יש לא מעט טעמי גלידה בעולם, מהשוקו והווניל הקלאסיים ועד שמן זית או אפילו זעתר - אבל את הטעם החדש שיצא עכשיו רוב האנשים כנראה לא טעמו מאז שהיו תינוקות.
פרידה, חברת מוצרים להורים, ו-OddFellows, חברת גלידות קטנה הממוקמת בניו יורק, יצרו גלידה בטעם חלב אם. פרידה השיקה את הגלידה מוקדם יותר השנה, וכעת הוא זמין גם לרכישה און ליין. החברה קידמה אותו ברשתות החברתיות, והאינטרנט, כהרגלו השתגע, בעיקר בגלל התהייה לגבי הרכיבים שמכילה הגלידה.
"טעמו בעצמכם", כתוב בפרסומת של הגלידה, ולא - היא לא באמת עשויה מחלב אם אמיתי. לפחות לא אם אנושית. הטעם רק אמור לחקות אותו. רשימת הרכיבים מכילה בין היתר שמנת, סוכר, טעם קרמל מלוח, סירופ דבש וגם קולוסטרום בקר - החלב המופרש מפרות בימים הראשונים לאחר ההמלטה.
איך הטעם?
גלידת חלב האם היא "מתוקה, קצת מלוחה, חלקה, עם רמזים של דבש ונתזי קולוסטרום, וכוללת גוון צהוב מובחן של קולוסטרום", על פי הצהרת פרידה.
לפי משתמשי טיקטוק - הטעם לא רע בכלל, גם אם קשה להשוות למקור. "לא טעמתי חלב אם כבר 38 שנה, אבל הגלידה קרמית, עם קצת מליחות - וזה טעים", סיכם אחד מהם.
וכמה זה עולה?
המחיר הוא 12.99 דולר למיכל גלידה, כלומר כ-45 שקלים - ולקוחות מחויבים לקנות שני מיכלים לפחות ברכישה און ליין, כך שלא מדובר בקינוח זול במיוחד.
בארצות הברית לא רק שטועמים את הגלידה החדשה, אלא בעיקר מתלהבים מהשיווק שלה. החברה הצליחה לעורר הרבה מאוד תשומת לב בזכות הקמפיין שלה, מהתייחסויות שונות ברשתות החברתיות, דרך כותרות ועד כניסה למערכות של תוכנית כמו "סאטרדיי נייט לייב". השיווק כנראה באמת אפקטיבי כי נכון לכתבית שורות אלו - אזל המלאי בחנות המקוונת.
בפרידה, שכאמור מתמחים במוצרים לתינוקות והורים, פשוט הבינו שמדובר בנושא שמיד ידברו עליו. סלבס כמו קורטני קרדשיאן כבר זכו לרגעים ויראליים כשניסו את החלב של עצמן, והוכיחו שיש פה עניין. או כמו שהחברה ניסחה את זה: "האהבה הנרחבת לחלב אם היא מה שהיווה השראה לטעם הגלידה".






