חיי לילה מפנקים באווירה ביתית - בלי להזיז את הרכב, שפע קולינרי, קהל אורבני צעיר ונקודת מפגש אותנטית ורווית אלכוהול ומוזיקה טובה של חברים, רומנטיקנים וקרחניסטים באמצע הרחוב הראשי של העיר - בייחוד בקופת הקורונה, כל אלה נשמעים מתכון מנצח לבילוי לילי מוצלח. לכן כשהגיעו למערכת שמועות על חיי לילה תוססים בראשון לציון, אם המושבות, מיד הזמנו את ראש העיר, רז קינסטליך, לדרינק.
חשוב לציין שהמערכת של ynet נמצאת באזור התעשייה החדש של ראשון לציון בשש השנים האחרונות, ובעוונותי הרבים חשבתי שאני מכיר את העיר. אז מסתבר שלא - ראשון לציון הפתעת אותי. גם בשעות הלילה העיר מציעה מקומות בילוי איכותיים לצד חוויה קולינרית, מוזיקה טובה וחניה בשפע.
3 צפייה בגלריה
חיי הלילה של ראשלצ
חיי הלילה של ראשלצ
(צילום: אסף קמר)
קבענו להיפגש ביום חמישי בערב ברחוב רוטשילד. באופן מפתיע ומפנק במיוחד הייתה חנייה בשפע, ואז הבנתי גם למה - שרוב המבלים בכלל מגיעים ברגל, ישר מהבית.
רז קינסטליך, ראש עיריית ראשון לציון: "יש כאן קהל צמא לבילויים, צמא לחיים וצמא לחיי חברה וקהילה. אחרי השנתיים הקשות של הקורונה הצעירים של העיר שלנו פשוט רוצים לבלות"
ראש העיר חיכה לנו בברנרד, בר מסעדה מלא באנשים, במוזיקה טובה ובהרבה אלכוהול. האווירה מחשמלת. "מה שאתה רואה פה זה יום חמישי אבל כל יום זה ככה", מסביר קינסטליך, "צעירים מראשון לציון ומהסביבה באים לבלות ברחוב רוטשילד שלנו. אפשר לראות את השמחה על הפנים שלהם, ותענוג לראות את כל זה קורה בעיר המדהימה הזאת. ראשון לציון היא עיר צעירה ותוססת, יש כאן קהל צמא לבילויים, צמא לחיים וצמא לחיי חברה וקהילה. אחרי השנתיים הקשות של הקורונה הצעירים של העיר שלנו פשוט רוצים לבלות".
ראש העיר הוא איש צעיר ושרמנטי. ליציאה שלנו הוא התלבש כמו קלאבר בחולצה אופנתית בסטייל. בתוך הבר נדמה שכולם מכירים אותו, מרימים איתו לחיים, מתחבקים ומצלמים איתו סלפי. ראש העיר הוא בליין ונהנה מכל רגע בבילוי הלילי בעיר שלו. לרגע הוא נעלם. מודה שנלחצתי עד שהסתבר שהוא מארח בשני שולחנות במקביל. בשולחן השני שלו אנחנו פוגשים את ראש העיר של רמת גן, כרמל שאמה הכהן, שיצא לסיבוב ברים עם חברו הטוב בעיר שלו.
3 צפייה בגלריה
חיי הלילה של ראשלצ
חיי הלילה של ראשלצ
ראש עיר צעיר ושרמנטי. רז קינסטליך
(צילום: אסף מגל)
"סוד הקסם של חיי הלילה של ראשון לציון זה התושבים הצעירים", מפרגן שאמה הכהן. "זאת עיר צעירה עם ראש עיר צעיר ומגניב, וזה נותן וייב חיובי ואנרגיות טובות. רז מדבר בשפה של הצעירים, הוא מבלה איתם וזה עושה טוב לחיי הלילה והבילוי בעיר".

