בבוקר שלמחרת המסיבה שערכה בתו של פיט ג'ונס בביתם שבספרד, התעורר האב וגילה שהיא וחבריה מזגו בטעות את בקבוק היין היקר ביותר שלו, שאטו פטרוס מבציר 1999, לתוך קוקטייל סנגריה.
4 צפייה בגלריה
(קרדיט: Pete Jones)
ג'ונס, אופה במקצועו בן 56, בריטי במקור המתגורר במדריד למעלה מ-20 שנה, יצא בערב המסיבה מהבית, כדי לאפשר לבתו הצעירה, לארה, בת 19, לערוך מסיבה לחבריה, בביתם ליד פארק פואנטה דל ברו. "כל החברים היו נחמדים ומנומסים, כולם למדו יחד בבית הספר, אז זו הייתה סוג של מסיבת מחזור, בגלל שרבים חזרו לעיר לאחר תום שנת הלימודים הראשונה שלהם באוניברסיטה", אמר האב למגזין "דה אוליב" הספרדי.
"אחרי ששמרתי את היין הזה במשך 17 שנה, ובסוף אפילו לא יצא לי לטעום ממנו. הדבר הטרגי הוא, שגם הם לא ממש טעמו אותו - לפחות לא כמו שצריך לטעום יין כזה"
במהלך הערב, לארה אף שלחה הודעת טקסט לאביה והתעקשה שהוא יחזור הביתה מוקדם מהמתוכנן, כי "חבריה רוצים לראות אותי", סיפר ג'ונס. “הגעתי הביתה והמסיבה הייתה בעיצומה. שתיתי איתם משהו קטן, רקדתי קצת ריקודים מביכים במטבח ואז עליתי למיטה לישון, בזמן שהם נשארו לפזז למטה". בקבוק היין המדובר של שאטו פטרוס, היה במדף היינות במקרר, חשוף לעיני כל.
4 צפייה בגלריה
(קרדיט: Pete Jones)
"אני פשוט מזועזע", הודה האב, "אחרי ששמרתי את היין הזה במשך 17 שנה, בסוף אפילו לא יצא לי לטעום ממנו. הדבר הטרגי הוא, שגם הם לא ממש טעמו אותו - לפחות לא כמו שצריך לטעום יין כזה. ממה שהבנתי, היין שימש אותם להכנת סנגריה".
סנגריה הוא מעין קוקטייל ספרדי קליל שמוגש קר או חם, ומורכב מיין אדום פשוט, מיץ תפוזים בכמות שווה ותוספת תיבול מעט סוכר ולפעמים גם תבלינים נוספים כמו קינמון ועלים. לתוך המשקה נוהגים להוסיף פירות חתוכים לקוביות דקות, בדרך כלל אלה תפוזים ולימונים, ולעיתים גם תפוחים ואגסים.
להכנת המשקה, נהוג לרוב להשתמש ביין אדום הזול ביותר שאפשר למצוא, לעתים קרובות גם בכזה הנמכר בקופסאות קרטון. כל זה, היות והמשקה מתובל, טעמו המקורי של היין אינו דומיננטי ולכן חבל להשקיע בקוקטייל יין יקר.

בקבוק יין ב-11,700 שקל

היין המדובר הגיע מבורדו שבצרפת. הוא מופק במהדורה מצומצמת של כ-30,000 בקבוקי יין בשנה בלבד, והוא מדורג בעקביות בין המשקאות היקרים בעולם. בציר 1999 מוערך כיום במחיר של כ-3,000 אירו (11,700 שקל).
"אני לא יודע למה השארתי את זה שם", אמר ג'ונס. "פעם הייתי מחביא את היין במרתף, אבל לאחרונה הוצאתי אותו משם כדי להראות לחבר ואז הנחתי במקרר, כי חשבתי שאולי יגיע בקרוב האירוע הנכון לפתוח אותו, אבל היין נשאר שם ולא הספקתי לשתות אותו או להחזירו למרתף".
4 צפייה בגלריה
 ההתכתבות בין האב לבתו, למחרת המסיבה
 ההתכתבות בין האב לבתו, למחרת המסיבה
ההתכתבות בין האב לבתו, למחרת המסיבה
(קרדיט: Pete Jones)
גם הסיפור, כיצד הבקבוק הגיע לידיו של ג'ונס, הוא סיפור משעשע בפני עצמו: "זה היה בערב חג המולד בשנת 2004, רצתי לחנות ירקות קרובה, שעדיין הייתה פתוחה, בשביל לקנות תפוחי אדמה", נזכר ג'ונס. "היה שם תור ארוך, וכשהגעתי סוף סוף לקופה, שאלתי את הקופאי אם הוא יכול להעביר לי בקבוק יין מהמדף העליון מאחורי הראש שלו. לא יכולתי לראות את המחיר, אבל חשבתי שזה יהיה נחמד לשתות יין מיוחד בחג המולד.
"הקופאי נראה מרוצה מהרכישה, אבל אני לא הייתי קשוב, והגשתי לו את כרטיס האשראי שלי. רק כשהסתכלתי על הקבלה הבנתי שתפוחי האדמה עלו 1.20 אירו, והיין - מעל 1,000 אירו. אבל הסיטואציה הייתה מביכה כי כולם חיכו בתור מאחורי ואני הרגשתי נבוך מכדי לומר משהו", התוודה ג'ונס. "אשתי זעמה, אבל הסברתי לה שזה בציר של שנת הלידה של בתנו הבכורה, וכך נוכל לשמור אותו ולשתות איתה באירוע מיוחד עבורה", אמר.
אבל, כאמור, גם אחרי 17 שנים, שום אירוע עדיין לא נראה לג'ונס מיוחד מספיק בשביל לפתוח את הבקבוק.
4 צפייה בגלריה
פיט ג'ונס ובתו לארה: "אני מקווה שזה לא היה יין יקר"
פיט ג'ונס ובתו לארה: "אני מקווה שזה לא היה יין יקר"
פיט ג'ונס ובתו לארה: "אני מקווה שזה לא היה יין יקר"
(קרדיט: Pete Jones)
האב, נאלץ לבשר את החדשות גם לבתו סילי, כיום בת 21, כי בציר יום ההולדת שלה נפתח על ידי אחותה הקטנה וחבריה. "היא הייתה סלחנית ועשתה כל שביכולתה להקל על אחותה הקטנה, שהייתה גם ככה נסערת מזה".
בבוקר שלמחרת המסיבה ג'ונס גילה שהבקבוק, עליו שמר במשך שנים ארוכות, לא נמצא במקרר. בתו לארה לא הייתה בבית, והוא שלח לה הודעת טקסט תמימה ושאל אולי ראתה את בקבוק השאטו פטרוס אי שם במקרר, כי הוא לא מוצא אותו.
"היה לי חשד שמישהו שתה אותו, אבל קיוויתי שהסתרתי אותו היטב ופשוט שכחתי איפה", הודה האב. "לארה כתבה לי בחזרה שהיא מקווה שלא מדובר ביין יקר, כי כנראה חבריה שתו אותו".
אחרי חלופת ההודעות ביניהם, ג'ונס רץ למתקן מיחזור הבקבוקים ליד ביתם, לבדוק אולי במהלך הניקיונות הספיקו לזרוק אותו "ושם הוא שכב, בין בקבוקים אחרים, שאטו פטרוס זקן ומאובק, שכב ריק על גבי בקבוקי בירה זולה”, סיכם ג'ונס בעצב.