היום הובא למנוחות גדול המסעדנים בירושלים ודמות בולטת בתחום הבילוי וההסעדה בשוק מחנה יהודה - אלי מזרחי, שהיה בן 70 במותו. מזרחי היה מהדמויות המיתולוגיות של השוק: הוא הקים את קפה מזרחי ובהמשך גם את קזינו דה פריז - שניהם בשוק. במשך שנים ארוכות כיהן מזרחי כיו"ר ועד הסוחרים של השוק והיה דמות מפתח בעיר. מזרחי גם היה זה שהגה את רעיון ההתחדשות של השוק והמהפכה הקולינרית שהתרחשה שם בשנים האחרונות, ואף הדליק משואה ביום העצמאות למדינת ישראל, לפני חמש שנים. אלי מזרחי נטמן בבית העלמין בגבעת שאול בירושלים.
1 צפייה בגלריה
אלי מזרחי (במרכז) בחברת בני משפחתו
אלי מזרחי (במרכז) בחברת בני משפחתו
אלי מזרחי (במרכז) בחברת בני משפחתו
(צילום: איתמר גינצבורג)
"אלי מזרחי היה איש יקר שהקדיש את מיטב שנויו למען טיפוח ופיתוח שוק מחנה יהודה", אמרה יו"ר ועד סוחרי השוק, השפית טלי פרידמן, "הוא היה האיש והאגדה שהאמין וראה את הנולד לפני כולם, הפיח חיים אחרים, חדשים ומרגשים בשוק. הוא היה הראשון שהביא קולינריה אל לב השוק האהוב על כולנו.
"בשעה שרבים הרימו גבה, איש לא שיער מה יהיה גודל ההצלחה של השוק, אך אלי ראה וזיה לפני כולם. הוא היה איש יקר שתרם את זמנו לחיזוק השוק, תמיד בנועם, תמיד בחיוך ותמיד עם לב מלא ותשוקה בעיניו בכל פעם כשנושא השוק עלה לדיון.
"את אלי זכיתי להכיר, עם אלי זכיתי לעבוד, לאהוב עד מאוד, היית הבית השני שלי ושל כל סוחרי השוק. הבית שהיה עבורו בית ראשון. אלי מזרחי ייחסר לכל סוחרי שוק מחנה יהודה. אנו כואבים את לכתו טרם עת של אלי ומשתתפים בצער משפחתו".
ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, ספד לו: "ירושלים כואבת את לכתו בטרם עת של אלי מזרחי ז"ל. אלי היה פורץ דרך בזכות קפה מזרחי שפתח בשוק מחנה יהודה ובשיא תקופת הפיגועים היה לסמל. רבים ראו בו את אחד מבתי הקפה הטובים בירושלים ובילו בו פעמים רבות. אלי פעל כל העת ללא תנאי לקידום ולפיתוח השוק והיה הראשון שזיהה את פוטנציאל הבילוי במקום. בזכות פועלו פתח דלת לבתי קפה, מסעדות וברים אחרים שבאו אחריו והכניסו גוון נוסף ומשמעותי בשוק האהוב על כולנו".