תוכניות הבישול שהשתלטו על המסך, המסעדות הבינלאומיות שנפתחו בארץ והמגוון הגדול של חומרי הגלם שמגיעים לשוק המקומי, כל אלו ועוד עושים חשק להיות שף ליום אחד, וסדנאות בישול הן פתרון מושלם - מצאנו את הסדנאות שיגרמו לכם להרגיש לפחות כמו בשלנים מקצועיים, ואם לא תלמדו שום דבר - לפחות הייתה לכם חוויה.

סדנאות בישול במרכז ובשרון

סדנת אפייה להורים וילדים

סדנה שהיא חוויה משותפת ומגבשת למשפחות, שבה תלמדו להכין יחד מאפי שמרים, חלות, לחמניות ועוגת שמרים שוקולד. בסדנה תתאמנו על לישת בצק והכנה מדויקת של בצק שמרים, תקבלו הסבר על סוגי הקמחים השונים ועל תפקידו של הגלוטן ותתרגלו טכניקות קיפול בצק שונות.
15 צפייה בגלריה
סדנאות בישול
סדנאות בישול
(צילום: דנה חסדאי ינאי)
בסוף הסדנה תאכלו יחד את מה שהכנתם. משך הסדנה כשעה וחצי, מיועדות לעד כ-12 אנשים ומתקיימת בביתה של מעבירת הסדנה, דנה חסדאי ינאי. מחיר להורה וילד: 150 שקלים.
פתח תקווה, דנה - 054-4545127

סדנת שוקולד וקינוחים

בסדנה של קובי בס זו לומדים להכין מגוון שוקולדים בטעמים מיוחדים: טראפלס (כדורי שוקולד שנקראים כך על שם הדמיון לפטריית הכמהין), ג'אנדויה (שוקולד חלב עם אגוזי לוז לשימוש במאפים, פרלינים, עוגיות מקארון ועוד) ומגוון פרלינים.
תוך כדי הכנת השוקולד, בס יסביר לעומק על תהליך ההכנה מא' עד ת' ועל מרכיבי השוקולד השונים. במהלך הסדנה מנשנשים פוקאצ'ה טרייה עם מטבלים כדי להרגיע את התאבון, שותים יין ובסיום מקנחים עם התוצרים המתוקים. הסדנה עורכת כשעתיים. המחיר: 160 שקלים למשתתף.
פתח תקווה, קובי - 054-7828082

סדנת סושי

חובבת הסושי המושבעת ענבל אורן תכיר לכם את שיטות ההכנה, כלי ההגשה, הרטבים וצורות הגלגול לקבלת הסושי המושלם. בסדנה תכינו מאקי, פוטו מאקי, סושי סנדוויץ', אין סייד אאוט ועוד. תלמדו כיצד לגלגל סושי בצורה מדויקת באמצעות שטיחוני במבוק ותחשפו לכלים יפניים אותנטיים תוך שתיית סאקי יפני מסורתי.
15 צפייה בגלריה
סדנאות בישול
סדנאות בישול
(צילום: אוסף פרטי)
משך הסדנה כשעה וחצי, מתאימה לקבוצות עד 20 איש. המחיר: 200 שקלים למשתתף, או עם דגים (נא או אפוי) בתוספת 20 שקלים.
גדרה, ענבל - 054-9395254

סדנת בישול עיראקי

סדנת הבישול מרושקה קמה כדי לשמר את המסורת הקולינרית של העדה העירקית שידועה במטבח עשיר ומלא טעמים. בסדנה תלמדו, שלב אחר שלב, איך מכינים קובות למרק (קובה סלק וקובה דלעת חמוץ-מתוק) החל משלב הבצק, המילוי ועד הגלגול. תכינו גם קובה נבוליסיה מטוגנת וסמבוסק במילוי חומוס.
15 צפייה בגלריה
סדנאות בישול
סדנאות בישול
(צילום: צילום פרטי)
המשתתפים מבשלים ובסוף יושבים לאכול יחדיו. הסדנה נערכת בביתה של מרי שקד ונמשכת כשעתיים. הסדנה מיועדת ל 6-8 אנשים. המחיר: 250 שקלים למשתתף.
רמת גן, מרי - 054-2357894

