הג'ודוקאית האולימפית תמנע נלסון לוי והאלופה האולימפית לינוי אשרם עומדות אחת מול השנייה. אורי ששון וארטיום דולגופיאט עומדים לידן. טוב, על אורי זה לא יהיה מדוייק להגיד שהוא "עומד", כי הוא מתכופף כדי לא להתנגש במנורת התקרה.
בינו לבין לינוי וארטיום יש 40 סנטימטרים. את אבישג סמברג אף אחד מהם לא הכיר לפני האולימפיאדה. החבורה הצעירה והמופלאה הזאת, שגזרה על עצמה מגיל צעיר חיים מפרכים של אימונים, רחוקה מלהיות "חבר'ה".
לרגל הגיליון הכפול והחגיגי של "7 ימים" כינסנו אותם יחד לשיחה משוחררת, סביב שולחן עם הרבה אוכל טוב, טעים ומושחת במידה, כך שלא יחבל להם בתוכניות להגיע לפריז עוד שלוש שנים.
לינוי, כמה ראית את ההורים בשנים האחרונות? "בשנה וחצי האחרונות ההורים שלי לא ראו אותי בכלל. גרתי בווינגייט והייתי חוזרת פעמיים בחודש. יחד עם הסגרים פשוט לא הגעתי הביתה. תחשבו מה זה בשביל הורים".
תמנע, אצלכם יש שישה ילדים, זה בכלל פרויקט לגדל מתעמלת אולימפית בבית עם המון אחים ואחיות. "לא היה קל אצלנו גם מבחינה כלכלית כי יש שישה ילדים. כשהתחילו הטיסות זה סיפור מאוד יקר. לא קולטים שמשלמים גם על הילד, גם על התחרות, גם על המאמן. הכל על ההורים. וזה גם חליפות וציוד ואימונים ועוד מלא דברים".
אורי, היה לך רגע שרצית להרים ידיים? "ב־2013 נפצעתי באליפות העולם בריו והמפרק של היד יצא לי מהמקום. הבנתי שאני הולך להיות שנה בחוץ. ושאלתי את עצמי למה אני צריך את זה, לגור בחדר עם שני שותפים עם איזה תקציב חודשי זעום ואף אחד לא מבטיח לך שאחרי כל הסבל הזה תגיע לאולימפיאדה ובטח שלא תהיה מדליסט אולימפי. אבל בסופו של דבר התקופה הזאת בנתה אותי. זה הוליד הרבה דברים טובים כולל מדליה אולימפית".
ארטיום, גם לך היו לך משברים בדרך? "אוי כמה היו... מלא. כשגרנו עוד באוקראינה היה לי ממש קשה. לא אהבתי את המאמן שלי. חשבתי שהמאמן שלי מתעלל בי באימונים". תמנע: "סביר להניח שצדקת".

אהבה וזוגיות בחסות האימונים

ללינוי יש חבר כבר שנתיים. לארטיום יש בת זוג שהכיר בזמן שהיה ברוסיה במחנה אימונים. תמנע ואורי עדיין רווקים.
לא חששתם שמערכות היחסים ייהפכו להסחת דעת שיכולה לפגוע לכם במפעל החיים שלכם? לינוי: "צריך למצוא את הבן אדם הנכון. זה לא השפיע עליי לרעה בכלל". אבישג: "יש לי חבר מהמם. אבל איך הוא הגיב לזכייה... הכי אדיש שיש". לינוי: "אני התקשרתי אליו בווידיאו והוא התחיל לבכות".  
אבל מה קורה אם אתם רבים נגיד? לינוי: "אנחנו לא רבים". ארטיום: "האמת שאנחנו היינו רבים מלא בהתחלה כשהיינו גרים רחוק ובקושי מתראים. שלוש שנים מתראים רק פעם בחודשיים. לפעמים כן הייתי מגיע עצבני בגלל זה לאימון, אבל כשהתחלתי להתאמן הראש שלי היה מתפקס".
הכתבה המלאה: היום ב"ידיעות אחרונות", בגיליון הכפול והחגיגי של "7 ימים"