הצבא צועד על קיבתו? ועוד איך: הבוקר (ג') נפתחו במחנה מטכ"ל (הקריה) בתל אביב חמש משאיות אוכל חדשות המציעות מקבץ מנות שכולן - חינם לחיילים, ולא רק לחיילים שמשרתים בקריה אלא לכל חייל או חיילת שיגיעו למקום. בתפריט יש מנות כמו שווארמה, פלאפל בטורטייה, סלטים, פשטידות, המבורגר ומוקפץ. משאיות האוכל מופעלות על ידי המטבח הצבאי ומפוזרות במוקדים שונים בבסיס.
2 צפייה בגלריה
משאיות אוכל במחנה הקריה בתל אביב
משאיות אוכל במחנה הקריה בתל אביב
משאיות אוכל במחנה הקריה בתל אביב
(צילום: דובר צה"ל)
"הבנו שאנחנו צריכים להתקדם עם הדור", אמר מפקד הבסיס אל"מ אוהד עזרא לאולפן ynet, "אנחנו מבינים שהיום יש חיילים שפחות מדבר אליהם להגיע עם מגש לחדר אוכל ולקחת את הפחמימה ומנת הבשר, והם מחפשים אוכל מהיר יותר. בדקנו בעזריאלי למה החיילים יוצאים החוצה ומבזבזים כסף במקום לאכול בחדרי האוכל, והבנו שהם מחפשים שווארמה ופלאפל, והחלטנו לעשות את זה ולתת להם אוכל ראוי וזמין. את הכל מכינים פה במטבח הבסיס על ידי צוות ההסעדה שלנו. זה אוכל צבאי לגמרי, שעטפנו וסידרנו אותו בצורה כזאת שירגישו כאילו שהם אוכלים בחוץ. זה ללא תשלום, וחייל יכול לאכול כמה מנות שהוא רוצה עד שהוא שבע".
2 צפייה בגלריה
משאיות אוכל במחנה הקריה בתל אביב
משאיות אוכל במחנה הקריה בתל אביב
משאיות אוכל במחנה הקריה בתל אביב
(צילום: דובר צה"ל)
אז זו בעצם עטיפה חדשה לחדר האוכל הישן? "נכון, אנחנו עושים את זה במקביל להפעלת חדר האוכל, אנחנו עדיין ממשיכים לטפל בחדר האוכל המסורתי ולשמר אותו, גם בו אנחנו משקיעים ודואגים שהאוכל יהיה ברמה גבוהה, אבל גם מבינים שהדור של היום מחפש גם דברים אחרים. יש פה גם הרבה אנשים שהיום שלהם לחוץ ולא מוצאים את הזמן להגיע עד חדר האוכל, לשבת ולאכול, אלא מחפשים לחטוף כריך, לאכול כמה דקות ולהמשיך בסדר היום שלהם".
הפודטראקים האלה יגיעו גם לבסיסים אחרים שלא במרכז תל אביב? "הפרויקט הזה התחיל בצבא דווקא ביחידות הלוחמות ובמקומות שיש לנו לוחמים זה יהיה להם זמין 24/7 ולא רק בלו"ז של ארוחות בוקר, צהריים וערב. פה אנו ממשיכים את זה - הנגשנו את משאיות האוכל לחבר'ה בקריה. יש תפיסה שאומרת שהקריה זה ג'ובניקים 08:00 עד 17:00, אבל אני חגגתי פה את חג הפסח עם המשפחה יחד עם 450 חיילים שסגרו פה את החג. אנשים לא מכירים את זה שהקריה היא מקום מבצעי ומפה מנהלים את כל הצבא".