השכירות עלתה, מחיר החומוס לכדורים עלה, הקמח התייקר לפיתות: הבוקר התארח באולפן ynet בעלים של חומוסייה ותיקה בתל אביב. השכירות גבוהה, הארנונה יקרה. 20 שקלים עולה מנת פלאפל במקום, מחיר למנה בפיתה. אוכל רחוב, זול, של פועלים, כזה שפעם אפשר היה לאכול כל יום.
"החלטנו לא להעלות כרגע את המחיר", אומר לירן גבאי בעל הפלאפליה. "כבר עשינו תפריט עם מחירים מעודכנים גבוהים יותר, אבל החלטנו להחביא את זה במגירה כי הרגשתי שזה לא הגיוני להעלות מחירים כרגע. מנה עולה 20 שקל, יש לנו ממשלה שאני לא יודע מתי הם אכלו פלאפל בפעם האחרונה. הכל עולה. אם משתמשים בחומוס טוב אז המחיר עלה בעשרות אחוזים.
2 צפייה בגלריה
פלאפל קו]ת חולים
פלאפל קו]ת חולים
כמה צריכה לעלות מנת פלאפל?
"פיתות איכותיות שאתה אופה במקום התייקרו כי הקמח התייקר. כרגע אפשר לספוג את זה. פלאל הופך להיות בילוי יקר למרות שזה הדבר הכי זול והאלטרנטיבה הכי זולה היום שיש לאכול רחוב. מפחיד שזה לא יהפוך למותרות פתאום. שלא מיש יגיד פתאום שהוא אוכל פלאפל רק פעם בשבוע.
"אנחנו 22 שנים שנים נמצאים כאן והעלנו מחירים במהלך 22 שנה אבל עכשיו זה קפץ בעשרות אחוזים. כשפתחתי מנה עלתה 10 שקלים עם שתייה. אם אעלה מחיר ל-25 שקלים זה יהיה יקר, אני לא הייתי קונה פלאפל ב-25 שקלים. זה מפחיד כי כמה יעלה עוד מעט שניצל או שווארמה עכבר יש כאלה שמעלים מחירים, זה יהיה שרשרת ואז לאכול בחוץ זה יהיה ממש קשה. בגלל זה החלטנו שהשנה לא נעלה מחירים ונספוג את זה".
המחירים יכולים לרדת או שזה אף פעם לא קורה שאומרים טוב אני מוזיל את המנה? "אתה לא תוזיל את המנה גם אם יזילו את המוצרים שלך. אף אחד לא יוריד מחירים, זה לא קרה אף פעם במדינה שלנו. זה רק לכיוון אחד בגלל זה צריך לחשוב פעמיים לפני שמעלים מחירים. בן אדם עובד נורא קשה בשביל לאכול פלאפל לפעמים באה גברת עם שני ילדים משלמת על שני חצאים ולא עובר לה הכרטיס אני אפילו לא אומר לה שלא עבר לה הכרטיס זה נורא קשה לראות את זה".

גם באסייתי הצלחת סוערת

בעל מסעדה אסייתית סיפר השבוע ל-ynet כי מחירי חומרי הגלם במסעדה שלו עלו משמעותית לאחרונה: "שמן חמניות סויה עלה בעשרות אחוזים", הוא סיפר, והוסיף: "וגם שבבי קוקוס עלו בעשרות אחוזים. כל אריזות הפלסטיק של מוצרי טייק אווי - קופסאות, מזלגות - כל אלה מגיעים לרוב מסין וגם הם עלו. גם המחיר של מפיות נייר עלה משמעותית - אם פעם הייתי משלם 80 שקל לארגז היום אני משלם 120 שקל - זה הפרש גבוה.
"השינוע עלה במאות אחוזים - אז היום יותר זול למכור תוצרת הארץ מאשר תוצרת סין. כל המוצרים מאסיה אם זה רוטב סויה, רוטב פטריות שיטאקי, רוטב דגים, וגם אורז - הכל עלה במינימום 10 אחוז".