אם אנחנו כבר נשארים בארץ, אז לפחות שנהיה מעודכנים במה שקורה בעולם: חדשות משעשעות מעולם הקולינריה זה תמיד משהו שכיף לנשנש, במיוחד כשקפיצה לנתב"ג עדיין לא בלו"ז שלכם לחג הזה.

בית אוראו הראשון בעולם

לאכול לבד חבילה שלמה של עוגיות אוראו בבית זה מושחת במיוחד, אבל זה כבר השיא: בית קפה חדש, המוקדש לעוגיית הסנדוויץ' המלאה בשוקולד וקרם, נפתח בארצות הברית.
3 צפייה בגלריה
אוראו שייק
אוראו שייק
(צילום: shutterstock)
בית הקפה Oreo הממוקם בקומה השלישית של חנות "IT’SUGAR" במגה קניון "אמריקן דרים" ברותרפורד, ניו ג'רזי, וכולל בר פינוקים ראשון מסוגו. שם, המעריצים יכולים להזמין קינוחים מעוצבים, להתאים אישית פינוקים משלהם ולקנות הרבה הרבה מרצ'נדייז (כולל נר בניחוח אוראו).

גלגל הענק הגדול בעולם עם מסעדת VIP

דובאי נחשבת למדינה שבאמת אוהבת לשבור שיאים, אבל עכשיו היא הולכת על שיא אחד ממש גבוה: האטרקציה האחרונה של המדינה האטרקטיבית במפרץ הפרסי מסיימת לבנות בימים אלו את הגלגל הענק הגדול בעולם, שאמור להיפתח בשבועות הקרובים.
3 צפייה בגלריה
גלגל ענק בדובאי
גלגל ענק בדובאי
גלגל ענק בדובאי: בקרוב אחד יותר גדול
(צילום: shutterstock)
האטרקציה תסובב 48 תאים הכוללים מגוון חוויות חברתיות, ביניהם 19 תאים פרטיים, דרך תאי תצפית עם נוף ללא תחרות של קו החוף. סיבוב מלא בנסיעה אורך 38 דקות, ולמי שרוכש כרטיס VIP, יש גישה מיוחדת ל"טרקלין השמיים": תא גדול במיוחד הכולל מרפסת תצפית עם נוף משגע של הבורג' אל-ערב, אטלנטיס, המרינה ופאלם דובאי.
התא הזה הוא למעשה מסעדה ובר המגיש אלכוהול. עדיין לא נחשף התפריט שיוגש בתא, אבל אם בא לכם לבלוס המבורגר בגובה 250 מטרים (הגלגל הענק הזה הוא כפליים מהגודל של הגלגל הענק בלונדון), זה המקום.

בר מיוחד בהונג קונג

"ארגו Argo" זה בר חדש בהונג קונג, שנפתח בקומה העליונה במלון פור סיזנס, ונראה כמו חממה זעירה עם חלונות שמציפים את המקום באור טבעי. המקום נקרא על שם המיתוס היווני "ג'ייסון והארגונאוטים", והטרקלין המפואר הזה מאתגר את הדרך בה אנו חושבים על משקאות. הבר מציע פריטים מעניינים מעולם האלכוהול, כולל הג'ין הראשון שנוצר באינטליגנציה מלאכותית וכן ויסקי שנוצר במעבדה.

ללקק את הקירות במלון ווילי וונקה

לרגל חגיגות 50 שנה לווילי וונקה ולמפעל השוקולד, מלון "שוקולד בוקס" בבורנמות' בבריטניה הפך את אחד מחדריו (בשיתוף פעולה עם פלטפורמת הזמנת המלונות LateRooms) לאולם הממתקים האולטימטיבי - בעלי המלון תלו טפטים הניתנים לליקוק, בהשראת הסרט מ-1971 (אל דאגה, מחליפים אותם בין הביקורים).
האורחים משתמשים בכרטיס מפתח מוזהב בכניסה, והחדר עמוס במזרקת שוקולד, צנצנות של סוכריות קופצניות, כדורי מסטיק וליקריץ, שוקו חם יוקרתי חינם וסוכריות ענקיות במיוחד. וקבלו את זה: כל הפינוקים בלתי מוגבלים וימלאו מחדש על פי בקשה לעתים קרובות ככל שתרצו. כמה כל זה עולה? 200 פאונד ללילה (בערך 885 שקל).

הצ'יפס הקטלני באיסט אנד בלונדון

בשכונת איסט אנד בלונדון, חנות הפיש אנד צ'יפס "ג'ק הצ'יפר" (נכתב באנגלית: Jack the Chipper, המתחרז עם Ripper, משמע, ג'ק המרטש), פתחה לאחרונה את החנות השנייה שלה באזור - ובואו נגיד שזה לא ירד טוב בגרון.
3 צפייה בגלריה
(צילום: ירון ברנר)
תושבי האזור החליטו להחרים את העסק, וטענו כי המשחק בשם המתחרז עם ג'ק המרטש, שתקף, התעלל ורצח נשים רבות בשנת 1888, אינו מצחיק כלל. יחד עם זאת, הבעלים רג'פ טורהאן אומר, שהוא לא ייכנע ללחץ ציבורי או ישנה את שם העסק שלו. במקום זאת, הוא מתכוון להפגין כבוד לנשים, בכך שהוא מציע להן 50 אחוז הנחה.

טיפ של 10,000 דולר למלצרים

סועד במסעדה בצפון פלורידה אסף את צוות משמרת הערב כדי להודות להם על העבודה הקשה בתקופת הקורונה, והשאיר להם טיפ של 10,000 דולר.
הסועד האלמוני ומשפחתו סיימו את ארוחת הערב שלהם ב"וואהו גריל מאכלי ים" בעיירה גיינסוויל. שון שפרד, הבעלים של המסעדה, סיפר שקיבל טלפון מאחד מעובדיו באותו לילה, שאמר לו כי יש לקוח במסעדה שרוצה להשאיר טיפ עצום בכרטיס אשראי.
"תחילה חשדתי בנסיבות", סיפר בעל המסעדה, "ואמרתי לו לבדוק היטב את כרטיס האשראי ותודת הזהות של הלקוח, ואז חברת האשראי של המסעדה אישרה את העסקה". הסועד הנדיב אמר בצאתו לעובדים שהוא אסיר תודה לעובדים שהיו נאמנים למסעדה וללקוחות במהלך הקורונה, והשאירו אותה פתוחה.