חשבון האינסטגרם של השף הטורקי, כוכב האינסטגרם בוראק אוזדמיר - המוכר יותר בכינוי "השף המחייך" או CZN בוראק - התמלא בסוף השבוע האחרון בסטוריז ובפוסטים מביקורו במזרח ירושלים ובעיקר ממסגד אל-אקצא. לאוזדמיר חשבון אינסטגרם פופולרי בעולם עם יותר מ-33 מיליון עוקבים. בטיקטוק הוא כבר הגיע ל-57 מיליון. הסרטונים והתמונות מאופיינים בחיוך הקבוע שמרוח על פניו ובמנות העצומות בגודלן שהוא מכין.
1 צפייה בגלריה
בורק אוזדמיר, השף המחייך
בורק אוזדמיר, השף המחייך
בורק אוזדמיר, השף המחייך
(צילום: מתוך חשבון האינסטגרם)
הסיבה העיקרית לביקורו של השף הטורקי היא חלוקת ארוחות איפטאר למשפחות עניות, במהלך חודש הרמדאן הקדוש למוסלמים, כחלק מתוכנית של הסהר האדום הטורקי. בוראק השתתף ביום שישי במפגש שיארגן מרכז התרבות הטורקי בירושלים בשיתוף הסהר האדום תחת הכותרת "השף המפורסם בוראק".
לבוראק יש גם מסעדה מיוחדת לפליטים סורים שאותם הוא מאכיל על חשבונו, ללא תשלום. "עלינו לדאוג להם ולעזור ולספק להם את מה שחסר להם", הוא מצהיר תדיר בראיונות, ובתחילת השנה גם ביקר באידליב שבסוריה. הפילנתרופיה של השף לא נגמרת בזה - גם ילדים ובני נוער ממשפחות עניות אוכלים אצלו בחינם.
עכשיו הוא הגיע לירושלים, או לפחות לחלק המוסלמי שלה: מתפללים במסגד אל-אקצא הופתעו כשראו את השף מגיע למסגד, והקיפו אותו מכל עבר לצילומי סלפי, כפי שהעיד על כך גם חשבון האינסטגרם של השף.
אנשים שהיו במקום סיפרו שכשהגיעה שעת התפילה השף אמר "עכשיו זה הזמן לתפילה, אנחנו נפגשים אחרי שנתפלל". בתום התפילה הצדיעו לו אלפים, נשאו אותו על הכתפיים, והמונים הצטלמו איתו.
אוזדמיר ממוצא פלסטיני - סבו וסבתו (שכבר מתו) היו תושבי רמאללה. "אני אוהב אתכם מאוד, גאה בכם ורוצה להיות תמיד אתכם ולידכם", אמר בביקורו. השף גם ידוע כמבקר של ישראל בעיקר בימים של סכסוך, ולמשל בזמן מבצע "שומר החומות" אשתקד פרסם ציוץ הזדהות עם עזה:
"אני אוהב אותו בגלל הסיוע הרב שהוא מעניק למשפחות עניות", אמר אחמד נאסר, תושב מזרח ירושלים. "הוא תורם סכומי כסף אדירים, כמו גם לפליטים סורים, ומשתתף בפעולות צדקה רבות, אז מגיעה לו קבלת פנים ברוכה כזו".
עבד מנצור, תושב טירה, הזכיר שבכל פעם שהוא נוסע לטורקיה, "אני חייב להגיע למסעדת בוראק כדי לאכול את הארוחות הטעימות שלו. הוא עושה עבודה נהדרת, וגם עכשיו הבנתי כמה הוא אוהב לעשות טוב, להעלות חיוך על פני העניים".
מנגד, היו גם מי שביקרו את קבלת הפנים הנרגשת. "זה לא חייב להיראות ככה", אמרו מי שביקשו שלא להזדהות. "אל-אקצא לא מיועד לקבלות ולחגיגות כאלה. יש הרבה תומכים בחברה הערבית שהקריבו מזמנם למען האוכלוסייה ולא עשו להם חגיגה כזאת שם".