השף הבריטי, המפורסם בעולם, גורדון רמזי, עומד עכשיו עם הפנים קדימה לא רק לעוד כוכבי מישלן אלא דווקא למסעדות אוכל רחוב מהירות. רמזי, שפתח בשנת הקורנה 6 מסעדות אוכל מהיר ברחבי בריטניה, ממשיך באותה הגישה. הקבוצה של השף ממשיכה להתפתח בתחום אוכל הרחוב המהיר, כשהשאיפה היא לפתוח עוד עשר מסעדות חדשות עד סוף הקיץ.
הקורונה, לא עצרה את השאיפה של השף רמזי. בחודש אוגוסט האחרון הוא ניסה לגייס מיליוני ליש"ט ממשקיעים פוטנציאלים, תמורת הבטחה לפתיחת 50 מסעדות חדשות של אוכל מהיר מבוסס המבורגר ופיצה, ברחבי בריטניה, תחת השם "Street" (רחוב).
הקבוצה, שהפסידה לא מעט כסף בזמן הקורונה (כ-56 מיליון ליש"ט, כך לפי ההערכות), מכירה בהתפתחות אוכל הרחוב בעולם, וכנראה גם מבינה שהעתיד נמצא שם, ואולי הם בכלל הצליחו להבין - כמו בישראל - שהגיע הסוף למסעדות השף. במהלך הקורונה פתחו רמזי והקבוצה סניף של "ברד סטרייט קיצ'ן" - מסעדה לכל המשפחה עם מנות כמו ביף וולינגטון ופיש אנד צ'יפס מסורתי; 4 סניפים של "גורדון רמזי סטרייט פיצה" - מסעדה אכול כפי יכולתך; ו-3 סניפים של "גורדון רמזי סטרייט בורגר" - מסעדת שף בורגר.
2 צפייה בגלריה
גורדון רמזי
גורדון רמזי
גורדון רמזי
(צילום: AP)
הסניפים של רמזי התמקמו בלוקיישנים הכי חמים בלונדון והסביבה, בחללים שהותירו עסקים שנאלצו לסגור סניפים עוד לפני הקרונה וגם במהלכה. רמזי והקבוצה מנסים למלא את החלל שהותירו מסעדות כמו פיצה אקספרס, ביירון בורגר ובלה איטליה, שנסגרו בשל עליית מחירי חומרי הגלם, התחרות הגדולה בתחום ומגפת הקורונה, ולתת מענה לואקום שנוצר בתחום אוכל הרחוב. לפי מומחים ניכר כי המגיפה רק זירזה את נפילת העסקים האלה, שהייתה מתרחשת בכל מקרה גם בלעדיה.
דוברי הקבוצה טוענים כי על אף תקופת הקורונה המאתגרת, הם חייבים לגלות אופטימיות ולחשוב קדימה: האופציה של אוכל רחוב מהיר היא זולה יחסית והסיכון בה גם הוא נמוך יחסית, ובעולם של פוסט קורונה ההזדמנויות פשוט נמצאות שם, רק צריך רעיונות קריאטיבים מספיק בשביל להפוך אותם למציאות.

ובינתיים אצלנו

איל שני (שפתח במהלך הקורונה סניפים למזנון בארץ ובעולם), חיים כהן, יובל בן נריה, שגב משה וטום אביב כבר חזק בתוך המשחק של אוכל רחוב, ואליהם ממשיכים להצטרף שפים נוספים: כבר בתחילת הקורונה פתח השף אסף גרניט את ג'יג'י קובלה בירושלים וסניף נוסף נפתח לאחרונה בתל אביב; ואליו מצטרף בימים אלה השף ישראל אהרוני, שפותח חנות עוף בגריל בלב רחוב שינקין בתל אביב. גם השפים גיא גמזו (אריא) ומתן אברהמס (הדסון) פותחים מקומות חדשים בימים אלה, המבוססים על שירות עצמי ומהיר.
2 צפייה בגלריה
מזנון איל שני
מזנון איל שני
איל שני: פתח סניפים למזנון במהלך הקורונה
(צילום: אריאל עפרון)
המסקנה מכל זה ברורה ומהדהדת: העולם כולו הולך יותר ויותר לכיוון של אוכל רחוב ושל חוויית אכילה מהירה, נגישה וברוב המקרים גם דלה בעובדים. זה לא אומר שלא ייפתחו יותר מסעדות רציניות, אבל זה כן אומר שמירב המשאבים וההתפתחויות המעניינות יהיו בזמן הקרוב בתחום הזה - ופחות בתחום מסעדות הפיין דיינינג המושקעות והיקרות לתפעול.