אמסטרדם

גיא וענבל כץ מ-Streat Bites סיורים קולינריים באמסטרדם
אין תושב אחד באמסטרדם שלא מחכה לתחילתו של האביב, למזג האוויר החמים ולשמש המלטפת. בדיוק אז, יחד עם העלה הירוק הראשון שמופיע על צמרות העצים, נוהרים המוני אמסטרדמים אל הגלידריה הקרובה לביתם ולא יעזבו אותה עד שהעלה שהיה ירוק, יצהיב וינשור מהעץ עם תחילת הסתיו. אלה שלוש הגלידריות שאסור לכם לפספס בביקור הבא שלכם בעיר.
פרויקט גלידה

Miuz Gelato Artigianale

גלידריה מדהימה שנפתחה לפני חודשים ספורים וכבר התמקמה לה בראש רשימת הגלידריות הטובות בעיר ואפילו טוענת לכתר. קרלו, בעל המקום, נולד בטורינו ומצא את דרכו לאמסטרדם. אחרי שחיפש בעיר את הגלידריה שתזכיר לו את הבית ולא מצא, החליט לפתוח אחת בעצמו.
15 צפייה בגלריה
גלידריות באמסטרדם
גלידריות באמסטרדם
(צילום: גיא וענבל כץ Streat Bites)
במקום תמצאו גרסאות משודרגות לטעמים הקלאסיים כמו למשל - גלידת לימון שמיוצרת מלימונים טריים מאיטליה, גלידת שוקולד מפולי קקאו וגלידת פיסטוק שמשאירה אותנו ללא מילים, לצד טעמים נדירים יותר כמו גלידת בוראטה קרמית וחלקה שמשחקת על הקו שבין מתוק למלוח, וזאת גם הגלידה המומלצת - גלידת בוראטה עם פיסטוק - זו הגלידה שאצלכם אומרים עליה - אמאל'ה ואבאל'ה.
Overtoom 117, Amsterdam

Van der Linde

בחנות הקטנטנה הזו שנפתחה ב-1937 וממוקמת באופן מפתיע ברחוב הכי מרכזי ומתוייר בעיר, מוכרים מגוון קטנטן של מתוקים שמכינים במקום. התור המשתרך אל מחוץ לדלת החנות קיים בעיקר בגלל הגלידה המיוחדת שלהם שאותה הם מכינים בכל רבע שעה ואין יותר טרי מזה.
15 צפייה בגלריה
גלידריות באמסטרדם
גלידריות באמסטרדם
(צילום: גיא וענבל כץ Streat Bites)
הטעם יחיד ומיוחד - גלידת שמנת וניל, ומה שהופך אותה למיוחדת במינה היא שאת כף הגלידה ממלאים בשליש קצפת מתוקה ובשני שליש גלידה, מה שיוצר משחק מטורף של טעמים ומרקמים לא מהעולם הזה. מומלץ - אפשר בגביע וואפל ואפשר בכוס (ברור שוואפל!).
Nieuwendijk 183, Amsterdam

Pisa IJs

אחת מהגלידריות הוותיקות בעיר נמצאת בדוכן-קיוסק באמצע צומת מרכזי. היא נפתחה ב-1935 ומאז קוטפת את המקומות הראשונים בכל רשימה של "הגלידריות הטובות בעיר". אנחנו תמיד משתדלים להגיע לשם בסוף דייט מוצלח באיזור ותמיד מרגישים כאילו חזרנו אחורה בזמן.
15 צפייה בגלריה
גלידריות באמסטרדם
גלידריות באמסטרדם
(צילום: גיא וענבל כץ Streat Bites)
הקיוסק התמים הזה מחביא בתוכו נוסטלגיה אמסטרדמית ורומנטית, השירות נפלא ותמיד עושה חשק לחזור ולטעום עוד. לצד טעמים קלאסיים וקבועים, בכל עונה אפשר לגלות טעמים חדשים ומעניינים כמו למשל גלידת קינמון. הטעם המומלץ כאן זה בערך הכל, אבל אם חייב לבחור נסו את גלידת הקינמון שלהם - שלמות.
Scheldeplein 22, Amsterdam