סדנה לקרניבורים

אם אתם חובבים מושבעים של בשר, הסדנה של אילה ארוך זו הסדנה בשבילכם. מתחילים יחד בבחירת הנתחים, כאשר השפית בוחרת ומסבירה על ההבדלים בין כל נתח ונתח, מה מומלץ לקנות והיכן.
15 צפייה בגלריה
סדנאות בישול
סדנאות בישול
(צילום: יוני רייף)
תלמדו לתבל את הבשרים בצורה ייחודית ותכינו מנות כגון קרפצ'יו פילה עם בלסמי בניחוח דבלים, עגבניות שרי ושאלוט וקשיו קלויים, עראיס משוק טלה טחון, טחינה ירוקה סלסת עגבניות טריות, סטייק אנטריקוט מיושן עסיסי, פוייקה פקאניה עם עגבניות, בצל ושום קונפי על אורז עם חמוציות ושקדים, ולקינוח: טארט תפוחים דקיק וסורבה תות. משך הסדנה 3-4 שעות ומתאימה ל-10 משתתפים. המחיר: 420 שקלים למשתתף.
פתח תקווה, איילה - 052-4786456

סדנת בישול אוכל טבעוני

בסדנה הטבעונית תלמדו להכין קציצות טופו ופטריות ברוטב אדום וקציצות בסגנון חריימה, שניצל טופו וסלט טופו בסגנון סלט ביצים, מתכוני טמפה כגון: טאקו טמפה עם גוואקאמולי וסלסה וסלט טמפה עם דלורית ורימונים.
15 צפייה בגלריה
סדנאות בישול
סדנאות בישול
(צילום: גלי לופו אלטרץ)
בנוסף, תלמדו להכין יובה, שבבי סויה ואורז, עם בצל מטוגן ויובה חמוץ-מתוק עם אננס. תלמדו על היתרונות התזונתיים והאופק הקולינרי של מוצרי הסויה השונים, על ההבדלים ומנעד התיבול של כל אחד מהמוצרים וטכניקות מגוונות ומעניינות לבישול והגשה. משך הסדנה כשעתיים, והיא מתאימה לעד 10 משתתפים. המחיר: 330 שקלים למשתתף.
כפר סבא, גלי - 0528-924766

סדנת בישול אוכל בולגרי

קרן אגם, מנחת הסדנה "בלקן ביס בוקס", גדלה בבית בולגרי אסלי על מאפים מלוחים מלאים בגבינות, תרד, חצילים ועוד. בסדנה שלה תלמדו איך להכין מאפים מכמה סוגי בצקים ומילויים שונים: בורקס ביתי עם זוקיני כרישה וגבינות, פאי מלוח מבצק פריך עם שום אפוי, עגבניות, גבינת מוצרלה ובזיליקום, בייגלס שום ופטה עגולים ורכים מבפנים עם שומשום ונגיעות פטה ורוגעלך בקלאווה.
כשהמאפים ייצאו חמים מהתנור, יישבו המשתתפים לארוחה משותפת המלווה ביין, גבינות, מזטים קטנים ומטבלים. משך הסדנה כשלוש שעות. המחיר: 550 שקלים למשתתף.
יפו, עמית - 058-7980177

סדנת בישול אוכל איטלקי

רומי נדלר או בשמה השני "רומינה א-לה קוצ'ינה", מעבירה סדנאות בישול איטלקי אותנטי במטבח ביתה. נדלר גדלה בפדובה שבצפון איטליה, חזרה לארץ כשהיתה בכיתה א', ולאחר הצבא עברה להתגורר במשך עשור ברומא, שם פיתחה את הידע הקולינרי שלה.
15 צפייה בגלריה
סדנאות בישול רומינה
סדנאות בישול רומינה
(צילום: שניר (סופגי) גואטה)
בסדנה היא מלמדת איך להכין מאכלים איטלקיים כגון זגרופינו, פיאדוני דולצ'י, פנפורטה, זביונה, ארנצ'יני קרם פסטיצ'רה, סלמי די צ'וקולטו, עוגיות אמרטי, רטבים ובצקים לפסטות ופיצות. כשהמטעמים מוכנים, אוכלים ביחד את הארוחה לצד פתיחים שהוכנו מראש, קינוחים ויין חופשי. משך הסדנה כשלוש שעות והיא מיועדת לקבוצות של 6-16 משתתפים. המחיר: 350-400 שקלים למשתתף.
קיבוץ מגל, רומי - 054-4719254

