מה הסיכוי שלכם להשיג מקום במסעדה ביום הבחירות? מסתבר שלא גבוה במיוחד: מסעדנים מדווחים על גידול ניכר בהזמנות להערב (יום שני) ולמחר - יום הבוחר. מי שלא הזמין מקום מראש וחיכה לדקה ה-90, עלול למצוא את עצמו בלי כיסא פנוי במסעדה, לפחות במסעדות המבוקשות.

1 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

"האוכלוסיה שמגיעה מחר היא לא אוכלוסיה עסקית של אנשי עסקים שמגיעים בדרך כלל בצהריים", מסביר השף דייויד פרנקל ממסעדת "פרונטו" בתל אביב. "בגלל שזה שבתון אז גם אין לנו עסקיות. האמת שהמסעדה כבר לפני שבוע מלאה לצהריים מחר, וגם הערב כבר מלא. אין סיכוי להשיג אצלנו מקום פנוי".
אבל "פרונטו" לא לבד: מסתמן כי מצב המסעדות בתל אביב גועש, וכמעט הכל מלא לחלוטין - "בטאיזו" של השף יובל בן נריה כמעט מלא לגמרי מחר בצהריים, במסעדה הנוספת של בן נריה, "יא-פן" יש עלייה של 30 אחוזים בהזמנות למחר בצהריים, וגם אצל חיים כהן ב"יפו תל אביב" המסעדה בתפוסה מלאה בצהריים. גם אצל רותי ברודו נערכים באופן מיוחד למשבצת המבוקשת של שלישי צהריים: ב"קופי בר" וב"הוטל מונטיפיורי" יהיו ארוחות עסקיות, וב"בראסרי" אפשר להזמין מקום לצהריים, מה שלא קורה בדרך כלל.
גם בירושלים המצב לא שונה בהרבה מתל אביב: "מחר תהיה שגעת אצלנו", מוסר השף אורי נבון ממסעדת "מחניודה" בירושלים, "יהיו מחר הרבה יותר אנשים ברחובות וזה יהיה ממש מיני חג. הטלפונים לא מפסיקים לצלצל ואני מעריך שגם מי שאומרים לו שעמוס ואין מקום יגיע בכל זאת. בשביל להגדיל את המענה ללקוחות אנחנו מתכננים מחר לפתוח גם את ה'יודל'ה' בצהריים".
בשל העובדה שגם המשק וגם מערכת החינוך נמצאים בחופש, מיליוני אזרחים צפויים לצאת לבלות בחוץ. לפי הנתונים שנמסרו לנו מ"אורדר צ'אט" (order.chat), שירות צ'אט להזמנת מקום במסעדות, הציבור הישראלי מתכנן לבלות, לפחות חלק מיום הבוחר, במסעדות ובבתי קפה ברחבי הארץ. "אנחנו רואים גידול של פי ארבעה בהזמנות לארוחות בוקר וצהריים ביום הבחירות, ואילו לשני בערב גידול של פי שלושה בכמות ההזמנות, לעומת יום שני רגיל באמצע השבוע, מוסר אלון שורצמן, מנכ"ל אורדר צ'אט. "כרגע אנחנו רואים לשני ושלישי הזמנות רבות של זוגות, לצד הזמנות רבות של משפחות. המקומות המבוקשים בתל אביב יהיו עמוסים".
פורסם לראשונה: 12:18, 08.04.19