ברלין

איתי נוביק, בעל המותג Elements of Food, מדריך סיורים קולינריים בברלין ובעל קייטרינג

Oak & Ice

חנות גלידה שהיא גם בית קפה אינטימי ונעים לישיבה בשכונת פרנצלאואר ברג האופנתית שבצפון העיר. מאחורי המקום עומד זוג פולני צעיר שגם בנה את המקום במו ידיו והגלידה מיוצרת במפעל הגדול בפולין לגלידה בעבודת יד שנמצא במרחק ארבע שעות נסיעה במשאית מברלין.
15 צפייה בגלריה
גלידריות בברלין
גלידריות בברלין
(צילום: איתי נוביק)
המבחר גדול מאד וכולל גם לא מעט גלידות טבעוניות ואפילו גלידות ללא סוכר. בין הטעמים המיוחדים של המקום יש גלידת סלק ותפוח עץ, גלידת ארל גריי וגלידת שוקולד טבעונית ללא סוכר שגם זכתה בפרסים בעיר.
Schönhauser Allee 52, 10437 Berlin

Zàgara

את החנות הזו שממוקמת בלב שכונת קרויצברג, קל לזהות כבר מרחוק משום שהיא צבועה בצהוב ממתקי בוהק. מדובר בגלידה איטלקית למהדרין בבעלות זוג איטלקי ישראלי.
15 צפייה בגלריה
גלידריות בברלין
גלידריות בברלין
(צילום: איתי נוביק)
הגלידה נעשית במקום מחומרים טבעיים והשילובים מקוריים מאוד ולעיתים קרובות מאתגרים את חוש הטעם, כמו למשל גלידת שוקולד וסלק או תפוז קמומיל. גלידת סלרי וליים, לא פחות, הייתה כל כך מוצלחת שמיד קניתי עוד ממנה. כמיטב הקלאסיקה האיטלקית, המקום גם מציע סנדוויץ' גלידה בלחמניית בריוש.
Köpenicker Str. 4, 10997 Berlin

KiezEis

הנקודה המקומית בסיפור, היא חנות קטנה ברובע שונברג ממש בסמוך לשוק האיכרים של שבת. החנות בבעלות זוג גרמני שהחליט לעשות שינוי קריירה ולמד את סודות ייצור הגלידה. גם כאן הגלידה נעשית במקום ומחומרים טבעיים וחלק מהפירות, כמו החבושים, מגיעים מהבוסתן המשפחתי.
15 צפייה בגלריה
גלידריות בברלין
גלידריות בברלין
(צילום: איתי נוביק)
מעבר לטעמי פירות מיוחדים, יש גם מבחר נאה של גלידות אלכוהוליות, חלקן יחודיות מאוד, כמו למשל גלידת וויסקי סקוטי וגלידת ג'ין טוניק, אבל את תואר הגלידה היצירתית ביותר של המקום, לוקחת גלידת האספרגוס הלבן שנמכרה כאן באביב.
Winterfeldtstraße 46, 10781 Berlin

לונדון

עומר לוגסי, מדריך סיורי האוכל "רעבים בלונדון"
כיאה לעיר עולם, בלונדון תמצאו גלידות מכל המינים והסוגים האפשריים, מג'לטריות איטלקיות ועד לבתי גלידה אסיאתיים, בלונדון יש הכל מהכל. גלי ההגירה של העשורים האחרונים וההתעוררות הקולינרית המרשימה של העיר, הפכו גם את תחום הגלידות למעניין בהרבה, וכיום פועלים בעיר מאות גלידריות שונות. הנה שלוש מהטובות שבהן.

