בשיתוף Wolt
חומוס "Blue-Bus" ו"מלביהו" קוראות לכם
כתבת: מור גורן-גבאי | צילום: ירון שרון | עריכה: חן מרקוביץ'
באמצע אוקטובר, כשקריית שמונה הייתה כמעט ריקה, סרחיו הלמן, בעל חומוסיית "Blue-Bus" המשיך לקום כל בוקר ולפתוח את העסק, המסעדה היחידה שהייתה פתוחה מדי יום. "בימים הראשונים, הצפון נראה כמו שדה קרב", הוא משחזר. "חיילים בכל מקום, ואז הבנתי שאני פשוט עושה חומוס ויוצא לצמתים. מביא להם אוכל. לא חשבתי יותר מדי".
רק בדיעבד, סרחיו מבין כמה ההחלטה להישאר פתוח החזירה מעט שפיות – לחיילים, לתושבים, וגם לעצמו. "ההחלטה להישאר פה נתנה כוח גם לחיילים וגם למי שכן נשאר בעיר", הוא אומר. "פתאום המקום הפך לבית. מבחינתי, החיילים הם הילדים שלי. זה מה שיכולתי לתת במלחמה".
היום, סרחיו מרגיש שיש מי שמרים איתו את העסק - והמשלוחים סוף סוף חוזרים לקרית שמונה, באמצעות פלטפורמת Wolt. "המשכתי לפתוח גם כשלא הייתה נפש חיה ברחוב. אנשים אמרו לי 'הלוואי שהיה מישהו שיעשה משלוחים' ואני פשוט לא יכולתי, לא היה איך. עכשיו יש מישהו גדול שעושה את כל מה שאני לא יכול, הוא דואג לזה". מבחינתו, זה הסימן הכי גדול לחזרה לחיים.
3 צפייה בגלריה


"ההחלטה להישאר בצפון נתנה כוח לחיילים ולתושבים". סרחיו הלמן, בעל חומוסיית Blue-Bus
(צילום: ירון שרון)
"הבחירה הייתה עם הלב"
כמו תושבים רבים, כשהמלחמה פרצה גם לירון בירנצוויג, הבעלים של דוכן המלבי הטבעוני "מלביהו" בקיבוץ דפנה נאלץ לעזוב את הצפון ולקפל את העסק. "סגרנו הכול ברגע. הרגשנו שאולי זה גם יגיע אלינו". במרכז, הוא פתח מטבח רפאים בהרצליה והתחיל לשלוח הזמנות ממנו עם וולט - ולדבריו, זה מה שהציל אותו, נפשית וכלכלית.
כעת, אחרי חודשים שבהם ניהל את העסק מרחוק, לירון סוף סוף חוזר לצפון שהוא כל כך אוהב. "התחלתי לפתוח את הדוכן שוב בפברואר, רק בסופי שבוע. לא היו הרבה לקוחות, אבל היה לי חשוב לזוז, לחזור לנשום. המקום הזה מנצח. אני אוהב את הצפון – גם מבחינה ציונית, גם כי זו איכות חיים שאין במקום אחר. נחלים, טבע, אנשים טובים. הבחירה הייתה עם הלב".
גם הוא רואה בחזרת השירות של וולט חלק בלתי נפרד מהשיקום. "אין לנו הרבה פתרונות משלוחים בגליל, אז כשוולט חזרו – זה מילא חלל אמיתי. אנשים פה יכולים לשבת בבית, או אפילו להיות בנחל, ולקבל משלוח של מלבי. זה משהו שלא היה לנו קודם".
3 צפייה בגלריה


"כשהמשלוחים חזרו זה מילא חלל". לירון בירנצווייג, בעל דוכן המלבי מלביהו
(צילום: ירון שרון)
"עומדים לצד תושבי הצפון"
תומר כהן, מנכ"ל Wolt ישראלחומוסיית "Blue-Bus" ו"המלביהו" מצטרפות לעשרות עסקים שסוף סוף תושבי הצפון יוכלו להזמין מהם מנה מפנקת וטעימה עד הבית. תומר כהן, מנכ"ל Wolt ישראל מסביר שההחלטה לפעול בקרית שמונה היא בעיקר ערכית - מתוך רצון להיות שם כשהצפון חוזר לחיים ולתמוך בתושבים ובעסקים. "החזרה שלנו לקריית שמונה היא החלטה לעמוד לצד תושבי האזור, שנמצא עדיין בתהליך שיקום", הוא אומר. "מבחינתנו, זה הרבה מעבר להפעלת שירות משלוחים. זו דרך ממשית לחזק את העסקים המקומיים, לספק הזדמנויות תעסוקה לשליחים, להקל על חיי היומיום של התושבים ולהוביל את החזרה לשגרה".
"לתושבי הצפון מגיעה תחושת נורמליות אמיתית", מוסיף כהן. "שירות נגיש, איכותי ויומיומי — כמו בכל מקום אחר בארץ. אנחנו שמחים לחזור ולשרת את קהילות הגליל העליון, בדיוק ברגע שבו הן מתחילות לחזור לעצמן".
ומהצד של בעלי העסקים, התחושה דומה. "עם ישראל אוהב לעזור לעסקים בצפון", אומר סרחיו. "מגיעים לפה, מפרגנים, ואפילו סבלניים איתנו יחסית, למרות שאנחנו עוד ככה מדשדשים. עם שאוהב לבוא, לעזור ולתמוך – ואנחנו מרגישים את זה".לירון מרגיש את אותו הדבר. "המקום הזה מנצח", הוא אומר. "אני אוהב את הצפון. יש פה נחלים, נופים, טבע, ואנשים מאוד מאוד טובים".
ואם שואלים אותו מה צריך לעשות עכשיו? פשוט: "להזמין, ליהנות ממה שיש, גם בלי לצאת מהמזגן. או להיות בנחל ולקבל איזה משלוח מגניב – בטח של מלבי".
בשיתוף Wolt
פורסם לראשונה: 16:27, 05.08.25








