רשת בתי הקפה ארומה אספרסו בר תפתח סניף בצמוד לרחבת הכותל המערבי, כך נודע ל-mynet. ההשקעה בהקמת המקום נאמדת בכ-3.5 מיליון שקל.
בעלי הרשת שכרו שטח במיקום אסטרטגי, לטובת הקמת הסניף, שימוקם לפני הכניסה הראשית לרחבת הכותל המערבי. עיקר הישיבה תהיה בחוץ, ברחבת "חצר הבורסקאים" בסמוך לכניסה לגן הארכיאולוגי, מיד לאחר הכניסה מכיוון שער האשפות.
2 צפייה בגלריה
ארומה בכותל
ארומה בכותל
ארומה בכניסה לכותל המערבי: הנוף מגג המבנה
(צילום: שלומי כהן, מיקי אלון)
מדובר במבנה קטן בין שתי קומות, ששימש בעבר את המשרדים של רשות העתיקות. במפלס התחתון ימוקמו המטבח והבר, ובמפלס העליון אפשר יהיה לשבת במרפסת המשקיפה לחצר התחתונה. כמו כן, יוכשרו גם מקומות ישיבה על גג המבנה, משם אפשר לראות גם את כיפת הזהב ואת הר הבית במפלס הכניסה לכותל.
התפריט יהיה כשר למהדרין אך מצומצם - כחצי מהתפריט הרגיל בסניפים אחרים של הרשת, וזאת לנוכח מגבלות המקום. עיקר הפעילות תהיה בטייק אווי, ושעות הפעילות יהיו גמישות בהתאם לביקוש של באי הכותל. לפיכך, בתקופת הסליחות, לדוגמה, המקום יפעל עד שעות הלילה המאוחרות.
יריב שפע, מבעלי רשת ארומה אמר בשיחה עם mynet ירושלים: "אנחנו משקיעים חשיבה רבה ובודקים כל פרט קטן לפני כל בחירת מיקום לפתיחת סניף חדש בכל מקום בארץ, אבל להגיע לכותל זה משהו ברמה אחרת. אותי זה מרגש ברמה האישית. למרות שהמבנה מאתגר מאוד, לא פשוט וגם לא ברור באיזה מתכונת נצליח לפעול בחורף, החלטנו ללכת על זה, וגם עם תפריט מצומצם הכל יהיה מוקפד ואיכותי עד הפרט הכי קטן".
2 צפייה בגלריה
הכותל המערבי
הכותל המערבי
קפה ופתק: ארומה כשר למהדרין בכניסה לרחבת הכותל
(צילום: עידו ארז)
רשת ארומה הוקמה בירושלים בשנת 1993 על ידי שני אחים, סהר ויריב שפע. בשנת 1999, בעקבות סכסוך עסקי בין האחים, פוצלה הרשת לשניים - סהר שפע הפך לבעלים של ארומה תל אביב ויריב שפע הפך לבעלים של ארומה ישראל. בשנת 2014 רכש איש העסקים גולן עינת מידי סהר שפע את רשת ארומה תל אביב.
בחודש דצמבר האחרון, 22 שנים אחרי הפיצול של ארומה לשתי רשתות שונות, רכש יריב שפע מעינת את הבעלות על רשת ארומה תל אביב, מיזג בין שתי הרשתות, והוא כרגע הבעלים של הרשת הממוזגת. כיום גולן עינת הוא בעל מניות ברשת.