזלים שלהם יצאו. חשוב לשים לב להעביר את התפוחים ללא הנוזלים שבקערה.
  7. מכינים תבנית משומנת עם נייר אפייה בתחתית ומעבירים לתוכה את תערובת העוגה.
  8. מסדרים פרוסות תפוחים ושקדים פרוסים בחלק העליון של העוגה ומכניסים לאפייה בתנור החם לכ-50 דקות עד שעה, או עד שמרכז העוגה יציב ויבש, מומלץ לבדוק עם קיסם.
  9. נותנים לעוגה להתקרר כשעה בטמפרטורת החדר ומחלצים אותה עם סכין שמעבירים בעדינות בקצוות דפנות התבנית. מפזרים קצת אבקת סוכר מעל לקישוט ובתאבון!