לא מובן מאליו

ראש העיר של רמת גן מזמין אותנו לצלם את חיי הלילה של עירו, ואנחנו מנצלים את זה לפנות לראש עיריית ראשון לציון ולשאול אותו מה הריח הזה שאנחנו מריחים באוויר.
אתה יכול להתייחס לריח החזק של הקנאביס שעולה מהשולחנות? אני מרגיש כמו באמסטרדם או לפחות כמו בתל אביב. "לא יודע מה קורה בתל אביב, אני לא הרחתי כלום. אין לי תשובה בשבילך, אבל אם מישהו עושה משהו שהוא לא צריך לעשות - בשביל זה יש משטרה".
אנחנו ממשיכים בסיור בחיי הלילה של העיר והגשם לא מונע מהעיר להתמלא. הבר ביר גרדן מלא אנשים שמחים ששותים ואוכלים כאילו אין מחר. חן אהרונוב, הבעלים, מנסה להסביר: "הסוד של חיי הלילה של ראשון זה ההתמדה. הרבה שנים אני בתחום והצלחנו ליצור במהלך השנים משהו שהוא לא מובן מאליו. היום אזור התעשייה כבר לא טרנדי ומרכזי הערים נותנים משהו יותר תרבותי".
באחד השולחנות השמחים, אנחנו פוגשים את מור זלינגר, צעירה אנרגטית שטוענת שחיי לילה בראשון מצויינים, והיא מספרת: "אני גרה בתל אביב ויוצאת לראשון לציון, וכל החברים מהצבא באים. אנחנו פק"ל פה - יש חתיכים, מקום מעולה אווירה מטורפת".
3 צפייה בגלריה
חיי הלילה של ראשלצ
חיי הלילה של ראשלצ
(צילום: אסף קמר)
חבורה של צעירים יושבת סביב שולחן, כולם שותים בירות, צוחקים. אביב בן מאיר אוהב מאוד לבלות כאן, בעיר שלו: ""אין כמו ראשון, אנחנו לא יוצאים לתל אביב, אנחנו אוהבים את ראשון. יש לי פה חנייה ואני מעדיף לבלות כאן. יש משהו מאוד ראשוני באווירה של הבירה עם הנשנוש".
הגשם נחלש וראש העיר מוביל אותנו בבטחה לאורך רחוב רוטשליד העמוס בחבורות של בליינים צעירים, אל הגיליס - בבר קטן ומדליק באווירה פלורינטינאית עם מוזיקה טובה וגם יש קצת ריקודים בגשם.

התכנסות של שבטים אינדיאנים

הריקודים בגשם מתחדשים, אבל ראש העיר מושך אותנו לכיוון פאו וואו, בר מסעדה רועש ועליז בצד השני של הרחוב מעבר לכביש. בכניסה ללאונג' המבוקש יש תור ארוך של בליינים שלא היה מבייש אף מקום בילוי. בזכות הקשרים של ראש העיר, המאבטח מחייך, החבל יורד, המארחת מסמנת ואנחנו מקבלים שולחן באמצע החגיגה.
ניב קנבו, הבעלים של המקום, ממלא לנו את השולחן בצלחות ענקיות עם מטעמים בהשראת אוכל רחוב מכל העולם, אנחנו מקפיצים שוטים ולומדים על סצנת הבילוי העירוני שהתפתחה כאן: "פאו וואו הוא התכנסות של שבטים אינדיאנים. המקום דוגל בארוחות שרינג, שכולם אוכלים ביחד. יש גם אלכוהול. מקום חם וסגור - אפשר לשבת באהבה והגשם שבא לטובה רק עושה את שלו. הסוד של חיי הלילה של ראשון הוא החברים, כולם מכירים את כולם, כולם אוהבים את כולם, הלקוחות שלנו לא יוצאים לתל אביב הם נשארים בעיר שלנו".
אני מזמין סלט פפאיה חריף בסגנון תאילנדי, שהיה מעולה, ומוריד עוד שוט. ראש העיר רוצה שנמשיך למקום נוסף, אבל אנחנו כבר מרוסקים. רחוב רוטשילד - היית טוב אלינו.