לכל אחד יש כמה מתכונים במטבח שהם להיט בטוח. המתכון הזה הוא אחד מהם: הוא מהיר, פשוט, לא מלכלכים בשבילו יותר מדי כלים, והילדים והחברים שלהם מתים עליו.
הכל כאן פשוט מאוד: מכניסים הכל לסיר אחד, ואחרי כמה דקות יש לכם ארוחה נפלאה ומשביעה לילדים. קל כמו שזה נשמע. אני קראתי למנה הזאת פאייה, למרות שהיא בעצם עשוי מפתיתים ולא מאורז כמו במקור, אבל בסופו של דבר לא באמת משנה איך נקרא לזה, העיקר שהצלחות יחזרו ריקות.
מה שעוד חשוב זה מה הכנסנו לסיר - יש לכם פה הרבה דברים טובים, שכאשר הם מתערבבים יחד, הניחוח הנפלא שבוקע מהסיר, אומר הכל, וגם מכין את הילדים לביס שעוד רגע יגיע לפה. אני מכין את זה בגרסה טבעונית, אבל אתם בהחלט יכולים להחליף את הנקניקיות הטבעוניות בנקניקיות רגילות.
2 צפייה בגלריה
(צילום: גיל אבירם)

פאייה פתיתים ונקניקיות טבעוניות

המצרכים: 1 חבילה פתיתים 1 בצל, קצוץ 1 גזר, קצוץ 1 גמבה, קצוצה 1 כוס גרעיני תירס 1 כוס אפונה, קפואה או טרייה 3 נקניקיות טבעוניות, פרוסות 1/2 קוביית טופו, חתוכה לקוביות 2 כפות רסק עגבניות
2 צפייה בגלריה
(צילום: גיל אבירם)
אופן ההכנה:
  1. בסיר עמוק שמים 2 כפות שמן זית ומאדים את הירקות מספר דקות לפי הסדר הבא - בצל, גזר, גמבה. ממתינים שתי דקות בין כל ירק שנוסף לסיר.
  2. מוסיפים את התירס, הנקניקיות והטופו ומטגנים שלוש דקות נוספות.
  3. מוסיפים את הרסק ומתבלים במלח, בפלפל ובסוכר.
  4. מכסים במים רותחים. מביאים לרתיחה ומבשלים בבעבוע עדין כחמש דקות.
  5. מוסיפים את הפתיתים ואת האפונה, מערבבים היטב ומכסים במים רותחים (מוודאים שהמים מגיעים עד לגובה של סנטימטר מעל הפתיתים).
  6. מערבבים היטב עד שכל הנוזלים נספגים, מנמיכים ללהבה הכי קטנה, מכסים ומבשלים עוד שמונה דקות.