רגע אחרי שהעוגה המושלמת הזאת יצאה מהתנור, הגיע אלי חבר והצעתי לו פרוסה. אמרתי לו שהוא חייב לטעום את העוגה כי היא יצאה לי פשוט מדהים. "אני לא אוהב עוגת בננות", הוא הפטיר, והמשיך - "אני פשוט לא אוהב צורות שונות של בננות מעבר לצורת הפרי המקורית", הוא פסק.
לקחתי לעצמי דקה ארוכה כדי להבין מה הוא אמר ולצאת מההלם ואז אמרתי לו: "מה, בכלל לא? גם לא בפרישייק, בגלידה? ואיך אפשר לא לאהוב צ'אנקי מאנקי של בן אנד ג'ריס?" אבל לא, הוא נשאר בשלו. הוא פשוט לא אוהב.
2 צפייה בגלריה
עוגת בננה ללא גלוטן, מורן גיל
עוגת בננה ללא גלוטן, מורן גיל
עוגת בננה ללא גלוטן, מורן גיל
(צילום: מורן גיל)
אז כן, יש דברים בחיים שהם נשגבים מבינתי. איך אפשר שלא לאהוב משהו שיש בו בננות? בננה זה באמת הפרי המושלם: הוא קל לאכילה, מלא באנרגיה, מתוק ויש לו מרקם מדהים. והכי חשוב - הפרי הזה הולך מצוין עם שוקולד. אבל ממש מצוין
הרי קרפ צרפתי חם עם שוקולד ובננה זו הסיבה האמיתית שלשמה כולנו נכנסנו לקניונים כשהיינו ילדים. אז נכון, זה לא קרפ עם שוקולד, אבל זו בהחלט אחת העוגות הכי קלות, רכות וטעימות שיצא לי להכין עם בננה.
אם בא לכם לשדרג קצת את המתכון שנתתי כאן, אז פשוט זרקו קצת פצפוצי שוקולד לתוך הבלילה. ומה עם החבר? הוא עדיין לא אוהב עוגת בננה אבל אולי הטור הזה לפחות ישכנע אותו לנסות.

עוגת בננה ללא גלוטן

המצרכים (לתבנית ריבועית בגודל 20X20):
250 גר' אבקת שקדים (קמח שקדים) 100 גר' סוכר חום כהה 1 כפית אבקת סודה לשתייה 1 כפית קינמון 3 ביצים 2 בננות, מעוכות במזלג 3 כפות שמן קוקוס/קנולה 1 כפית מחית וניל
לציפוי - 200 גר' שמנת חמוצה 15% 1 כף מחית וניל 3 כפות מייפל
2 צפייה בגלריה
עוגת בננה ללא גלוטן, מורן גיל
עוגת בננה ללא גלוטן, מורן גיל
חלום של ביס
(צילום: מורן גיל)
אופן ההכנה:
  1. מחממים את התנור ל-170 מעלות ומכינים את התבניות עם נייר האפייה.
  2. מערבבים היטב בקערה את אבקת השקדים, הסוכר, הסודה לשתייה והקינמון ביחד.
  3. מוסיפים את הביצים ומערבבים עד שמתקבלת לנו מלית אחידה. לאחר מכן מוסיפים את הבננות המעוכות, השמן ומחית הוניל וממשיכים לערבב עד שמתקבלת מלית עוגה אחידה.
  4. שופכים את המלית לתוך התבנית עם נייר האפייה, ומכניסים לתנור ל-30-33 דקות, או עד אשר ננעץ קיסם במרכז העוגה והוא ייצא משם לח ועם פירורים. מצננים את העוגה לגמרי (בטמפרטורת החדר).
  5. מכינים את הציפוי - מערבבים את כל המצרכים ביחד בעזרת מטרפה עד שמתקבל לנו ציפוי חלק ומבריק. לאחר שהעוגה התקררה נמרח בעדינות את הציפוי ונכניס את העוגה למקרר להתקררות נוספת של שעה לפחות עם הציפוי.
  6. חותכים את העוגה לריבועים, וזוללים.