סדנת לחם

בסדנת "אסף האופה" לומדים להכין מגוון לחמים: מחמצת, כפרי, פרעצלים, לחמניות, פיתות, פוקצ'ה ולחם קסטן. הדגש הוא על הבנת תהליכים ביוכימיים המתרחשים בתהליך אפיית הבצק ושימוש במחמצת ככלי פרקטי להכנת לחמים ביתיים.
15 צפייה בגלריה
סדנאות בישול
סדנאות בישול
(צילום: יעל פרגו)
במהלך הסדנה אוכלים כמובן לחמים טריים עם מטבלים הום מייד וגבינות ממשק עברי. הסדנה מיועדת לעד שבעה משתתפים ומתקיימת בפאטיו הטובל בירק, מקורה וממוזג בגינה של אסף. המחיר: 330 שקלים למשתתף.
מודיעין, אסף - 050-8880780

סדנת בישול אוכל הודי

סדנת הבישול ההודי GREEN CARDAMOM של ג'ויס קילקר היא בעלת זיקה תרפויטית. ראגות הודיות נשמעות ברקע כשנכנסים למטבח ביתה, וישר מרגישים כאילו נחתנו בבית כפרי בדראמסלה. ברחבי המטבח פזורים קטורת, ורדים ונרות ולפני שנגשים למלאכה מתחילים במדיטציה קלה.
15 צפייה בגלריה
סדנאות בישול
סדנאות בישול
(צילום: אלבום פרטי)
בסדנה תלמדו על התבלינים ההודיים המסורתיים, תכינו צ'פאטי, פלאק פטריות ותרד, קארי חלב קוקוס וירקות, מסאלות, טאלי, נאן עם שום, פאני פורי ועוד. משך הסדנה שלוש וחצי עד ארבע שעות, והיא מתאימה לעד 14 משתתפים. בסוף אוכלים יחדיו את הארוחה במרפסת מלאת צמחים בביתה הפרטי של ג'ויס. המחיר: 350 שקלים למשתתף.
מודיעין, ג'ויס - 052-5518811

סדנת בישול אוכל יווני

אינס ינאי, מנחת הסדנה, היא מתכונאית ויועצת קולינרית, מעצבת פוד-ארט לפרסומות ובעלת הבלוג "תיק אוכל" ו"פודילישס". בסדנה שלה תלמדו להכין ספירלת בצק יוגורט ממולא גבינות, עלי גפן ממולאים לצד ציזיקי, ספנקופיטה - מאפה תרד וגבינות, לביבות זוקיני ופטה, טרטר ים-תיכוני בסגנון יווני עם רוטב תפוזים וערק או אוזו, קרפצ'ו חצילים עם גבינות, סקורדליה – ממרח שקדים ושום, טירוקפטרי – ממרח פלפלים יווני, חורטה – סלט חם של עלים ירוקים, סלט יווני, ולקינוח מאפה 12 האלים ועוגת סולת יוונית.
הסדנה מועברת לצד יין חופשי, נשנושי גבינות ופוקאצ'ות. המחיר: 380 שקלים למשתתף.
כפר הרא"ה, דפי - 052-3233523

סדנת בישול כיסונים

כיסונים מקבלים אינטרפרטציה שונה בכל מקום בעולם - באירופה יש פלמני, פירוגי, טורטליני וחינקלי. באמריקה הדרומית יש אמפנדה ופסטל. באסיה יש ג'יאוזי, ספרינג רול, וונטון ומומו ובמטבח היהודי יש קרעפלך. בסדנת "על דרך המשי" תתמקדו בהכנת כיסון מכל מדינה: כיסונים ממולאים בפטריות ובאקצ'וי סיני, גיוזה יפנית במילוי ירקות קראנצ'י, חינקאלי גיאורגי במילוי של תפוחי אדמה וגבינה, סלט איטריות צלופן תאילנדי ולקינוח, מומו הודי בטעם בננה קרמל.
15 צפייה בגלריה
סדנאות בישול
סדנאות בישול
(צילום: בר דורי)
משך הסדנה כשלוש שעות וניתן להשתתף עד 12 איש. לאורך הסדנה מתפנקים בצ'ייסרים וסנגריה ובסוף אוכלים יחד את הכיסונים. את הסדנה מעבירה מיקה שמעונוב בביתה בשכונת נגה ביפו. המחיר: 380 שקלים למשתתף.
יפו, מיקה - 050-8432843

