יום השוקולד הבינלאומי צוין לראשונה ברחבי העולם בשנת 2009, והתאריך שהוענקו לו - 7/7 מסמן את יום הגעת השוקולד לאירופה. לרגל יום השוקולד הבינלאומי נערך סקר סביב הרגלי אכילת השוקולד של הישראלים שגילה: נשים אוהבות לאכול שוקולד לבד, וגברים מעדיפים לחלוק - ומה עוד? מהסקר עולה כי 82% מהישראלים אוכלים שוקולד לפחות פעם בשבוע; 39% מהישראלים מודים שהם אוכלים שוקולד מדי יום; 57% מתוכם מעדיפים לאכול את השוקולד לבד, והתוספת האהובה על הישראלים לשוקולד היא - נוגט.
5 צפייה בגלריה
(צילום: דודו אזולאי)
הסקר, שאותו ערך מותג השוקולד סניקרס באמצעות מכון סקרים רושינק, בדק מדגם מייצג של 518 נשים וגברים ישראלים בגילים 18-64. המסקנה המרכזית - שישראלים אוהבים שוקולד - לא הפילה אף אחד מהכיסא, אבל הנה גם כמה מספרים - 79% מהישראלים אוכלים שוקולד לפחות פעם בחודש, ככל הנראה זה המאכל החביב ביותר על הישראלים.
82% מהישראלים אוכלים שוקולד לפחות פעם בשבוע ו-39% מהם מודים שהם אוכלים מדי יום – עם רוב מובהק לנשים (45%). מתוך אותם 39%, 57% מעדיפים לאכול את השוקולד לבד. שוקולד אפשר לאכול בכל מקום, אבל מנתוני הסקר עולה כי הסלון הוא הלוקיישן המועדף על הישראלים לזלילה של שוקולד.
עוד עולה מהסקר כי ככל שאוהבים יותר לאכול שוקולד, פחות אוהבים לחלוק: 57% מאוכלי השוקולד על בסיס יומיומי אוהבים לאכול לבד, מול 42% מתוך אלה שאוכלים פעם-פעמיים בשבוע.
ואם כבר אוכלים לבד, אז מתוצאות הסקר עולה כי מי שאוכל לבד הן בעיקר נשים (51%), לעומת גברים שמעדיפים לחלוק עם משפחה וחברים את המתוק שלהם (50%).
הבדל נוסף בין הגברים והנשים מגיע באריזות – בעוד והגברים מעדיפים לרכוש שוקולד באריזות גדולות (50%) ולהתפנק במתוק בעיקר בסלון ביתם (53%), הנשים דווקא מעדיפות את השוקולד שלהן במנות אישיות - ובעבודה. הישראלים אוהבים את השוקולד שלהם במיטה, רובם צעירים בגיאי 18-29 (19%), מול 6%-8% בגילים מבוגרים יותר (בין 30-64).
אחרי המי, הכמה והאיפה, מגיעה שאלת ה"למה": מהסקר עולה כי שליש מהישראלים אוכלים שוקולד לשם פינוק. במקום השני, הרחק מאחור עם 17%, עולה כי שוקולד נצרך כקינוח ו-14% אוכלים את השוקולד שלהם עם הקפה בשעות הבוקר.
בכל הקשור לנאמנות, הישראלים מאוד לא נאמנים לשוקולד שלהם - 79% מעדיפים לגוון במותגים, לעומת 21% בלבד שהצהירו כי בדרך כלל הם נאמנים למותג אחד.
ואיזו תוספת הישראלים אוהבים עם השוקולד שלהם? גם כאן יש מנצח מוביל: הנוגט. 28 מהישראלים בחרו בנוגט ורק 16% בחרו בשילוב הטרנדי של מתוק-מלוח. במקום השלישי הופיע ביסקוויט (14%) ואחריו קרמל בוטנים (9%), חמאת בוטנים (7%) וקוקוס (6%).
ומה זה עושה לנו? 35% מהנשאלים העידו כי אכילת שוקולד גורמת להם לתחושות של כיף, שמחה והנאה, ו-17% מתוכם מספרים על תחושות של אושר ועונג.

