אם בא לכם לטעום את הגלידה הכי יקרה בעולם, תיאלצו להיפרד מסכום שמשתווה לחופשה משפחתית מפנקת או שכר דירה של כמה חודשים: ביפן נמכרת גלידה שמחירה 6,696 דולר למנה (כ-24 אלף שקלים) וכוללת כמה מהמרכיבים הנדירים ביותר בעולם.
מותג הגלידה היפני Cellato נכנס בימים האחרונים לספר השיאים של גינס בקטגוריית "הגלידה היקרה בעולם" עם טעם גלידה המכונה Byakuya שפירושו "לילה לבן" ביפנית.
הסיבה למחיר המופרז היא השימוש במרכיבים יקרים ונדירים, כמו למשל כמהין לבן שגדל באיטליה ונחשב לנדיר במיוחד ומחירו, על פי ספר השיאים של גינס, יכול להגיע עד כ-15,000 דולר לקילוגרם. שאר המרכיבים כוללים גם עלה זהב אכיל, גבינת פרמז'נו ריאג'נו ומרכיב מסמיך המופק מסאקה.
בחברה סיפרו כי ניסו לייצר הרפתקה קולינרית הממזגת מרכיבים אירופאים ומאכלים יפניים מסורתיים ולשם כך שיתפו פעולה עם השף Tadayoshi Yamada, השף הראשי של מסעדת RiVi שבאוסקה יפן, הידועה במטבח פיוז'ן צרפתי-יפני.
את הגלידה אפשר להזמין ישירות מאתר החברה, והיא מגיעה עד הבית עם הוראות מפורטות כיצד לאכול אותה - שופכים פנימה את הכמהין הלבנה בדיוק כשהגלידה מתרככת ומערבבים עם כף מתכת בעבודת יד שמגיעה עם המנה.
בחברה ממליצים לתת לגלידה להפשיר לטמפרטורת החדר או לחמם אותה במיקרו למשך 10 עד 20 שניות, אם המרקם קשה מדי. ואם כבר זכיתם לטעום מהגלידה המדוברת, מומלץ שתעשו זאת לצד כוס סאקה או יין לבן צרפתי.
"לקח לנו יותר משנה וחצי לפתח את הגלידה", סיפר נציג של צ'לאטו, "עם הרבה ניסוי וטעייה כדי לקבל את הטעם הנכון. הזכייה בשיא גינס היתה שווה את המאמץ".
אז האם היתם משלמים עבור התענוג והחוויה או שתסתפקו בגלידה שעולה כמה שקלים לכדור?