חלי ממן, גורו הדיאטות, התראיינה לתוכנית של שרון כידון וישי שנרב ב-ynet radio ושיתפה בשגרת הבוקר שלה, שכוללת יקיצה בשש בבוקר עוד לפני השעון המעורר. "הדבר הראשון שאני עושה זה קודם כול להיכנס למטבח ולהכין קפה וארוחת צהריים לבנות שלי", מספרת ממן, "הבוקר הכנתי להן סיר ממולאים, זה מה שהן ביקשו. יש לי סיר אחד ממולאים צמחוני וסיר אחד עם בשר, כי יש לי ילדה אחת צמחונית".
ממולאים זה בסדר מבחינת תזונה? עכשיו יש תקופה שכולם מצמצמים בפחמימות "בואו נעשה סדר - כל אוכל הוא בסדר, אין אוכל טוב ואוכל לא טוב. אין אוכל משמין ואוכל מרזה - יש אוכל, ואצלנו בבית אוכלים אוכל רגיל לגמרי. אנחנו לא מאלה שחיים רק על נבטים או גזר. תמיד אני צוחקת שהבנות שלי, בתחילת בית הספר כשהן רק הכירו ילדים, כולם היו בטוחים שאצלנו בבית פותחים את המקרר ורואים רק נבטים ודנונה. ופתאום כשהיו מגיעים אלינו הביתה ראו שיש אצלנו הכל. אז ממולאים זה מצוין, אני אוהבת מאוד ממולאים".
זה מטורף על הבוקר, בנאדם רק פוקח עין וכבר יש ריח של ממולאים "זה משהו שהיה לי מאוד חשוב לאורך כל השנים, שהבנות שלי יגיעו הביתה ותהיה ארוחת צהריים חמה. לא היו לי הרבה ברירות אלא רק להכין את זה בבוקר. אין דבר יותר כייף שבצהריים הן שולחות לי תמונות וכותבות 'אמא, אין על האוכל שלך בעולם'. אז כבר זה היה שווה את הקימה".
3 צפייה בגלריה
מתכוני סלמון של חלי ממן
מתכוני סלמון של חלי ממן
(צילום: רונן פדידה ספר בישול)
את אוכלת בבוקר? "כשאני מסיימת לבשל אני מתאמנת, יש לי אימון של 30 דקות כל בוקר אצלי בבית. בקורונה פתחתי תוכניות אימון דיגיטליות אז כל בוקר מגיע מאמן ואנחנו עושים פעילות גופנית אז אין לי הרבה ברירה אני לא יכולה להבריז. כאחת שהייתה מבריזה תמיד מאימונים עכשיו אין לי דרך לצאת מזה - המשתתפים מחכים אז אני חייבת להיות שם. אז אני מסיימת ואוכלת ארוחת בוקר".
חביתה, סלט גבינה? "חביתה, ירקות חתוכים, אבוקדו או טונה, כל בוקר אני מכינה לי משהו אחר, מתארגנת וטסה למשרדים להתחיל את היום שלי".
יש קטע עם דוגמניות שמראיינים אותן והן אומרות, 'מה פתאום אני אוכלת מה שבא לי ותוקעת המבורגר' "הלוואי, זו לא אני זה לא הגנטיקה שלי. אני מתה על ג'אנק, כל מי שמכיר אותי יודע שהמאהב שלי זה מקדונלד'ס והמאהב השני זה פיצות למיניהן. אני מתה על ג'אנק. אז לא, אני קמה ואוכלת ארוחת בוקר, אין לי הרבה ברירות כי אם אני לא אוכלת ארוחת בוקר אז איך שאני מגיעה למשרד אני מורעבת ואז אני מתחילה לחפש כל מיני דברים".
3 צפייה בגלריה
חלי ממן
חלי ממן
אם אני לא אוכלת ארוחת בוקר אני מורעבת. חלי ממן
(צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של חלי ממן)
ובמהלך היום, את אוכלת שלוש ארוחות ביום או שאת לא מספיקה? "המזל שלי זה שרוב היום שלי אני במשרדים ויש לנו ארוחות מסודרות, חלק גדול מהימים כשאני מכינה לבנות צהריים אני כבר לוקחת סיר להביא למשרד ואז יש לנו צהריים שם - ואם לא אנחנו מכינות צהריים במשרדים. אני אוכלת ארבע-חמש ארוחות ביום זה תלוי בדינמיקה של היום. פעם ב... יש לנו משהו שנקרא מנה מותרת ואני יכולה ללכת לאכול המבורגר ופיצות. אם הבנות הזמינו פיצות אז אני אוכל גם למרות שהבנות שלי שומרות ודואגות לעצמן".
טוב, הן הבנות של חלי ממן "זה לא ממני. אתם יודעים כמה פעמים אני אומרת שבא לי משהו והן מכינות במטבח ואני מפנטזת על משהו מגרה והן אומרות שהן מכינות סלט עם חביתה? אני מאוד אוהבת לאכול, אוכל הוא אחת מהנאות החיים וצריך למצוא את האמצע אבל אני דואגת כל הזמן להיות שבעה".

סלמון אפוי בחרדל וטימין

חלי ממן
המצרכים (ל-5 מנות): 1 ק”ג סלמון בנתח שלם או 5 פרוסות פילה סלמון במשקל 200 גר' לפרוסה 3 כפות חרדל 2-3 שיני שום, פרוסות דק 1/2 לימון פרוס ענפי טימין ומרווה פלפל שחור
3 צפייה בגלריה
סלמון עם חרדל
סלמון עם חרדל
(צילום: יח"צ)
אופן ההכנה:
  1. שוטפים ומייבשים את הדג, מורחים בחרדל ומפזרים פלפל שחור גס.
  2. מפזרים מעל את שיני השום הפרוסות ואת פרוסות הלימון, מניחים את ענפי הטימין והמרווה על הדג.
  3. מעבירים את הדג לתבנית המרופדת בנייר אפייה ואופים בתנור שחומם מראש לחום בינוני לכ-20-30 דקות. יש להימנע מאפיית-יתר כדי לא לייבש את הדג.

תפוח אדמה אפוי

המצרכים: 1/2 כפית פפריקה מתוקה 1 כפית חרדל דיז'ון 1 תפוח אדמה בינוני, רצוי מזן אדום 1/4 כפית כמון
אופן ההכנה:
  1. מבשלים את תפוח האדמה עד לריכוך ומקלפים. פורסים לרבעים ומניחים להתקרר (אפשר להכין גם יום לפני).
  2. מערבבים בקערה את החרדל עם התבלינים, מוסיפים את תפוח האדמה ומערבבים בזהירות עד לכיסוי מלא.
  3. אופים בתנור על מצב גריל כרבע שעה, עד להשחמה ולמרקם קראנצ'י.
  4. אפשר להכין גם בלי לבשל את תפוח האדמה מראש, ולאפות בחום בינוני כ-45 דקות.
  5. אפשר להוסיף לתיבול הבסיסי גם 1-2 שיני שום כתוש או עלי רוזמרין, וכן לגוון בפפריקה חריפה במקום מתוקה ועוד.