יום העצמאות הוא חג של בירה, ובין אם אתם חוגגים עם משפחה וחברים בחצר או במרפסת, או העמדתם מנגל והתחלתם לנפנף על האי תנועה בצומת הקרוב אליכם, "על האש" תמיד משתלב היטב עם בירה - ועדיף קרה ככל האפשר. בשביל שלא תלכו לאיבוד בתוך שלל הבקבוקים הישראליים שמושקים במיוחד לרגל חג המנגל, בחרנו את הבירות החדשות שכדאי להרים איתן לחיים.
הפעם ההרמה לחיים טעונה בתחושות רבות. חלק מהמבשלות בחרו להביע סולידריות בעקבות האבל והאובדן שהביאו האסון של שבעה באוקטובר והמלחמה, וציינו זאת בדרכים שונות.

גיבורי על ושניט: הכביר

מבשלת גיבורי על חברה למבשלת הבירה והפאב התל אביבי שניט, כדי להשיק את בירת הכביר, שנעשתה בהצדעה לעם שהתגייס בכל דרך אפשרית מאז השבעה באוקטובר. על התווית, בנוסף לסיכת החטופים שנוספה לדמויות כדי להביע הזדהות, עם ישראל נראה כגיבור על. הבירה עצמה מאחדת בין העולמות של לאגר ואייל, תוך שילוב הסגנון שמוצאו מהעיר קלן שבגרמניה - שימוש בשמרי אייל בתסיסה בטמפרטורות נמוכות. לכך הוסיפו מנה נדיבה של כשות כדי לקבל סגנון המכונה "הופי קולש" - בהירה וכשותית. אכן, בירה שנעשית כולה מהלב. 330 מ"ל, 4.8% כוהל, 15 שקל.
5 צפייה בגלריה
בירה
בירה
(צילום: יח"צ, באדיבות מלכה, שקמה וגיבורי על)

מלכה: הגיבורות של המלחמה

אסף לביא, שהיה בעליהם של שני פאבים בתל אביב, עזב את העיר הגדולה ליישוב האקולוגי כליל, ובשנת 2006 החל לבשל בירה בכמויות קטנות תחת השם מלכה. הבירות הראשונות עברו סדרת טעימות אצל אנשי מקצוע, עד שהפכו למלכה אדמונית, מלכה בהירה ומלכה כהה. לקראת יום העצמאות בחר לביא להקדיש את המהדורה למלכות הגיבורות שלוחמות בחזית ובעורף. הוא יצר קשר עם המאייר אור יוגב, ויחד בנו תוויות שמנציחות את הנשים העוצמתיות ומלאות ההשראה: המפקדת בצה"ל, הרבש"צית, השוטרת, הרקדנית בנובה וכמובן – המלכה שבעורף ששומרת במקביל על הבית, המשפחה והקריירה. מארז של חמישה בקבוקים וכוס בירה יעלה 88 שקל.
5 צפייה בגלריה
בירה מלכה
בירה מלכה
(צילום: יח"צ, באדיבות בירה מלכה)

שקמה: ברי'ז ותקומה

"שקמה" היא מבשלת קראפט ישראלית, ומיוצרת במפעל של מב"י (מבשלות בירה ישראל) באשקלון. לכבוד יום העצמאות ה-76 מושקת מהדורה מוגבלת בטעם פירות יער (Berries) - בירת אייל בגוון אדמדם ובשומת פירותית, עם מתיקות מאוזנת ומרירות נמוכה. הטעם החדש הושק כחלק ממארז חגיגי הנקרא "עצמאות של תקווה", שכולל גם את שלושת הטעמים הקבועים של שקמה: חיטה מרירה, אייל ענברי ו-IPA. בירה ברי'ז - 330 מ"ל, 4.7% כוהל, 13.50 שקל. מארז של כל ארבע הבירות: 49.90 שקל.
בירה נוספת שמייצרת המבשלה היא תקומה: מהדורה מיוחדת של 48 אלף בקבוקים בסגנון אמבר אייל, שמייצרת תמיכה בחקלאי הדרום והגברת מודעות סביבתית. על כל בקבוק תקומה שימוחזר - שקמה תתרום ללקט ישראל (ארגון שאוסף עודפי מזון ומעביר למי שנזקקים לו), והלקוח יקבל שליש בירה שקמה מהחבית בחינם באחד מהברים שמשתתפים בפעילות. 330 מ"ל, 5.5% כוהל, 13.50 שקל.

