אני לא בחור של עוגות דבש בחושות. הנה אמרתי את זה. איכשהו תמיד אעדיף את עוגת השוקולד או עוגת הגבינה שליד. ולא, זה לא קשור לעוגת הדבש המושלמת שעוד לא טעמתי, זה פשוט לא עובד בינינו.
אבל אני אוהב מאוד דבש, ולכן לא הייתי מוכן לוותר השנה על החוויה של עוגה שאני מחכה לסיום הארוחה כדי להשוויץ בה או לקחת חתיכה בעצמי.
2 צפייה בגלריה
טארט דבש ויוגורט, מורן גיל
טארט דבש ויוגורט, מורן גיל
טארט דבש ויוגורט, מורן גיל
(צילום: מורן גיל)
כך התחיל מסע החיפושים והניסויים בעוגות הדבש, עד שהגעתי לחיוך שנמרח על פני אחרי הביס שנתתי בטארט הדבש שהכנתי עם השמנת החמוצה שמרחתי עליו. איך לא חשבתי על זה קודם? השילוב המושלם של דבש הוא עם גרנולה ושמנת חמוצה, מה שנקרא, ארוחת הבוקר האולטימטיבית לעצלנים בריאים.
במתכון הזה מכינים טארט פריך ושזוף עם קרם דבש אפוי ורך, מצפים אותו בשכבה דקה וחלקה של שמנת חמוצה עם קצת דבש, מעטרים במעט גרידת לימון וכך שובים את ליבם של כל האורחים סביב שולחן החג. שתהיה לנו שנה טובה, מדויקת וטעימה כמו טארט דבש עם שמנת חמוצה.

טארט דבש עם שמנת חמוצה

המצרכים (לתבנית בגודל24 ס״מ):
לבצק פריך - 150 גר' קמח 50 גר' אבקת סוכר 100 גר' חמאה 1 חלמון מביצה L
למלית דבש - 120 גר' חמאה מומסת 60 גר' אבקת שקדים 125 גר' שמנת חמוצה 1/2 כפית מלח 350 גר' דבש 3 ביצים
לציפוי - 200 גר' שמנת חמוצה 15% (גביע) 2 כפות דבש גרידת לימון
2 צפייה בגלריה
טארט דבש ויוגורט, מורן גיל
טארט דבש ויוגורט, מורן גיל
(צילום: מורן גיל)
אופן ההכנה:
  1. מכינים את הבצק הפריך - מחממים את התנור ל-170 מעלות. במעבד מזון או במיקסר עם וו גיטרה מעבדים קמח, אבקת סוכרוחמאה לפירורים דקים. מוסיפים את החלמון ומערבבים רק עד שנוצר בצק.
  2. מרדדים את הבצק לעובי 2-3 מ"מ, לקוטר שיהיה גדול ב-4-5 ס״מ מקוטר התבנית ומכניסים למקרר לשעה (כדי שיהיה נוח לעבוד איתו).
  3. משמנים את התבנית בחמאה, ומעבירים את הבצק לתבנית הטארט. מצמידים את הבצק לשולי התבנית ובעזרת סכין חותכים את שאריות הבצק הבולטות החוצה מדפנות התבנית.
  4. מכינים את מלית הדבש - מערבבים את כל מרכיבי המלית לתערובת חלקה ואחידה.
  5. מעבירים את מלית הדבש לטארט ומכניסים את טארט הדבש לתנור החם ל-35-40 דקות, עד שהטארט השחים היטב ומרכז מלית הדבש התייצב והשתזף.
  6. מקררים את הטארט בטמפרטורת החדר כשעה לפני מזיגת הציפוי שמנת דבש.
  7. מכינים את הציפוי - מערבבים היטב את השמנת החמוצה עם הדבש ונותנים להם לעמוד בטמפרטורת החדר כ-10 דקות כדי שיהיה נוח לפזר אותה בצורה חלקה על גבי הטארט.
  8. כדי לקבל את הציפוי החלק על הטארט פשוט שופכים את הציפוי במרכז הטארט ובתנועות מעגליות מפזרים את הציפוי על כל גבי מלית הדבש האפויה.
  9. מקשטים את הטארט עם מעט גרידת לימון שמפזרים מגובה על גבי הציפוי וכמה נקודות של דבש נוזלי.
לעמוד האינסטגרם של מורן גיל