עד לפני שנה יוסרי ואויה היה אח סיעודי בבית חולים. עשור שלם הוא טיפל בחולים שנמצאים בתהליך שיקום, עד שהחליט לעזוב הכל ולהגשים חלום: לפתוח גלידרייה.
עם תמיכה גדולה מהמשפחה וחששות מהלא נודע, הוא עזב את המטופלים בבית החולים ופתח את סירמיונה יוגורט, גלידריית בוטיק השוכנת בלב קלנסווה, שם הוא מייצר גלידות בטעמים מוזרים. קינדר בואנו ולואקר? הצחקתם אותו: ואויה מתמחה בגלידה מירקות טריים, והוא מאמין בלב שלם שזה הדבר החם הבא. בסירמיונה יוגורט תשלמו על כדור גלידה רק 7 שקלים, ושני כדורים נמכרים שם במחיר של 12 שקלים.
3 צפייה בגלריה
גלידה קלנסווה סירמיונה
גלידה קלנסווה סירמיונה
סרמיונה יוגורט: טעמים לא שגרתיים
(צילום: מתוך הסרטון)
"לפני שפתחתי את הגלידרייה עבדתי בבית-חולים, הייתי עוזר לאנשים ולזקנים, וכשראיתי איך המטופלים שלי מתקדמים בשיקום, חשבתי לעצמי איך גם אני יכול להתקדם בחיים", מספר ואויה. "תמיד אהבתי לבשל, ותוך כדי העבודה עשיתי גם קורס טבחות מקצועי. אחרי עשר שנים הבנתי שיש לי מקצוע שאני אוהב ושאני חייב להתחיל להתקדם איתו, ויצאתי לדרך. היום אני מרגיש שאני ממשיך לעזור לאנשים, אבל בדרך אחרת, עם גלידה שהיא אוכל מנחם".
ואויה נסע לאיטליה ללמוד מהטובים ביותר איך לייצר גלידה. "במהלך הקורס לימדו אותנו איך להמציא דברים חדשים. אני מרגיש שלייצר גלידה זה משהו שבא מתוכי. אצלנו בארץ אנחנו מכירים כמעט רק קינדר בואנו או גלידת שוקולד בלגי, אבל גיליתי שכאשר מכניסים דברים חדשים ומוזרים לגלידה אפשר לייצר דברים שהם גם טעימים וגם בריאים".
3 צפייה בגלריה
גלידה קלנסווה סירמיונה
גלידה קלנסווה סירמיונה
מלפפון ומלון: טעים או מוזר מדי?
(צילום: מתוך הסרטון)
איזו גלידה הכי נמכרת אצלך?
"הגלידה הכי נמכרת אצלי זאת גלידת מלון עם מלפפון. לא מרגישים את הטעם של המלפפון, אבל בסוף הלק הארומה שלו נשארת על הלשון".
עם איזה טעם התחלת?
"התחלתי עם אננס וכוסברה. יש לי כאן גם גלידת דלעת על בסיס שמנת, תפוח עץ עם סלרי, נענע עם פצפוצי שוקולד ועוד טעמים".
מה הסיפור של גלידת התות שלך?
"גלידת תות היא גלידה מיוחדת מאוד. אני בעצמי הולך לשדה, קוטף את התותים, מביא אותם לכאן ומכין מהם גלידה".
היה פעם טעם של ירק שניסית להכין וזה לא הצליח?
"הלקוחות אתגרו אותי להכין גלידה בטעם חציל, והאמת שניסיתי את זה אבל זה לא זה".
3 צפייה בגלריה
גלידה קלנסווה סירמיונה
גלידה קלנסווה סירמיונה
תות מהשדה
(צילום: מתוך הסרטון)