Gelatira Danieli

בשכונת ריצ'מונד הירוקה והיפה שבמערב לונדון, נמצאת הג'לטריה האיטלקית המופלאה הזו שידועה במגוון הטעמים הגדול (מעל 50), ובחנות קטנה צמודה שכולה מוקדשת לשוקולד וקפה.
15 צפייה בגלריה
גלידריות בלונדון
גלידריות בלונדון
(צילום: עומר לוגסי)
בגלידריה עצמה תמצאו בין השאר טעמים כמו ארל גריי, תמרים קינמון והל, אלדרפלאוור ודבש, אגסים וריקוטה, סברס סיציליאני ועוד, ויש גם מבחר גדול של סורבה ופרוזן יוגורט.
16 Brewers Ln, Richmond TW9 1HH

Mamasons

בשנים האחרונות אנחנו עדים לעלייה בפופולריות ובנוכחות של המטבח הפיליפיני בלונדון, וזה בא לידי ביטוי גם במיני-רשת של הגלידריה הפיליפינית הראשונה בעיר. עם טעמים ייחודיים כמו גלידת יאם סגול (טארו למי שמכיר, טעם ממכר בטירוף שרץ כאן חזק גם במשקאות), שמגיעה בתוך לחמנייה נימוחה להחריד.
הגלידה מגיעה בטעמים כמו ליים פיליפיני, גלידת גבינה, שומשום שחור ועוד, לצד מאפים ומשקאות פיליפינים מיוחדים.
סניף צ׳יינה טאון: 32 Newport Ct, London WC2H 7PQ / סניף קנטיש טאון: 91 Kentish Town Rd, London NW1 8NY

Badiani Gelato

גלידריה שהחלה את דרכה בפירנצה בשנת 1932 ועשתה עליה ללונדון ב-2015. היא מנסה, ולטעמי גם מצליחה, לשמר את המתכון העתיק של מי שנחשב לממציא הגלידה המודרנית, איש הרנסנס ברנדרדו בואונטלנטי, בעזרת ארבעה רכיבים בלבד: חלב, סוכר, שמנת וביצים.
15 צפייה בגלריה
גלידריות בלונדון
גלידריות בלונדון
(צילום: עומר לוגסי)
הגלידה שמתקבלת היא קטיפתית להפליא, ורק אם רוצים אפשר להוסיף עליה טעמים כמו קרם פיסטוק, שוקולד אגוזי לוז, שוקולד לבן ועוד. בנוסף, עושים ב-Badiani גם עוגות ג'לטו מושקעות במיוחד.
סניף קובנט גרדן: 2 Mercer Walk, London WC2H 9QP / סניף נוטינג היל: 42 Notting Hill Gate, London W11 3HZ / סניף צ'לסי: 303 Fulham Rd ,London SW10 9QH

רומא

מיכל מילרד, מדריכת סיורים קולינרים ברומא

Otaleg

באיטלקית gelato זה גלידה ו-otaleg זה גלידה הפוכה. כבר שנה שלישית ברציפות שמרקו רדיצ'יוני מחזיק בפרס לגלידה הטובה באיטליה - שלושה גביעים שהם שלושת כוכבי המישלן המקומיים, ובצדק.
15 צפייה בגלריה
גלידריות ברומא
גלידריות ברומא
(צילום: מיכל מילרד)
במעבדה הקטנה שלו הוא רוקח גלידות שאין להן מתחרות בעיר. כל יום בשתיים וחצי לפנות בוקר הוא מגיע לחלל הקטן שלו ורוקח טעמים עונתיים טריים וטעימים. הפיסטוק שלו חלומי, סורבה הפטל שלו וגלידת הג'אנדויה נפלאים.
Via di San cosimato 14 Trastevere

Giolitti

אחת הגלידריות העתיקות בעיר שקיימת משנת 1900 ועוברת מדור לדור - כל המשפחה לוקחת חלק בניהול ובעבודה במקום. הגלידות נעשות טריות כל יום וגם הן מותאמות לעונה. גלידת השוקולד המריר מצויינת, וגם סורבה האשכולית וגלידת הפיסטוק. המלצה שלנו: תבקשו קצפת כפולה, בתוך הגביע ומעליו.
15 צפייה בגלריה
גלידריות ברומא
גלידריות ברומא
(צילום: מיכל מילרד)
Via degli uffici del vicario 40

