את הכנאפה של ממלכת הכנאפה היפואית, יאפא כנאפה, אין הרבה שלא מכירים (או לפחות את התור שמשתרך בכניסה), אבל האם ניסיתם גם את הקינוחים שמכינים במיוחד עבור חודש הרמדאן? מעטאייף מטוגן שממולא במלבי או בגלידת עיזים מטורקיה ועד כדורי עוואמה קטנים וממזריים ששוחים בסירופ מתוק - יש קינוחים מושחתים שתוכלו לטעום רק ברמדאן ואם פספסתם את ההזדמנות, תאלצו לחכות לשנה הבאה.
3 צפייה בגלריה
יאפא כנאפה
יאפא כנאפה
כדורים של אושר. כדורי עוואמה של יאפא כנאפה
(צילום: דוד מויאל)
"מי שבא לאכול מתוקים, מההתחלה הוא עוצם את העיניים ולא סופר קלוריות", מספרים פרח אבו ניג'אם ושחאדה אבו שחאדה, בעלי יאפא כנאפה. "חודש הרמדאן זה חודש הצום של האומה המוסלמית. אנחנו צמים במהלך היום, ובסיום הצום, בארוחת האיפטאר, נהוג לאכול ארוחה משביעה. כדי להעלות את רמת האנרגיה אז אוכלים מתוקים", מספר אבו ניג'אם על מסורת מתוקי הרמדאן.
3 צפייה בגלריה
יאפא כנאפה ממתקי רמדאן
יאפא כנאפה ממתקי רמדאן
מטכנאות מזגנים לאימפריית כנאפה. פרח אבו ניג'אם ושחאדה אבו שחאדה
(צילום: ירון שרון)
3 צפייה בגלריה
יאפא כנאפה ממתקי רמדאן
יאפא כנאפה ממתקי רמדאן
לא רק כנאפה. עטאייף עם גלידה
(צילום: ירון שרון)
השניים התחילו את דרכם כמהנדסי מזגנים במשרדי אלקטרה שבמגדל שלום, שם ניצלו את הפסקות הצהריים שלהם כדי לעשות את נסיונות הכנאפה הראשונים שלהם בלא פחות מאשר טוסטר קטן. את הסניף הראשון של יאפא כנאפה הם פתחו ב-2018, נדהמו מהתורים שהשתרכו במקום ומאז - השאר היסטוריה. מאז פתחו השניים שני סניפים נוספים - אחד נוסף ביפו ולאחרונה גם ברחוב דיזנגוף בתל אביב.
אז מה מגישים במקום החודש? "יש לנו כדורי עוואמה", מספר אבו ניג'אם, "שאחד העובדים שלנו נתן להם את השם חיבה 'כדורי אושר' והם באמת עושים אושר". צפו בסרטון שבראש הכתבה.