סדנת עוגות וקינוחי ויטרינה

את הסדנה מעביר תומר אומנסקי, קונדיטור וזוכה העונה השנייה של בייק אוף ישראל. בסדנה תומר ילמד עשרות טכניקות של שילובי טעמים, מרקמים ושיטות גימור והרכבה שונות. בסופה של הסדנה תצאו עם תוצרי ויטרינה מפוארים כגון טארט שקדים פטל ומסקרפונה, עוגת ראווה לוז ברולה, קינוח פיסטוק תות דובדבן, טארט סנט אונורה, עוגת ראווה שוקולד בוטנים וקינוח הדרים עם מנגו קוקוס ושוקולד לבן.
15 צפייה בגלריה
סדנאות בישול
סדנאות בישול
(צילום: מעיין סלע)
הסדנאות מתקיימות בחלל סטודיו מרשים בביתו של אומנסקי. הסדנה מתאימה ל-10-14 משתתפים והיא מחולקת לשני מפגשים, כ-10 שעות בסה"כ. המחיר: 500 שקלים למשתתף.
לוד, תומר - 052-5105959

סדנת ציור וטעימות יין ישראלי

את הסדנה מעבירה האמנית ומדריכת היין והתיירות אלינור בטאן. בסדנה היא משלבת בין ציור חופשי על קנבס (לא צריך ידע מוקדם) לבין למידה על יין ישראלי. בטאן תסביר כיצד מייצרים יין בארץ, על ההיסטוריה של ענף היין הישראלי וכיצד הוא התפתח מקום המדינה. תלמדו להבדיל בין טעמי היין לפי אזורי היקבים השונים מדרום ועד צפון ותשמעו על התפתחות הזנים הים תיכוניים. מדובר בחוויה של יין, ציור ומדיטציה. תוך לגימות היין מנשנשים פירות, קרקרים, אגוזים, שקדים ותמרים. הסדנה מתקיימת עם מינימום של 15 משתתפים. המחיר: 200 שקלים למשתתף.
עלמא בר יין, ככר קדומים יפו. אלינור - 050-5221519

סדנאות בישול בדרום

סדנת הכנת קפה

את הסדנה מקיימים בחלל מקורה בבית קליית קפה אגרוקפה באזור שפלת יהודה. במהלך הסדנה תשמעו על תהליך הייצור של הקפה, כיצד נקטפים הפולים מהמטע ומהו התהליך שהם עוברים עד לספל הקפוצ'ינו שאנחנו מזמינים בבתי הקפה.
תשמעו מי מגדלים את הקפה, מי אלו צרכני הקפה העיקריים, להיכן העולם צועד מבחינת ביקוש והיצע, וכיצד ההתחממות הגלובלית ושינויי האקלים פוגעים בחקלאי הקפה. בבית הקלייה הצמוד תטעמו ותכינו מספר סוגי חליטות בטעמים שונים. המחיר: 70 שקלים למשתתף, מתאים ל-10-35 משתתפים.
מתחם אגרוקפה, האשכולות 40 שריגים, עמק האלה. 054-4941226

