מרק עוף לימוני

המצרכים:
למרק - 4 כרעיים שלמות 2 כרישות 2 בצלים לבנים צרור כוסברה צרור פטרוזיליה צרור שמיר 4 לימון פרסי מיובש 1 שורש כורכום טרי 6 שיני שום 1/2 2 ליטר מים 1 כפית מלח 1/2 כפית כורכום 1/2 כפית פלפל שחור 2-3 לימונים (מהם נסחט מיץ)
לקציצות - שני חזות עוף שלמים 4 מצות כפית כורכום 1/2 כפית הל 1 כפית מלח 1/2 כפית אבקת אפייה או סודה לשתייה 1 כוס עשבי תיבול קצוצים: פטרוזיליה, שמיר וכוסברה 1 כוס מים קרים
להגשה - 1 כוס עשבי תיבול קצוצים: פטרוזילה, שמיר וכוסברה שמן זית
1 צפייה בגלריה
(צילום: אפיק גבאי)
אופן ההכנה:
1. מרתיחים את העוף - מרתיחים מים בסיר גדול וכשהמים רותחים מכניסים את כרעי העוף לכמה דקות בישול. מסננים את המים, שוטפים היטב את העופות עד שהמים צלולים ומנקים את הסיר להמשך השימוש. 2. מכינים את המרק - פורסים את הכרישה לאורכה לארבע רצועות ואז פורסים לפרוסות. את הבצלים קוצצים גס לקוביות בגודל דומה. 3. מכניסים את הכרישה, הבצל ועשבי התיבול לסיר, מוסיפים את הלימון הפרסי שלם ואת שורש הכורכום כשהוא חתוך לארבע, מוסיפים 2.5 ליטר מים, מלח, פלפל וכורכום ומביאים לרתיחה. מוסיפים את העופות. מכסים חלקית ומבשלים ברתיחה עדינה ארבעים דקות. 4. מכינים את הקציצות - במעבד המזון טוחנים את המצות עד לקבלת קמח מצה. חותכים כל חזה עוף לארבע ומוסיפים למעבד, מוסיפים כורכום, הל, מלח, אבקת האפייה וכוס מים קרים ומעבדים הכל לתערובת אחידה. מוסיפים את עשבי התיבול ומערבבים היטב. 5. מכינים כדור קטן מהתערובת וזורקים למרק. מחכים כשבע דקות עד שיתבשל וטועמים אם התיבול טוב. אם חסר מלח, פלפל או כורכום מוסיפים לתערובת. 6. קולפים את שיני השום וקצת דופקים עליהן כדי לשחרר טעמים. אחרי ארבעים דקות טועמים את המרק, מתקנים תיבול, מוסיפים את שיני השום הדפוקות, כפית סוכר וסוחטים מיץ שני לימונים פנימה. מבשלים עוד ארבעים דקות. 7. מוציאים את העופות שבישלנו במרק (ושומרים אותם כדי להכין סלט עוף ומנגולד), מוציאים את הלימון הפרסי ושורש הכורכום ומרסקים בעזרת מוט בלנדר חצי ריסוק, כדי שהמרק יהיה סמיך אבל לא דייסתי. 8. מביאים את המרק לרתיחה נוספת ובידיים רטובות צרים קציצות גדולות וזורקים למרק. מערבבים בעדינות ונותנים לקציצות להתבשל במרק 10 דקות. מידי פעם מנערים קצת את הסיר כדי שהקציצות ישנו את מקומן. 9. טועמים וסוחטים עוד מיץ מחצי לימון עם צריך. מוזגים את המרק לצלחת מרק רחבה, מוסיפים 4 קציצות שמנמנות ומעל מפזרים עשבי תיבול טריים ומעט שמן זית.
המתכונים באדיבות אתר המתכונים Foody