שלוש יממות אחרי הפיגוע הקטלני ברחוב דיזנגוף בתל אביב, ובעלי הברים והמסעדות ברחוב מנסים לשדר עסקים כרגיל, אבל התחושות עדיין קשות מנשוא: דגלי ישראל נתלו בכניסה למקומות בילוי, הבר אילקה הפך לאתר הנצחה והרחוב ממשיך להתנהל באווירת מועקה גדולה.
בשביל המסעדן אביאל אוסלנדר, מבעלי מסעדת נאם התאילנדית בצפון רחוב דיזנגוף, הפיגוע הזה כואב במיוחד: עד לפני חצי שנה אוסלנדר היה המעסיק של איתם מגיני ז"ל, אחד משלושת הנרצחים בפיגוע. במשך כשנתיים איתם עבד במסעדת נאם כמנהל משמרת. "איתם היה בחור מדהים", אמר אוסלנדר באולפן ynet.
2 צפייה בגלריה
מימין: אביאל אוסלנדר, משמאל: איתם מגיני ז"ל
מימין: אביאל אוסלנדר, משמאל: איתם מגיני ז"ל
מימין: אביאל אוסלנדר, משמאל: איתם מגיני ז"ל
(צילום: אלבום פרטי)
"איתם עבד אצלנו עד לפני חצי שנה כמנהל משמרת במשך כשנתיים. רואים את זה בכל התמונות איך החיוך שלו מרוח על הפנים, ככה אנחנו זוכרים אותו וככה גם נזכור אותו", מספר אוסלנדר. "איתם היה בחור חינני, חיויבי וחרוץ. הייתי מחובר אליו מאוד, שנינו מכפר סבא. אנחנו עדיין לא מאמינים, קשה לעכל את מה שקרה, זה פשוט בלתי נתפס. עצוב שנגדע בחור כל כך צעיר שהתארס לפני שבועיים וכל העתיד המזהיר לפניו".
רחוב דיזנגוף היה גם מקום עבודה עבורו וגם מקום בילוי? "איתם גם בילה פה. הוא גר קרוב בשנים האחרונות ועבד בחברת wix ורחוב דיזנגוף שידוע לשמצה קצת בשנים האחרונות היה מרכז חייו".
מה המצב ברחוב אחרי סוף השבוע הקשה הזה? "העיר הורידה כמה הילוכים, זה לא שהיא הפסיקה לעבוד לגמרי, אבל מרגישים את העירנות. אנחנו מצפים שהתנועה תחזור לאט לאט, אנחנו בימים של חופשת פסח. אנחנו מאמינים שתהיה רגיעה בימים הקרובים, בכל זאת מרגישים את החשש ברחובות".

יותר כוחות ביטחון ברחוב

למסעדן רז אבידן יש חמישה עסקי בילוי על הרחוב - מדיזנגוף סנטר ועד צפון דיזנגוף. "זה אירוע מאוד מצער ולא פשוט, הרחוב קיבל פצצה רצינית", אומר אבידן, "אני מאמין שיעברו כמה ימים עד שהאנשים יצליחו להתאושש, אבל הרחוב הזה הוכיח שהוא חזק יותר מהכל, וגם אנחנו רוצים לחזור לנורמליות ולא ניתן לטרור להשפיע עלינו. אנחנו יום יום שם, מדליקים נרות, אבל מנסים לחזור לשגרה".
2 צפייה בגלריה
דגלים ברחוב דיזנגוף אחרי הפיגוע
דגלים ברחוב דיזנגוף אחרי הפיגוע
דגל ישראל נתלה במסעדת בונסאי בדיזנגוף אחרי הפיגוע הקטלני
(צילום: רז אבידן)
אתה מאמין שבסוף השבוע הזה המצב יהיה שונה? "אני מאמין שייקחו כמה ימים עד שהכל יחזור לשיגרה, אבל בסוף זה רחוב של בילוי ואנשים צריכים את הבילוי ואת הדרינק שלהם. אני חושב שבימים הקרובים הם יחזרו ואנחנו פה מחכים שזה יקרה. היינו רוצים לראות יותר כוחות ביטחון גם עבורנו וגם עבור כוחות הביטחון".
מה אתם מצפים שהעירייה וגם המשטרה יעשו? אבידן: "לא הייתי רוצה את זה בצורה אגרסיבית מדי, אבל כן הייתי רוצה לראות נוכחות. אנחנו משתדלים שתהיה לנו אבטחה בברים אבל גם זה קשה כי יש מחסור בצוות".
אוסלנדר: "אנחנו כבר מחפשים מאבטחים, אבל זה לא פשוט. נשמח לראות את העירייה ואת כוחות הביטחון נותנים מענה ועורכים פטרולים באזור, אבל לא באופן מוגזם, כמובן. חשוב לתת תחושת ביטחון לאזרחים שמגיעים".