מעט קפה, הרבה כאוס: מה שהתחיל כעוד פריט עונתי בקולקציית החגים של סטארבקס, הפך בתוך ימים לתופעה ויראלית שהצליחה להוציא אנשים מדעתם: תכירו את ה-Bearista (משחק מילים שמשלב בין המילה בריסטה לדוב) - כוס זכוכית בעיצוב דוב חמוד עם מכסה ירוק בצורת כובע חורפי וקש תואם שהפכה להיסטריה בסניפי הרשת בארצות הברית. הכוס, שנמכרת במחיר של 29.95 דולר (כ-100 שקלים), אזלה כמעט מיידית מהמלאי.
סרטונים ברשתות החברתיות מציגים תורים ארוכים של לקוחות שממתינים שעות מחוץ לסניפים, חלקם אפילו עם אוהלים. על פי דיווחים היו גם כאלו שהתעמתו על הכוס האחרונה, מה שאילץ עובדים להזעיק אבטחה כדי לשמור על הסדר. "לא ראיתי דבר כזה מאז ההשקה של האייפון הראשון", סיפרה אחת העובדות. אחרים תיארו לקוחות שהגיעו עם רשימות והזמנות מראש – רק כדי לגלות שהמלאי נגמר עוד לפני פתיחת הדלתות.
הסערה לא נעצרה שם. בתוך פחות מ-48 שעות מההשקה, החלו להופיע ברשת מאות מודעות מכירה – חלקן הציעו את הכוס במחירים של 400–500 דולר ליחידה, פי 15 מהמחיר המקורי. הביקוש המוגזם אילץ את החברה להתנצל. "ההתרגשות מהמוצר עלתה על כל הציפיות שלנו", נמסר בהודעה רשמית של סטארבקס. "אנחנו מבינים את האכזבה של לקוחות שלא הצליחו להשיג את הכוס, ועובדים כדי ללמוד מהחוויה הזו לעתיד״. עם זאת, החברה לא הודיעה מתי תגיע תוספת מלאי או אם תושק גרסה נוספת של הכוס.
העיצוב של הכוס עשה את שלו, אבל מי שבאמת הפכה אותה לתופעה הייתה כמובן טיקטוק. בתוך שעות מההשקה הופיעו מאות סרטונים תחת ההאשטג #BearistaCup – חלקם מתעדים ״מסעות חיפוש״ בסגנון POV (נקודת מבט אישית) של אלו שיוצאים "לצוד את הכוס".
האלגוריתם קלט את ההייפ בצורה מהירה והסרטונים האלה צברו מיליוני צפיות - ובעקבותיהם הגיעו גם הסרטונים הציניים שמעבירים ביקורת על תרבות הצריכה המוגזמת. עובדי הרשת עצמם סיפרו בפורומים כי המלאי היה מצומצם במיוחד – לעיתים רק שתיים-שלוש יחידות בכל סניף. "זה נחמד, אבל לא פרקטי – קשה לנקות, שביר, ולא נוח לקחת לדרך", כתבו. אחרים טענו שהחברה יצרה בכוונה "מוצר אספנים" כדי לעורר באזז סביב עונת החגים.