סדנת בישול עונתי מודרני

הסדנה מתקיימת בגינת ירק בחצר פרטית בבית יפיפייה במצפה רמון. השפית לארה מסבירה על בישול עונתי וחומרי גלם מקומיים ולאחר מכן מלקטים יחדיו עשבים מהגינה ומכינים תפריט שכולו חגיגת אמא אדמה.
15 צפייה בגלריה
סדנאות בישול
סדנאות בישול
(צילום: דניאל בר)
המנות הן מנות קלאסיות עם אינטרפרטציות מודרניות: שורש סלרי מתובל, שמן ירוקים פיקנטי, קראמבל אנשובי ושקדים, קרפצ'יו דלועים בכבישה עם חמאת גרעיני דלעת, אנילוטי לאבנה וסחוג, סלקים צלויים בטאבון ואפילו דגי ים מקומיים צלויים בחמאת ציר דגים ולימונית מהגינה עם מתבל אזוב מטוגן בשמן זית (בהשראת העדה הבדואית). לאורך הסדנה יוגשו יינות מקומיים וטעימות של ליקרים ומיץ עשבים שהוכן בהכנה ביתית. משך הסדנה כשעתיים וחצי והיא מתאימה ל-4-10 משתתפים. המחיר: 400-500 שקלים למשתתף.
מצפה רמון, 050-4659569

סדנת בישול בשר

בסדנת הבשר של דרור קייזרמן המשתתפים מתחלקים לקבוצות, מקבלים סינרים ומתחילים לעבוד על תפריט בשר מעט שונה: המבורגר על וופל בלגי, אנטריקוט מינוט בגביע גלידה וצ'ימיצ'ורי, סופגניות אונטריב בציר בקר, בוריק ספיץ צ'אח טחון ולקינוח סופלה שוקולד.
15 צפייה בגלריה
סדנאות בישול בשר
סדנאות בישול בשר
(צילום: אוסף פרטי)
לאורך הסדנה מוגש יין ופוקצ'ות חמות עם מטבלים. המחיר: 340 שקלים למשתתף.
הסדנאות מתקיימות בסניפי רשת 4 שף ברחבי הארץ, 08-9110900

סדנאות בישול בצפון

סדנת בישול אוכל קטוגני ודל פחמימות

בסדנה תכינו ארוחה עשירה ודלת פחמימות. לאחר הסבר קצר על עקרונות התזונה הדלה והקשר לאורך חיים בריא, תלמדו על הקשר שבין הפיזיולוגיה והביוכימיה של הגוף למזון שאנחנו צורכים ותשמעו טיפים כיצד ניתן ליישם את אורח החיים במשפחה, גם לילדים.
15 צפייה בגלריה
סדנאות בישול
סדנאות בישול
(צילום: טל מאירי)
תלמדו על היתרונות והחסרונות של האוכל הקטוגני ותלמדו להכין מאפה דל פחמימה ללא גלוטן, ממרחים מותססים, דג כבוש, סלט ירוק, דג לבן ברוטב עם תוספת ירקות, אסאדו מפורק עם עלים טריים, מיונז ביתי וקינוחים ללא גלוטן ודלי פחמימה. לאורך הסדנה מוגש יין יבש. הסדנה מיועדת ל-8-10 משתתפים והיא מתקיימת בחצר כפרית מקורה ומחוממת בחורף. המחיר: 450 שקלים למשתתף.
מושב הדר עם (עמק חפר), טל מאירי - 054-7357356

סדנת בישול אוכל דרום אמריקאי

ויקי גורשטיין בעלת בלוג האוכל הלטיני "טעמים מקצה העולם", מעבירה סדנאות בישול לטיני הכוללות חוויה רב-חושית של אוכל, שתייה, מוסיקה ואווירה לטינית-מקסיקנית. בסדנה לומדים להכין טאקו מקסיקני, סביצ'ה מהמטבח הפרואני, אמפנדס בשר מהמטבח הארגנטינאי, טורטיות מקמח תירס עם מילוי מהמטבח המקסיקני, לומו סלטדו (בקר מוקפץ) מהמטבח הפרואני וסלט קינואה מקסיקני. לקינוח תכינו עוגת טרס לצ'ס (ריבת חלב). הסדנה מיועדת לעד 10 משתתפים. המחיר: 350 שקלים למשתתף.
מושב ציפורי, ויקי – 0526966286

