משיקים כוסות לחיים ארוכים: בשביל להפיג את השעמום בערבים, הקימו בדיור מוגן בתל־אביב פאב, המציע לדיירים שתייה וריקודים. היוזמה שייכת לסניף אפקה של רשת "משען" – או ליתר דיוק – ליו"ר ועד הדיירים, גליה דורון (82.5). "חשבתי לעצמי שיש הרבה ערבים מאוד משעממים", היא מספרת, "כבר בשמונה בערב כל דייר חוזר לחדר שלו וזהו, כי הפעילות והביחד מתרחשים בדרך כלל בשעות המוקדמות יותר. אז חשבנו מה אפשר לעשות בשביל להפיג את השעמום, ואני אמרתי בצחוק – 'בואו נפתח פאב' – ומשם הרעיון התחיל להתגלגל".
לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים באוכל - הצטרפו לעמוד האינסטגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
בר דיור מוגן
בר דיור מוגן
בר דיור מוגן
(צילום: יובל חן)
היוזמה הפכה למציאות, ולפאב שהקימו הדיירים יש גם שם: "פאב–לי". הפאב פועל ערב אחד בשבוע - מדי מוצאי שבת, ומציע למבקרים מוזיקה, בעיקר הופעות חיות, וגם ריקודים, משקאות אלכוהוליים והרבה שמחה ומצב רוח טוב.
כל צוות הבר, כולל הברמנים והמלצרים, הם דיירי המקום. הפאב פתוח עד השעות הקטנות של הלילה, ומציע סוג של בילוי אחר לדיירים. וכמו בברים "אמיתיים", גם כאן דואגים להשקיע באווירה מתאימה שכוללת תאורה אפלולית ונרות.
דורון מספרת כי הפסקול כולל בדרך כלל שירים מוכרים, שאליהם יכולים מבקרי הפאב להצטרף בשירה: "בכל ערב אנחנו מזמינים נגן, ויש בירות, יין, פונץ' וגלידה והאווירה נחמדה מאוד. גם המחירים נוחים, ובכסף שמצטבר בקופה אנחנו בדרך כלל קונים מתנות לחגים לעובדים או קונים כיבוד לאורחים".
לדבריה, הפאב מתגלה כסיפור הצלחה, בעיקר בתקופת הקורונה שבה הבדידות מעיקה וקשה: "הפעילות הזאת עושה המון טוב לאנשים", מסכמת דורון, "זה נותן הרגשה טובה לדיירים ונותן להם תחושה שכאילו הם יוצאים לבלות בחוץ. אנשים מתלבשים יפה לכבוד הערב הזה, נחמד לראות את זה".