Frigidarium

חנות קטנה ומטריפה או יותר נכון - מפעל קטנטן המכין גלידה טרייה כל יום. גם כאן השימוש בחומרי הגלם העונתיים הוא חלק מהפילוסופיה של המקום אבל השוס שבשבילו שווה להגיע זה שאת הגלידה הקרה טובלים לכם בשוקולד מריר מטומפרר או בשוקולד לבן, מה שגורם לציפוי קריספי ומתפצפץ בפה בכל ביס.
15 צפייה בגלריה
גלידריות ברומא
גלידריות ברומא
(צילום: מיכל מילרד)
חובה לטעום את הגלידה שלהם שנקראת פריג'ידריום, גלידת דודבני אמרנה וגלידת העוגיות.
Via del governo vecchio 112

טוקיו

כהן אוקובו סוזי, מדריכת טיולים בטוקיו

Macapresso

Kakigori הוא פינוק הקיץ המסורתי של יפן במאה השנים האחרונות, שפירושו קרח מגולח עם סירופ. החנות היתה במקור חנות מקרונים שלקחה את הקקיגורי המסורתי והפכה אותו לקינוח אלגנטי - היא הוסיפה לקרח המגורד דק המסורתי פירות טריים עונתיים כמו תותים וענבים, ועליהם את ה-Softcream, הגלידה הרכה הפופלורית של יפן.
היפנים אוהבים את הגלידה הזו בטעמי שומשום שחור ותה ירוק ויש גם בטעמים סטנדרטיים יותר כמו תותים ועליהם מקרון.
Ginza six building B2

Eiswelt Gelato

זו הגלידריה הכי פופולרית בטוקיו, בין המקומות הראשונים שיצאו עם המון צבעים וטעמים והם נמצאים ב-Nakamise בדרך למקדש Senso-ji. היפנים אוהבים מאוד דברים חמודים, ביפנית "חמוד" זה "קוואי" והצעירים היפנים עומדים בתור לקנות גלידה צבעונית בצורות של חיות.
15 צפייה בגלריה
Eiswelt Gelato
Eiswelt Gelato
(מתוך האינסטגרם של Eiswelt Gelato)
הגלידריה הזו נמצאת ברחוב שהכי מזוהה עם הצעירים של טוקיו - Takeshita Street בתחנת Asakusa.
Takeshita Street Harajuku

Asakusa Soft Cream

ה-Softcream ‎ היא הגלידה הכי פופולרית ביפן ונחשבת לאחד המעדנים היפניים. היא לא דומה לגלידה ולא לג'לאטו, אלא בעלת מרקם חלק ורך שנמס בפה. ההיא בעלת טעם מרענן ומוגשת בהמון טעמים כמו תה ירוק, שומשום שחור, פירות עונתיים וכמובן שוקו וניל.
עברו 60 שנים מאז שה-Softcream נכנסה בפעם הראשונה ליפן והיפנים לא חסכו במאמץ להפוך אותה לטעימה ומיוחדת באמצעות כושר ההמצאה שלהם, עד שהיא הפכה לקינוח הלאומי והאהוב על כולם - קרם רך וטרי שאי אפשר להכין בבית ומעלה חיוך לילדים ומבוגרים כאחד. יש מגוון רחב של "קרמים רכים" עם מרכיבים שהם התמחויות מקומיות.
Nakamise Asakusa

ברצלונה

טל הולצמן סגל, מדריכת סיורי My secret Barcelona

PARALLELO

גלידריה שנפתחה על ידי שלושה חברים איטלקיים ומהר מאוד הוכתרה בתור הגלידה הטובה בעיר. כדי להכין את הגלידה, משתמשים בחומרי גלם מקומיים ואורגנים והאיכות ניכרת בכל ביס. לצד הטעמים הקלאסיים, תמצאו טעמים חדשניים כמו גלידת פרמזן וכמהין וגלידת ליקריץ. למרות שמעולם לא אהבתי גלידת פיסטוק, הגלידת פיסטוק כאן זה אחד הביסים הכי טעימים שאי פעם טעמתי.
Carrer de Sèneca, 18. 08006 Barcelona

