כולנו זוכרים את ההקלטות המצמררות של הפרמדיקית הגיבורה של קיבוץ בארי, עמית מן, שעם תחילת המתקפה הרצחנית על הקיבוץ, רצה למרפאה ונשארה שם לטפל בפצועים, עד הרגע האחרון. עמית נרצחה במרפאה של קיבוץ בארי.
עכשיו, נולדה מחווה, שהגיעה מכיוון לא צפוי: נדב אלון, בעל דוכן האוכל "יא ווארדי" בנתיבות, שבו הייתה עמית לקוחה קבועה, החליט ליזום ערב לזיכרה, מהכיוון הקולינרי.
3 צפייה בגלריה
עמית מן
עמית מן
עמית מן וההתכתבות האחרונה עם משפחתה.
"עמית הייתה לקוחה קבועה שלי", סיפר הבוקר נדב אלון באולפן ynet, "בכל יום חמישי הייתי מקבל ממנה הודעה שהיא בדרך, והייתי מחכה לה. כל יום חמישי ידעתי שהיא תגיע. ובגלל שהיא הייתה במד"א ותמיד הייתה עסוקה בלהציל חיים אז אפילו היה מן הסדר כזה שהיא לא ממתינה בתור ומקבלת את המנה שהיא אוהבת".
מאז פרוץ המלחמה אלון פונה יחד עם משפחתו מנתיבות למגדלי הים התיכון נורדיה, ושם גם יתקיים הערב לזכרה. בערב הוא מתכנן למכור כ-200 מנות של המנה שהיא הכי אהבה - פראנה מהטאבון עם קציצות דגים. כל ההכנסות ייתרמו למד"א נתיבות, הסניף שבו התנדבה עמית.
3 צפייה בגלריה
קציצות דגים
קציצות דגים
קציצות הדגים שעמית אהבה
(צילום: נדב אלון)
"חשבנו על דרך לעשות איזה שהיא מחווה מיוחדת לזכרה דרך האוכל ודרך המנה שהיא כל כך אהבה. רציתי לספר את הסיפור שלה. היא אהבה לאכול אצלנו לחם פראנה מהטאבון עם דגים של אמא בפנים. עמית אהבה את הקציצות דגים וזה מה שאנחנו נעשה היום, בדיוק את המנה שעמית אהבה. אני מזמין את כולם את כל מי שנמצא פה באיזור לבוא ולהגיע להשתתף במחווה הכול כך מיוחדת הזאת. אנחנו תורמים את כל ההכנסות למד"א נתיבות ולהנצחתה של עמית הגיבורה שלנו".
3 צפייה בגלריה
צילום: גיל נחושתן
צילום: גיל נחושתן
הלוויתה של עמית מן ז"ל
(צילום: גיל נחושתן)
ליאור מן, המחווה ריגשה אותך? "אין לי מילים. אני אשמח לשתף שעמית בין כל כישוריה אהבה מאוד לאכול. אם יש דבר שהיא אהבה, כמעט כמו להציל חיים, זה לאכול. מאז ש'יא-ווארדי' פתחו את הדוכן שלהם, עמית הייתה בין הראשונים שגילו אותו. היא לא ויתרה על הביקורים שם, ואין סיכוי שביום שישי היא לא הייתה חוזרת עם מנות לה ולאמא שלי ואקסטרות בצד שאפשר לנשנש במהלך השבת. היא חזרה הרבה פעמים על כמה שהמקום הזה הוא הפייבוריט שלה, ואיך היא מחכה כל השבוע לשישי ללכת ולאסוף את המנה שהיא אוהבת. חשוב לציין שכל עובדי הדוכן וכל המשפחה הנהדרת של נדב מיד יצרו איתנו קשר, ניחמו, חיזקו ושיתפו אותנו בחוויה שלהם מעמית. אין לי מילים. אנחנו כל כך מעריכים את המחווה של נדב ומגדלי הים התיכון בנורדיה".