סדנת בישול אוכל קוריאני

בסדנה לומדים להכין שבע מנות קוריאניות מסורתיות שאת אופן הכנתן למדה שחר קידר מסבתא מקומית כשטיילה בקוריאה. בין המנות: ביבימבאפ - תבשיל אורז עם ירקות וביצת עין, דנג גאנג גיגה - מרק על בסיס דאשי עם דנג גאנג (מיסו קוריאני שבכלל לא דומה למיסו שאנו מכירים), קימצ'י - ירק עם תיבול מיוחד, פה גאן - פנקייק מלוח קוריאני עם בצל ירוק, בהמוצ'ים - סלט נזירים קוריאני שמכינים עם מלפפון ואגס, אויי מוצ'ים - סלט מלפפונים חריף, וסוק ג'ו מוצ'ים - סלט נבטי מאש ושומשום.
15 צפייה בגלריה
סדנאות בישול
סדנאות בישול
(צילום: שחר קידר)
אחרי שתלמדו להגות את שם המנות, קידר תשתף אתכם בחוויותיה מקוריאה ומילדותה בהונג קונג ותספר על התרבות המיוחדת והמאכלים שבה. תשמעו על התהליכים המדעיים שקורים בזמן הבישול (קידר היא טכנולוגית מזון) ובסוף, כל משתתף יצא עם שבע מנות אותן אוכלים יחדיו באופן מסורתי בליווי תה לוטוס קוריאני. הסדנה מועברת בשני מיקומים שונים, באיילת השחר הסדנה מתאימה לקבוצות של עד 5 אנשים, או בכפר יונה לקבוצות של עד 12 אנשים. המחיר: בין 300 ל-870 שקלים, תלוי בכמות המשתתפים.
איילת השחר או בכפר יונה, שחר - 052-6704708

סדנת בישול הודי טבעוני

בסדנה של מיטל אוז לומדים את טכניקות הבישול ההודי המסורתיות ושומעים הסבר רחב ומקיף על סוגי התבלינים ההודיים, מקורם ודרך השימוש בהם. תלמדו להכין סמוסות, צ'אטני ירוק, אורז ודאל, נאן, פלאק פניר ועוד.
הסדנה מסתיימת בארוחה הודית מסורתית משותפת המוגשת עם צ'אי וקינוח הודי. משך הסדנה כשלוש שעות וההשתתפות היא עד עשרה אנשים. המחיר: 200 שקלים למשתתף.
נאות גולן, מיטל - 050-9900785

סדנת בישול אוכל תאילנדי

בסדנת סוודיקה תכירו את חומרי הגלם המיוחדים של המטבח התאילנדי. תלמדו מתי להשתמש בחלב קוקוס ומתי בקרם קוקוס, תלמדו לטגן אטריות אורז ותשמעו על הרטבים השונים מהמטבח התאילנדי. בין המנות שמכינים: מרק טום יאם, סלט סום טאם (פאפיה ירוקה), מיאנג פלה (קוביות פילה דג בסירת עלה חסה, אטריות שעועית וקשיו), גנג קי וואן - קארי ירוק בחלב קוקוס, מוקפץ פאד קפאו עם עוף או טופו, ביצת עין ועוד.
15 צפייה בגלריה
סדנאות בישול
סדנאות בישול
(צילום: אלבום פרטי)
משך הסדנה כשלוש שעות והיא מתאימה לעד 25 משתתפים. בזמן הכנת האוכל תהנו מבירות תאילנדיות משובחות. המחיר: 270-600 שקלים למשתתף (משתנה בהתאם לגודל הקבוצה).
שמשית, עמק יזרעאל (אפשרות הגעה לבית הלקוח) אלון חבל - 050-4624111

סדנת בישול אוכל דרוזי

בסדנה מכינים כמה סוגי מאכלים דרוזים אותנטיים כגון עלי גפן, מנסף, מג'דרה, טאבולה ועוד. ניתן לשלב את הבישול עם סיור ליקוט בשדה המקומי בכפר. תוך כדי הסדנה, אבתיסאם המנחה תספר את הסיפור האישי המרתק שלה ושל משפחתה, ותסביר על תרבות ומסורת העדה הדרוזית ומנהגיה. לסיום, אוכלים ארוחה עשירה הכוללת את המנות שהוכנו ומנות הפתעה שאבתיסאם מכינה בנפרד. ההשתתפות בסדנה מתאימה לעד 30 איש. המחיר: 200-250 שקלים למבוגר; 140-170 לילד. כולל סדנה, סיור וארוחה.
חורפיש, הגליל המערבי, אבתיסאם פארס - 050-6917337