שריגים: רימונים

מבשלת שריגים הוקמה על ידי שני חובבי בירה, שבמהלך קריירות ההייטק שלהם נחשפו לבירות שונות מהעולם והחלו לבשל בירות כתחביב. בסוף 2011 החליטו להקים ביחד מבשלת בירות בוטיק מקצועית. המבשלה מציעה מגוון של בירות בשתי סדרות: סדרת עמק האלה – בירות בסגנון אירופאי קלאסי, וסדרת רונן – בירות בסגנון בוטיק אמריקני עשיר. עתה, לקראת יום העצמאות, המבשלה משיקה את רימונים, שמיוצרת עם פרי רימונים טבעי. היא קלילה ופירותית ומתאימה גם למזיגה עם קוביות קרח. 330 מ"ל, 5.5% כוהל, 15 שקל.

אלכסנדר: חיטה ישראלית

מבשלת אלכסנדר הוקמה בשנת 2008 בעמק חפר בסמוך לנחל אלכסנדר על ידי הטייס בדימוס אורי שגיא. באלכסנדר מייצרים בירה טרייה, לא מסוננת ולא מפוסטרת, ולקראת יום העצמאות משיקים מארז מיוחד ובו שני בקבוקים של בירה "חיטה ישראלית" המגיעה משדות הנגב. הבירה מאוזנת להפליא עם מרירות מעודנת ומורכבות ושכבות נוספות של טעמים וריחות פירותיים. במארז יש גם שני בקבוקים של אלכסנדר בלונד - בירה בסגנון בלונד אייל אנגלי בהירה, בשומת פירותית וטעם מאוזן בין מרירות למתיקות, וכוס בירה. כל בקבוק הוא 330 מ"ל, החיטה – 5% כוהל, הבלונד – 5.3%, והמארז כולו עולה 50 שקל.
5 צפייה בגלריה
בירה
בירה
(צילום: יח"צ, באדיבות אלכסנדר ושריגים)

הדובים: חוזרים הביתה

מבשלת הדובים כבר אינה קיימת, אך לאחר השבעה באוקטובר החליטו אנשיה לייצר בירות שמשנות כיוון ומביאות אופטימיות ותקווה לעם הישראלי. "חוזרים הביתה" הוכנה באהבה עבור אנשי הקיבוצים בנגב המערבי, עם חמישה איורים שנתרמו על ידי המאייר זאב אנגלמאיר ("שושקה"), וחלק גדול ממנה הועבר לאנשי הקיבוצים במקומות שאליהם פונו ולקיבוצים עצמם. הבירה יוצרה בסגנון IPA, בהירה וצלולה, עם כמות כשות שהופכת אותה לבום של בשומות וטעמים ירוקים וצהובים. לטענת הבשלנים, מי שלוגם ממנה מקבל הרבה מאוד אופטימיות. כל פחית היא 330 מ"ל, 4.5% כוהל. חמש הפחיות השונות נמכרות ב-99 שקל, ארגז של 24 בירות נמכר ב-320 שקל.
5 צפייה בגלריה
קולקציית "חוזרים הביתה"
קולקציית "חוזרים הביתה"
(צילום: הדובים ושושק'ה )

גולדסטאר: גיבורים אמיתיים

גולדסטאר משיקה לקראת יום העצמאות 2024 מהדורת שישיות, שמוקדשת לסיפורי גבורה ישראלית מלאת השראה ומעצימה. ישנן שבע מהדורות שונות של שישיות, אשר כל אחת מהן חושפת סיפור גבורה אחר. החברה פרסמה ברשתות החברתיות סרט בהנחיית השחקן ידין גלמן, שנפצע במהלך הלחימה, ופגש את הגיבורים שלהם מוקדשת המהדורה: לוחם המילואים נוהאד מנסור, לוחמת המילואים אופיר לאור, הלוחם נתנאל טקלה, לוחם המילואים שי דניאל, לוחם המילואים שובל כביר, לוחם המילואים אסף חייט ולוחם המילואים טל נוסבכר. הטעם הוא אותו טעם מוכר – והתוויות מרגשות אחת אחת. מחיר מארז של 24 בקבוקים הוא 149 שקל.
5 צפייה בגלריה
גולדסטאר
גולדסטאר
(צילום: באדיבות גולדסטאר)