תראו לי מישהו שיכול לעמוד בפני הפחמימה האהובה הזאת שנקראת תפוח אדמה. לשורש הזה יש הרבה מאוד צורות בישול - טיגון, בישול במים, צלייה במדורה, אפייה בתנור ועוד ועוד.
בכל צורה הוא אהוב, וגם בכל העולם. ממש עכשיו תפוחי האדמה בשיאם: יש מאות זנים של תפוחי אדמה, ואני מתחברת לאלה שהם פחות קמחיים ונטולי עמילן.
תפוח האדמה שבחרתי היום למתכונים הוא תפוח אדמה מזן אליאנס, שאני מאוד אוהבת. הזן הזה מתבשל ונאפה בזמן קצר, והמרקם שלו מענג. תפוחי האדמה נשארים שלמים ולא מתפוררים בעת הבישול, קליפתם עדינה ודקיקה ואני אוהבת לאפות ולבשל יחד עם הקליפה, ומקסימום אם חייבים אז אני מקפלת אותם אחר כך.
4 צפייה בגלריה
(צילום: טל שחר)

סלט תפוח אדמה עם ביצים ורוקט

המצרכים: 4 תפוחי אדמה מזן אליאנס, חתוכים לקוביות 1 ס"מ 2 מלפפונים חמוצים במלח, חתוך לקוביות 6 ענפי רוקט, קצוצים 1 כפית גרידת לימון 1 בצל סגול קטן, פרוס לשערות דקיקות 2 ביצים קשות חתוכות לקוביות 1 ס"מ 1/2 כפית מלח ים 1/4 כפית פלפל שחור 2 כפות מיונז איכותי 1 כף מיץ מלימון טרי 1 כף צ'ילי ירוק, חתוך לטבעות
4 צפייה בגלריה
(צילום: טל שחר)
אופן ההכנה:
  1. מרתיחים את הביצים במים, מצננים קולפים וחותכים לקוביות.
  2. מכינים את תפוחי האדמה - קולפים וחותכים לקוביות, מבשלים בשפע מים עם כפית מלח ים עד שמתרכך (בערך 15-20 דק). מסננים ומצננים.
  3. קוצצים את הרוקט דק, פורסים את הבצל הסגול לשערות דקיקות, פורסים את הצ'ילי לטבעות דקות.
  4. שמים את כל רכיבי הסלט בקערה מתבלים במלח ופלפל ומיץ לימון, מוסיפים את המיונז ומערבבים היטב, במידת הצורך מתקנים טעם במלח ופלפל ומגרדים מעל הכל גרידת לימון.

סלט תפוחי אדמה תוניסאי

המצרכים: 5 תפוחי אדמה אליאנס בינוניים 3 ביצים קשות 1 כף טבעות צ'ילי מוחמץ או טרי 1 כפית אריסה חריפה 1 כפית לימון כבוש 1 חבילת טונה בשמן איכותית מסוננת מהשמן 2 גבעולי פטרוזיליה, רק העלים 1 כפית צלפים כבושים במלח
לרוטב - קורט מלח ים קורט פלפל שחור גרוס מיץ מחצי לימון 4 כפות שמן זית
4 צפייה בגלריה
(צילום: טל שחר)
אופן ההכנה:
  1. מבשלים את הביצים בשפע מים. כשהן מוכנות מצננים, קולפים וחותכים לרביעיות.
  2. שמים את תפוחי האדמה בסיר רחב עם מים שיכסו את תפוחי האדמה, מוסיפים למים 1 כף מלח ים, מבשלים על להבה בינונית עד שמתרכך. מסננים את הנוזלים מצננים מעט ומקלפים.
  3. חותכים את תפוחי האדמה הקלופים לטבעות בעובי 2 ס"מ ומסדרים על הצלחת. בין תפוחי האדמה מפזרים כפית מהטונה, לימון כבוש, צלפים, ומספר נקודות של אריסה, מפזרים מלח ופלפל, מוסיפים את הפטרוזיליה הקצוצה, ומגישים.

סלט תפוחי אדמה של שבת בבוקר

בקיץ כשחם אימא שלי לא עושה חמין, ובמקומו היא מכינה את הסלט הכייפי והמרענן הזה. מומלץ לנסות בבית.
המצרכים: 5 תפוחי אדמה, מבושלים במים עם מלח 4 גבעולי שמיר, רק העלים 1 בצל קטן, חתוך לטבעות 1/2 כפית מלח ים קורט פלפל שחור 4 כפות שמן זית 2 כפות חומץ יין לבן
4 צפייה בגלריה
(צילום: טל שחר)
אופן ההכנה:
  1. מבשלים את תפוחי האדמה בשפע מים עם כפית מלח יחד עם הקליפה עד שהם מתרככים.
  2. מסננים, מצננים וקולפים, חותכים לחצי או כל צורה שתרצו.
  3. מפרידים את עלי השמיר מהגבעול, פורסים את הבצל לטבעות.
  4. שמים הכל בקערה עם מלח, פלפל, חומץ, שמיר ובצל ומערבבים היטב, מעבירים לצלחת הגשה.