אחד היתרונות הגדולים בכישרון אפייה, זה היכולות להגשים לעצמך את כל הפנטזיות הקולינריות: כל עוגה שאי פעם חלמת עליה, כל עוגייה שתמיד התחשק לך לאכול, וכל ממתק שאכלת באיזה חור נידח בהודו, יכול לקבל צורה וטעם במטבח בבית.
ענבל לביא היא אופה ובלוגרית, שמתחזקת בלוג פופולרי בשם "פיית העוגיות", עם קרוב ל-80K עוקבים באנסטגרם. אחד התחביבים הכי גדולים שלה, חוץ מלזלול עוגות ועוגיות, זה לשחזר ממתקי ילדות מפורסמים. במהלך השנים היא שיחזרה לא מעט חטיפים תעשייתיים מוכרים ואהובים, ובהם סניקרס, טופיפי, באצ'י, באונטי ואפילו ערגליות - כן כן, העוגיות הפריכות מפעם שממולאות בסוגים שונים של מילוי דמוי ריבה.
5 צפייה בגלריה
ענבל לביא פיית העוגיות
ענבל לביא פיית העוגיות
ערגליות משגעות
(צילום מתוך הסרטון)
"התחביב של הכנת הממתקים התחיל בעצם מטימ-טם", היא מספרת. "הרגשתי שהחטיף הזה, כמו שאנחנו מכירים אותו, לא ממצה את מלוא הפוטנציאל שטמון בו, וזה נורא ביאס אותי. התחשק לי להכין אותו בעצמי בבית ולטעום איך הוא יוצא בגרסה ביתית עם שמנת מתוקה, עם חמאה ועם השוקולד הכי טוב שיש".
5 צפייה בגלריה
ענבל לביא פיית העוגיות
ענבל לביא פיית העוגיות
ענבל לביא, פיית העוגיות
(צילום מתוך הסרטון)
ואיך יצא? "עשיתי עמה ניסיונות, עד שהוא יצא לי מטורף. בגרסה הביתית שלי הוא מזכיר מאוד את הגרסה התעשייתיית, ואפילו הכנתי אותו כך שהיה אפשר לנגוס בו ולשתות דרכו את הקפה, כמו שאוהבים ונוהגים לעשות עם החטיף המקורי".
אז איך זה בדיוק קורה, איך את מחליטה מה לשחזר? "כשאני ניגשת להכין חטיף שוקולד ביתי אני חושבת קודם כל מה הטעם שאני רוצה שיהיה לו, ואיך אני רוצה להרגיש את זה בפה. למשל, את הערגליות הכנתי ממש לאחרונה, כי הייתה לי תחושה שיש החמצה בערגלית התעשייתיית, שכאילו היא יכולה להיות יותר ממה שהיא. דמיינתי ערגלית מבצק חמאתי, פריך ונמס בפה, ומילוי פירותי ורך. אז זה מה שעשיתי וזה יצא ממש ממש טעים. כל מה שערגלית תעשייתית יכולה לחלום להיות".
5 צפייה בגלריה
ענבל לביא פיית העוגיות
ענבל לביא פיית העוגיות
פטל, מאצ'ה ותה ירוק
(צילום: ענבל לביא)
ומה עוד בתפריט? "פעם אחת הכנתי טוויקס פטל בציפוי של שוקולד לבן, מאצ'ה ותה ירוק. וזה יצא מגניב בטירוף. אני חושבת שהיתרון הכי גדול בלהכין את הדברים האלה בבית הוא שאפשר ככה לגוון טעמים ולהמציא טעמים שלא קיימים בשוק. זה ממש הפך לתחביב קטן שלי".
5 צפייה בגלריה
ענבל לביא פיית העוגיות
ענבל לביא פיית העוגיות
הפייה בפעולה: איזה ממתק אתם הייתם רוצים שהיא תשחזר לכם? כתבו לנו בתגובות!
(צילום מתוך הסרטון)
ויש בקשות מיוחדות מהעוקבים? "הטרנד הזה גדל, והתחלתי לקבל בקשות רבות מקוראים שעוקבים אחרי הבלוג. כבר ביקשו בעבר רפאלו, ביקשו סניקרס, והממתק הבא שאני רוצה להכין זה קינדר בואנו, כי קיבלתי בקשות רבות להכין אותו. בגלל כל הבקשות פתחתי מדור שקוראים לו 'פיית העוגיות מגשימה משאלות', ושם אני מאפשרת לגולשים לשלוח לי בקשות לכל מיני מתכונים ספציפיים שהם רוצים".
למשל? "הדבר הכי מגניב שקיבלתי ממש לאחרונה זה בקשה ממישהי שחזרה מהודו לפני כמה חודשים, וסיפרה לי על חטיף מגניב שכל המטיילים הישראלים אוכלים בהודו. חוץ מזה, אחד המתכונים הכי מגניבים שיצא לי להכין היה דווקא בקשה של ילדה בת 4 וחצי שביקשה מאימא שלה את עוגת 'אבא עושה בושות', שזה ספר ילדים אהוב מאוד, ומאז היא הפכה להיות עוגת גן פופולרית בטירוף. עוד בקשה מגניבה שקיבלתי פעם הייתה מעוקב שסבתא שלו לחמה בניל"י, ושם הוא מצא ספר מתכונים ישן שלה שהיה בו מתכון לסופגניות שהוא רצה שאשחזר".
5 צפייה בגלריה
ענבל לביא פיית העוגיות
ענבל לביא פיית העוגיות
יאמי!
(צילום מתוך הסרטון)
וואוו. "כן, זה היה מתכון שכולו כתוב במידות של פעם, ואחר כך היה צריך לשים אותו על פרימוס. האתגר האמיתי במתכון הזה היה לפענח את המידות, ולהבין איך שקלו מצרכים בתקופה העות'מאנית".
נשמע ממש כמו שליחות. "אני מרגישה שזה כבוד גדול בשבילי לעזור לאנשים לממש את הזיכרונות שלהם, ולעזור להכין מתכונים נשכחים ודברים שקרובים לליבם". לסיום, את חייבת לגלות לי - איך לא משמינים מכל זה? "האמת שגיליתי שהסוד לדיאטה זה שיהיו לך מלא עוגות וממתקים כל יום בו זמנית, עד שבשלב מסוים את כבר מתחסנת, כי יש גבול לכמות העוגות והמתוקים שבן אדם יכול לצרוך. בכל מקרה, אני בעיקר מחלקת לחברים ולמשפחה, ממש מנהלת רשימה מסודרת של חלוקה, אז זה הסוד לשמירה על הגזרה".