התרגשות בקהילה היהודית בדובאי: אתמול (ב') הושק בדובאי שבאיחוד האמירויות הסופרמרקט היהודי הכשר הראשון במפרץ הפרסי, אשר יציע ללקוחות מאות מוצרים כשרים. שמו של הסופרמרקט הכשר הראשון הוא "רימון" והוא ימכור אך ורק מוצרים כשרים.
הסופרמרקט היהודי, המשתרע על 130 מ"ר, מציע מגוון רחב של מוצרי מזון כשרים המיובאים מישראל, מאירופה ומארה"ב, לרבות מוצרי עוף ובשר מהודר, באיכות פרימיום וכשרות למהדרין, וכן המוצרים האהובים על ישראלים ברחבי העולם.
1 צפייה בגלריה
סופרמרקט כשר בדובאי
סופרמרקט כשר בדובאי
גם שוקולית ועוגיות עבאדי
(צילום: הקהילה היהודית באיחוד האמירויות )
אבל זה לא הכל: בכל סוף שבוע תקיים החנות שוק אוכל יהודי עם אוכל מכל העדות, לטובת התושבים והמבקרים היהודיים באמירויות, המחפשים אוכל ביתי כשר לשבת.
מדובר בבשורה גם ליהודים שחיים באיחוד האמירויות ומספרם עולה כל הזמן והגיע כבר לכמה אלפים, וגם לתיירים הישראלים שפוקדים את האמירויות במאות אלפים בשנה. זאת בשורה גם ליהודים וגם לישראלים שכן אלה נוהגים להביא איתם במזוודות שימורים וחטיפים ישראלים.
הסופרמרקט נמצא במיקום מרכזי בדובאי - שבע דקות נסיעה ממגדל הבורג' ח'ליפה המפורסם (המגדל הגבוה ביותר בעולם שנמצא בדובאי), וקרוב למוסדות יהודיים. הסופרמרקט הוא בבעלות הקהילה היהודית בשיתוף זוג יהודים שמתגוררים בדובאי, סוניה ואלק סלם.
עיתוי פתיחת הסופרמרקט לא מקרי: פחות משבוע לפני חנוכה וסביב המוני המבקרים באיזור לרגל המונדיאל. בין המוצרים הכשרים שנמכרים בסופרמרקט - ביסלי, במבה, עוגיות עבאדי, קפה שחור, שוקולית, ממרחי שוקולד, ביסקוויטים, קרקרים כשרים ועוד.
הסופרמרקט הכשר הראשון מצטרף לשבע מסעדות כשרות בדובאי ואבו דאבי – אחד מהם בית קפה שקרוי על שמו של רה"מ המיועד "קפה ביבי".
"בשלוש השנים האחרונות יש גידול דרמטי במספר היהודים שחיים כאן והיה צורך להקים סופרמרקט כשר שישרת את מאות המשפחות היהודיות שעברו לדובאי ובוודאי את אלפי הישראלים שמגיעים לכאן, חלקם לרילוקיישן", מסר ל-ynet הרב הראשי של איחוד האמירויות, הרב לוי דוכמן, והוסיף, "התחלנו בהקמת מרכז חינוך, הקמנו גן ילדים ותלמוד תורה. בנינו מקווה. בנינו סוכנות כשרות מרכזית ויש הרבה מניינים באיזורים שונים בדובאי ואבו דאבי.
"הפרויקט האחרון שרצינו הוא לאפשר לכל משפחה יהודית לקנות אוכל כשר אז לקחנו יוזמה לבנות את הסופרמרקט הראשון. זה מאפשר להורים לרכוש חטיפים כשרים, לשמור כשרות בדרך נוחה. המחירים בסופרמרקט הראשון נוחים – השתדלנו שיהיו נמוכים ככל האפשר, והכוונה היא שהרווחים יחזרו לקהילה היהודית. הרשויות עזרו עם אישורים, במיוחד מעיריית דובאי".