עם כל הכבוד לפסח, עבור רבים מאיתנו רגע השיא הקולינרי של החג הוא דווקא כשהוא מסתיים: אחרי פרידה של למעלה משבוע מבצק, אין ספק שהמפגש המחודש עם המאפים הוא מרגש במיוחד, ואם תוסיפו לעניין את אווירת המימונה - קיבלתם את החג הכי שמח בשנה.
כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך:
אבל בזמן שחלקנו מייחלים להתארגן על הזמנה למימונה אצל הדודה של ההוא מהעבודה, יש אדם אחד שחוגג את המימונה כל השנה. הכירו את איציק לוי, הידוע בכינויו "המופלטאי" או "מלך המופלטות" בשבילכם.
3 צפייה בגלריה
נונה מופלטה מחנה יהודה
נונה מופלטה מחנה יהודה
לא רק עם חמאה ודבש. המופלטה של נונה
(צילום: עוז אוחיון)
לאחר שנים שבהן בישל לוי במטבחי המסעדות הנחשבות בארץ, כעת הוא מגשים סוף סוף את החלום ופותח מקום משלו - דוכן מופלטות בשוק מחנה יהודה שנקרא על שם סבתו, נונה, ממנה למד את אמנות הכנת המופלטה. המקום נותן למאפה המסורתי המתקתק את הכבוד הראוי לו ומציע תפריט שלם שמבוסס כולו על מופלטות, בשלל מילויים ותוספות מפתיעות. המחיר: 24 שקלים למופלטה.
3 צפייה בגלריה
איציק לוי נונה מופלטות מחנה יהודה
איציק לוי נונה מופלטות מחנה יהודה
"מה שאתה רואה בתור ילד, אתה לא שוכח". איציק לוי
(צילום: ירון ברנר)
"להתייחס לחומר הגלם הכל כך מיוחד הזה, המופלטה, רק ערב אחד בשנה - זה פשע", משתף לוי על הבחירה הלא שגרתית לשים את המופלטה במרכז. ואם תהיתם כמה כבר אפשר לחדש בתחום - תופתעו לגלות שלוי ממש לא מסתפק רק במופלטה עם חמאה ודבש.
3 צפייה בגלריה
נונה מופלטה מחנה יהודה
נונה מופלטה מחנה יהודה
חוגגים את המימונה כל השנה. נונה
(צילום: עוז אוחיון)
"בתפריט יש תשעה סוגי מופלטות שבניתי", מספר לוי, "יש מנה של פטריות עם חמאת כמהין, מוצרלה, שום כונפי, מנגולד, צנוברים מוקפצים, טעמים שמתקרבים לאזור של טורקיה. יש מילוי של מוצרלה, בולגרית, עגבניות מיובשות, זיתי קלמטה, פסטו כוסברה, חסה לליק, דבש וריבת עגבניות שרי. זה נשמע הרבה אבל כל הדבר הזה מתחבר לביס מאוד מושלם". אז מאיפה הגיע הרעיון, כמה מופלטות נאכלו בדרך ואיך עובד השילוב בין בולגרית לדבש? צפו בסרטון שבראש הכתבה.