מתכונים עם שוקולד

פאדג' שוקולד

סאני דרעי
המצרכים:
300 גר' שוקולד 250 גר' חמאה, חתוכה לקוביות 1 כוס (200 גר') סוכר 4 ביצים 1/2 כוס (85 גר') קמח קורט מלח
לגנאש שוקולד - 150 גר' שוקולד מריר 120 מ"ל שמנת מתוקה
5 צפייה בגלריה
פאדג' שוקולד מושלם של סאני
פאדג' שוקולד מושלם של סאני
(צילום: ירון ברנר)
אופן ההכנה:
  1. מחממים תנור לטמפ' של 180 מעלות.
  2. ממיסים בבן מארי (או במיקרו) את השוקולד.
  3. מקציפים בקערת המיקסר את החמאה והסוכר עד לקבלת קצף תפוח ובהיר.
  4. כשהשוקולד נמס מוסיפים לו את המלח ומערבבים. מוסיפים בבת אחת את כל השוקולד הנמס לתוך החמאה תוך כדי ערבוב. עוצרים ומגרדים את דפנות הקערה בכדי לפחות גושים.
  5. מקציפים במהירות בינונית עד לפתיחת הגושים, מוסיפים את הביצים בהדרגה, עד שהן נטמעות לחלוטין. לאחר מכן מוסיפים את הקמח ומקציפים במהירות גבוהה את המסה עוד כדקה בערך עד לקבלת קצף תפוח במראה של מוס.
  6. את המסה מעבירים לתבנית גדולה בקוטר 26 עם נייר אפייה בתחתית ושוליים משומנות, ואופים כ-20-25 דקות, עד אשר העוגה יציבה, אך לא מדי (העוגה צריכה להיות רכה).
  7. מכינים את הגנאש - מרתיחים את השמנת ושופכים אותה מעל השוקולד. מערבבים עד לקבלת רוטב שוקולד חלק.
  8. שופכים את רוטב השוקולד על העוגה האפויה, מצננים מעט ומגישים (מומלץ להגיש בטמפרטורת החדר).

עוגיות שוקולד צ'יפס

מורן גיל
המצרכים (ל-8 עוגיות גדולות):
220 גר' חמאה 200 גר' סוכר חום כהה 100 גר' אבקת סוכר 2 ביצים M 400 גר' קמח לבן 1 כף קורנפלור 1 כפית סודה לשתייה קורט מלח 200 גר' פקאנים, קצוצים גס 200 גר' שוקולד מריר 100 גר' שוקולד לבן
5 צפייה בגלריה
(קרדיט: shutterstock)
אופן ההכנה:
  1. מתחילים בהכנת החמאה החומה – מחממים את החמאה בסיר קטן על להבה בינונית, ומערבבים את החמאה המומסת כל הזמן, עד שהיא מעלה קצף, משחימה מעט ומעלה ריח אגוזי. מסננים את החמאה החומה הרותחת במסננת צפופה בשביל להיפטר מכל מהפירורים השחומים שנוצרו בעת החימום. מכניסים למקרר להתקררות של שעה.
  2. לאחר שהחמאה החומה התקררה במקרר מוסיפים אליה את הסוכר החום ואבקת הסוכר. מערבבים היטב לקבלת משחה אחידה, מוסיפים את ביצים ומערבבים היטב עד להטמעתם.
  3. מוסיפים את המצרכים היבשים – קורנפלור, סודה לשתייה, מלח וקמח לבן – ומערבבים עד שמגיעים למסה אחידה וחלקה. מטמיעים בתערובת העוגיות את השוקולדים והפקאנים.
  4. עכשיו נעבור לטריק של העוגיות הגדולות האלה – עוגיות לאויין שומרות על גודלן העצום באפייה ועל המרקם הנימוח והנוזלי מבפנים מכיוון שלפני האפייה הן עוברות הקפאה. כלומר, יוצרים עיגולים גדולים ויפים מתערובת העוגיות, כל עיגול בגודל של אגרוף בערך. אוטמים היטב את הבצק בניילון נצמד. מכניסים את העיגולים להקפאה של שעתיים, עד שהם מתקשים מאוד, ורק אז מכניסים אותם לאפייה. כך הם יאפו מבפנים, ישמרו על צורתם הגדולה ומבפנים הם יהיו חצי אפויים ורכים.
  5. מחממים את התנור לטמפרטורה של 200 מעלות וכאשר התנור חם (בערך אחרי 10 דקות) מכניסים אליו את העוגיות הקפואות ברווחים גדולים (כ-4 עוגיות במגש סטנדרטי) ל-10-12 דקות. העוגיות מוכנות כאשר החלק התחתון שלהן שצמוד לנייר האפייה שחום, ובמרכזן הן עוד רכות.
  6. חשוב לזכור - מניחים לעוגיות להתקרר בטמפרטורת החדר כשעה, ורק אז ניתן לאכול אותן.