Sirvent l' Escorial Turroneria Orxateria

אם תעברו ליד המקום הזה כנראה שלא תחשבו להיכנס פנימה - הוא נראה כאילו הזמן עצר בו מלכת ונכנסתם לגלידריה משנות החמישים. אבל במקום המיוחד הזה יש את הורצ'טה הכי טעימה בעיר - הורצ'טה היא משקה הקיץ בקטלוניה שמקורו מולנסיה והוא טעים, מרווה, בריא ומומלץ מאוד. חוץ מזה, יש להם גם טעמי גלידה מעולים. טעמי השוקולד המריר והלצ'ה מרנגדה מחלב, קינמון ולימון - מומלצים בחום. כאן תוכלו לקבל את הגלידה במעמד זכוכית מלכותי עם קצפת, דובדבן ומיטריה.
C. de l'Escorial, 94, 08024 Barcelona

DelaCrem

גלידריה בעלת שני סניפים, שגם אותה פתח בחור איטלקי וכל הגלידה מיוצרת בשמירה על עקרונות ה Slow food. ב-2013 היא נבחרה על ידי Trip Advisor כגלידרייה הטובה בספרד ובשנת 2018 ג'ורדי רוקה, השף הספרדי המעוטר כוכבי מישלן, בחר בה כאחת מעשרת הגלידריות האהובות עליו בעולם.
Enric Granados, 15 08007 Barcelona / Passeig de Sant Joan, 59 08009 Barcelona

ניו יורק

חרות אשכנזי, שחקנית ובעלת ערוץ היוטיוב The Sweet Channel
הקיץ בניו יורק חם כמו הקיץ בתל אביב, רק בתוספת של 9 מיליון איש שמסתובבים ברחובות ומה כולם מחפשים ביום קיץ חם? גלידה קרה. והאמת, שלא רק בקיץ - בניו יורק אוכלים גלידה גם בחורף, גם בגלל שהחורף הרבה יותר ארוך מהקיץ, וגם כי בניו יורק יש גלידות ממש מיוחדות. הנה כמה המלצות על גלידריות טעימות במיוחד למי שמחליט לטוס לבקר הקיץ בניו יורק.

Van Leeuwen Ice cream

גלידה נהדרת עם מגוון טעמים בדגש על חומרים טבעיים, המוטו שלהם הוא לעשות טוב עם מה שטוב. יש גם מגוון נהדר של גלידות טבעוניות, ואפשר לקנות גלידות בפיינטים (מיכלים).
לגלידרייה יש 18 סניפים בניו יורק בשכונות סוהו, איסט ווילאג', גרין פוינט, וויליאמסבורג, אפר איסט וברוקלין וגם סניפים במרכזים כמו רוקפלר סנטר והאדסון יארדס.

Odd Fellows Ice Cream

גלידת "הבחורים המוזרים" כשמה כן היא - גלידה עם טעמים מוזרים. זה מקום עם וייב מגניב ועם גלידה בטעמים לא רגילים כגון וניל בורבון מעושן, גלידת סלק או בייקון.
יש שלושה סניפים בברוקלין: Domino Park בוויליאמסבורג, Dumbo, Brooklyn bridge

16Handels

גלידת 16 הידיות היא הגלידה האהובה עליי בעיר כי היא הכי אינטראקטיבית וידידותית למשתמש. יש בחנות כ-16 טעמים של גלידה אמריקאית (soft serve) שיוצאת מידיות קבועות בקיר, וכל אחד יכול להעמיס לעצמו את הכמות הרצויה לו כשהתשלום לפי משקל. בין הטעמים אפשר למצוא שוקולד נוטלה, עוגת יום הולדת, ניו יורק צ'יז קייק, חמאת בוטנים, וניל רגיל ו-וניל מחלב שיבולת שועל.
כ-30 סניפים ברחבי העיר

פראג

נהוראי סבן, מדריך סיורי האוכל Taste For Life בפראג
ימי הקיץ הארוכים והחמים מצליחים לרגע לגרום לנו לשכוח את החורף הארוך והקר ששורר כאן במרבית השנה וכשמטיילים בפראג בקיץ, עומס החום עלול להעיק - המזגנים בצ'כיה הם לא ממש הצד החזק שלה. בשביל ימים כאלו צירפתי לכם כאן את שלושת הגלידריות האהובות עליי ביותר בפראג לימי הקיץ החמים.

