שוק פרדס כ לא ראה ימים יפים מאלה: בטקס שהתקיים לאחרונה בין דוכני שוק פרדס כץ שבבני ברק נחנך פרויקט חידוש השוק שבוצע על ידי קהילות הצעירים של תנועת "תוצרת הארץ" ומכללת שנקר. במסגרת החידוש, בוצע שיפוץ ועיצוב מחדש של מרחב השוק על ידי סטודנטים במכללת שנקר, במסגרת פעילות של היחידה למעורבות חברתית במכללה.
הסטודנטים סקרו את שבעת הבסטיונרים בשוק וביצעו מחקר בקרב תושבי הקהילה שמגיעים לערוך קניות בשוק כדי לבנות תוכנית עבודה לשיקום ולעיצוב מחדש של החללים השונים. השיפוץ והעיצוב מחדש בוצע בהובלת קרן ביתן-שמש, מנהלת היחידה.
3 צפייה בגלריה
שוק פרדס כץ
שוק פרדס כץ
שילוט כניסה ועיצוב מחדש. שוק פרדס כץ
(צילום: יח"צ)
הסטודנטים ביקרו בשווקים שונים ברחבי הארץ ונפגשו עם אקטיביסטים במרחבים עירוניים כדי לקבל השראה. העיצוב מחדש כולל שילוט כניסה לשוק, שילוט בסטות עם ציון שמות הבסטיונרים, צביעת קירות השוק, חידוש הרצפה והרכבת תקרת מטריות צבעוניות.
3 צפייה בגלריה
שוק פרדס כץ
שוק פרדס כץ
(צילום: יח"צ)
בשוק הוקם גם חלל בילוי בשם "מפגשוק" שישמש כמקום בילוי חברתי ומחתרתי באחת הבסטות שבשוק ויופעל באמצעות חברי קהילות "תוצרת הארץ" בפרדס כץ. בכל שבוע, יקיים המפגשוק אירוע חברתי שיזמין צעירות וצעירים לבלות בשוק בשעות הלילה ולהחיות אותו עם הופעות מוסיקה, סטנדאפ, מסיבות ואירועי תרבות נוספים.
שרון אביס, מנכ"לית "תוצרת הארץ" מספרת כי "שוק פרדס כץ הופך שוב למקום שבו קונים ומבלים, למרכז חיים. היצירה וההתחדשות הזאת שחברי הקהילות הביאו לכאן תישאר לשנים ארוכות קדימה ואני בטוחה שגם תביא איתה דברים חדשים ונפלאים".
3 צפייה בגלריה
שוק פרדס כץ
שוק פרדס כץ
(צילום: יח"צ)
פיני אינהורן, מנהל קהילות "תוצרת הארץ" פרדס כץ, מספר כי "כבר שש שנים שתוצרת הארץ פועלת בפרדס כץ כדי לשפר את איכות החיים של תושבי השכונה. גדלתי בשכונה הזאת ואני מכיר בה כל פינה. קשה לתאר במילים את חידוש השוק למי שלא יודע איך הוא היה נראה עד לפני חודשיים, פשוט שמיים וארץ. אני כבר רואה צעירים שבאים מדי שבוע לבלות בשוק וזה מרגש מאוד".