עוגת יומולדת ללא קמח

תיקי גולן
המצרכים (לתבנית 24):
7 ביצים מופרדות לחלמונים וחלבונים 1 כוס סוכר לבן 100 גר' שקדים טחונים דק 300 גר' שוקולד מריר 100 גר' חמאה
לרוטב שוקולד - 100 גר' שוקולד מריר 3/4 כוס שמנת מתוקה
5 צפייה בגלריה
עוגת שוקולד ללא קמח
עוגת שוקולד ללא קמח
(צילום: תיקי גולן)
אופן ההכנה:
  1. טורפים את החלמונים והסוכר בקערה גדולה עד שהם הופכים להיות בהירים וקציפתיים.
  2. מוסיפים את השקדים ובוחשים.
  3. ממיסים 300 גר' שוקולד בסיר קטן (או במיקרו), מוסיפים לו את החמאה ובוחשים עד שהחמאה נמסה לגמרי ומתאחדת עם השוקולד.
  4. מוסיפים את השוקולד לתערובת החלמונים ובוחשים היטב.
  5. מקציפים בנפרד את החלבונים לקצף יציב ומקפלים אותו לתוך תערובת השוקולד והחלמונים (יש להימנע מבחישת יתר).
  6. משמנים תבנית 24 סמ' ויוצקים את התערובת.
  7. אופים בתנור בחום בינוני 180 מעלות כ-40 דקות. העוגה מוכנה כאשר קיסם הננעץ במרכזה יוצא נקי ויבש.
  8. לרוטב שוקולד - ממיסים 100 גר' שוקולד ומוסיפים לו את השמנת. מערבבים עד לקבלת תערובת אחידה.
  9. יוצקים את הרוטב (כשהוא עדיין חם) על העוגה, כדקותיים לאחר הוצאתה מהתנור.

עוגת שוקולד מדויקת

דניה ווינר
המצרכים (לתבנית בקוטר 24 ס"מ):
200 גר' שוקולד מריר 200 גר' חמאה 6 ביצים גודל L 3/4 כוס סוכר 1/4 1 כוסות שקדים טחונים
5 צפייה בגלריה
עוגת שוקולד מדוייקת
עוגת שוקולד מדוייקת
(צילום: דניה ויינר)
אופן ההכנה:
  1. מחממים תנור לחום של 170 מעלות. ומשמנים תבנית עגולה.
  2. ממיסים חמאה ושוקולד במיקרוגל או בבן מארי ומערבבים היטב.
  3. מקציפים ביצים וסוכר עד לקבלת תערובת תפוחה.
  4. מאחדים בין התערובות ומוסיפים את השקדים הטחונים. מערבבים קלות רק עד לקבלת תערובת אחידה.
  5. אופים למשך 30-35 דקות עד שקיסם יוצא עם פירורים לחים. מניחים להתקרר.
  6. אפשר לצפות בגנאש שוקולד (100 מ"ל שמנת + 100 גרם שוקולד) או פשוט להגיש עם קצפת לא ממותקת.