Creme de la Cream

Honza Hochsteiger שלמד קונדיטוריה באיטליה פתח יחד עם מספר שפים מקומיים גלידריה מצוינת ששינתה את כללי המשחק. הגלידה מגיעה בטעמי יין אדום וצימוקים, לבנדר, קמפיין ועוד המון טעמים מיוחדים שמשתנים לפי העונה. אל תפספסו את גלידת הקמפרי עם כדור שוקולד מריר ודובדבנים.
Národní 341/23, Praha 1 ועוד סניפים ברחבי העיר

Angelato

מפעל גלידה קטנטן המייצר מגוון מיוחד של גלידות מעולות עם דגש על עונתיות וטעמים יוצאי דופן. בין השאר תוכלו למצוא גלידות בטעמי דלעת, אספרגוס, אורז ועוד. הטעם האהוב עליי הוא אגסים ויין לבן.
Rytířská 27, 110 00 Prague 1 / Újezd 24, 118 00 Prague 1 / Bělohorská 50, 169 00 Prague 6 / Dejvická 24, 169 00 Prague 6

Parlor Café

מאז ומתמיד חשבתי שלהכניס גלידה קרה בין שתי שכבות פריכות של עוגייה חמה זה רעיון גאוני. כאן תוכלו למצוא מבחר של עוגיות ושל גלידות שאיתן תוכלו להרכיב את הקוקילידה המושלמת שלכם. מומלץ לנסות את עוגיות השוקולד עם גלידת תות בזיליקום וטופינג של שמן זית מעולה.
Křižíkova 197/37 Praha 8

בנגקוק

אלון מילר, מומחה קולינרי ומדריך סיורי "55 גוונים של בנגקוק"

גלידת קוקוס בלחמניה

בין דוכני הרחוב של שוק סוף השבוע בבנגקוק תוכלו למצוא דוכנים שמוכרים גלידה תאילנדית מסורתית - גלידת קוקוס שמגיעה בתוך לחמניה עם שעועית, תירס וחלב מתוק. זה נשמע מוזר אבל תסמכו עלי שזה טעים בטירוף. המחיר: 20 באט לשלושה כדורים בלחמנייה.
15 צפייה בגלריה
גלידה בנגקוק
גלידה בנגקוק
(צילום: אלון מילר)
אפשר להשיג בדוכנים רבים בשוק סוף השבוע, ויש דוכן מומלץ במיוחד בכניסה לשוק.
Kamphaeng Phet 2 Rd, Chatuchak, Bangkok

Scoopp

גלידרייה ביתית מפורסמת שנמצאת באזור המוסכים של צ'יינה טאון, שמפורסמת בגלידות שלה שעשויות מפירות תאילנדים, ביניהם פרי הדוריאן המפורסם. מחיר כדור גלידה: 35 באט.
15 צפייה בגלריה
גלידה בנגקוק
גלידה בנגקוק
(צילום: אלון מילר)
Sukon 1 Alley, Talat Noi, Samphanthawong, Bangkok

גלידת פירות קפואה

דוכן שמוכר גלידה שנעשית במקום לפי הזמנה. הגלידה נעשית על פלטה קפואה ומוגשת עם פירות קפואים. תוכלו למצוא את הגלידה הזאת בשווקים במחיר של כ-75 באט לגביע.
15 צפייה בגלריה
גלידה בנגקוק
גלידה בנגקוק
(צילום: אלון מילר)
Jodd Fairs Rama IX Rd, Huai Khwang, Bangkok