לא רק אצלנו השפים שולחים אוכל הביתה או ערכות להכנה עצמית: גם בלונדון (שם המסעדות עדיין סגורות), אחת הערים עם ההיצע הקולינרי הרחב מאוד ושפע של מסעדות טובות בסגנונות שונים - ממסעדות יוקרה ועד לאוכל רחוב - שפים מכניסים אוכל לקופסאות ושולחים אותו הביתה.
הקורונה אילצה את כולם לשנות פורמט ולגלות יצירתיות בכל הנוגע למשלוחים, וגם גורדון רמזי מבין את זה - השף המוערך השיק מארז להכנה עצמית של מנה אחת - מנת הדגל שלו, ביף וולינגטון. המארז מגיע במשלוח עד הבית (לתושבי בריטניה), והערכה כוללת את כל המרכיבים להכנת מנת ביף וולינגטון משולמת.
3 צפייה בגלריה
(צילום: יפה עירון-קוץ)
רמזי, אולי השף המפורסם בעולם, מחזיק מ-2001 בשלושה כוכבי מישלן ל"מסעדת גורדון רמזי", בלונדון. במהלך הקריירה שלו הוא קיבל בסך הכול 16 כוכבי מישלן עבור כל המסעדות שלו, וכיום הוא מחזיק בשבעה מהם. אבל הכוכבים לא בלבלו אותו: גם השף רמזי הבין שאנשים למדו בשנה האחרונה לבשל בבית, אבל ברוב המקרים אין להם את האפשרות להכין מנות מושקעות במיוחד, כמו זו של הביף וולינגטון.
הפתרון של "עשה זאת בעצמך עם קצת עזרה מהשף" הפך להיות פופולרי מאוד בשנה האחרונה, במיוחד לשפים שלא מאמינים במשלוח של מוכן. פודי'ס מצדם, יכולים להתפאר בפני החברים שלהם במנה המושלמת ששלפו מהתנור ומילאה את כל הבית בניחוחות של בשר צלוי, פטריות ובצק מושחם.
3 צפייה בגלריה
השף גורדון רמזי
השף גורדון רמזי
השף גורדון רמזי
(צילום: AP)
הערכה של רמזי כוללת את כל מה שצריך בשביל הביף וולינגטון המושלם - פילה בקר, בצק עלים דוקסל פטריות, חרדל, חלמון ביצה מפוסטר, יין אדום מצומצם, שמנת וחמאה.
ביף וולינגטון היא מנת בשר בקר עטופה בבצק עלים הנחשבת למעדן. המנה כוללת פילה בקר ודוקסל פטריות (תבשיל צרפתי של פטריות), שנעטף בבצק עלים ונאפה בתנור. לפעמים מוסיפים לו גם כבד אווז שעוטף את נתח הבשר. מקור שמה של המנה הזאת אינו ברור, ועל פי אחת הסברות המאכל נקרא כך על שם ארתור ולסלי, הדוכס הראשון מוולינגטון, שהביס את נפוליאון בונפרטה בקרב ווטרלו. לפי סברה נוספת, מקור השם של המנה הוא בניסיון של האנגלים לתת שם אנגלי פטריוטי למאכל הצרפתי המפורסם, filet de bœuf en croûte. גם יש כאלה שסבורים שהמנה נקראת כך בשל הדמיון שלה למגפיים המכונים באנגליה "נעלי וולינגטון".
אבל כך או כך, זה טעים מאוד ואנחנו השגנו את המתכון עבור כל מי שלא יכול להזמין את הערכה של השף רמזי עד הבית.
מתכון של השף סימונה זאנוני שעבד שנים רבות תחת שף רמזי
המצרכים:
600 גר' נתח פילה שלם מעט שמן זית 300 גר' פטריות – אפשר ומומלץ לערבב בין סוגים 70-80 גר' פרושוטו או חזה אווז פרוסים דק מאד 50 גר' חרדל 2 חלמונים 200 גר' בצק עלים 1 קרפ גדול אחד – לא חובה (אפשר קנוי) 2 כפות שמן זית פלפל שחור מלח
אופן ההכנה:
  1. צולים את הפילה במחבת חמה מאוד עם מעט שמן זית מכל הצדדים לא יותר מחצי דקה מכל צד. מוציאים מהמחבת מבלי לשטוף אותה ומעבירים למקרר לרבע שעה.
  2. מרסקים את הפטריות עד לקבלת מחית גסה. ממליחים. מעבירים למחבת שבה טוגן הפילה ומטגנים על אש גבוהה תוך ערבוב במשך כ-10 דקות, כדי להוציא מהן את הנוזלים מבשלים עד שכל הנוזלים מתאדים.
  3. לוחצים את תערובת הפטריות ומנקזים כמה שיותר נוזלים החוצה מהמחבת. שומרים בצד.
  4. מוציאים את נתח הבשר מהמקרר ומורחים את כולו בשכבת חרדל דקיקה. מסדרים את פרוסות הפרושוטו כך שהן עוטפות את הנתח.
  5. פורסים את הקרפ ומורחים עליו את תערובת הפטריות בשכבה דקה ואחידה. עוטפים ומהדקים סביב נתח הבשר ועוטפים בניילון נצמד שקוף. מעבירים למקרר לעוד רבע שעה.
  6. על רצועת ניילון נצמד מרדדים את בצק העלים לעובי בינוני ולא דק מדי.
  7. מוצאים מהמקרר את נתח הבשר העטוף בקרפ ואת הניילון הנצמד ומסדרים את הנתח במרכז הבצק. עוטפים את הבשר בבצק העלים ומהדקים היטב עוטפים בניילון צמוד ומכניסים למקרר ל-10 דקות נוספות.
  8. טורפים את שני החלמונים עם כפית מים ומורחים על הבצק העלים מעט מהחלמונים.
  9. אופים בתנור שחומם מראש לחום של 180 מעלות במשך 18-24 דקות (18 דקות לרמת עשייה מדיום, 24 דקות לרמת עשייה וול דאן). מניחים לבשר לנוח רבע שעה לפני הפריסה.
3 צפייה בגלריה
(מתוך עמוד האינסגרם של גורדון רמזי)