הבוראטה הונחה במרכז הפיצה מעל לרוטב עגבניות עשיר, עלי רוקט ועגבניות שרי טריות ומתוקות, והתבקעה עם חיתוך הפיצה, מגירה את כל הסטרצ'יאטלה שבתוכה.
4 צפייה בגלריה
yk13545849
yk13545849
מייצרים גבינות משנות ה-50. מחלבת עברי
(צילום: דוד קישקה)
היא לא נוזלית מדי, וזה מבורך ומאפשר לאכול את הסלייסים של הפיצה מבלי שהכל ייזל סביב. תוספת של רכז בלסמי מעל מוסיף לנראות ולטעם ומשלים את החוויה, וגם בצק הפיצה נהדר. הנוף הפסטרולי והמוריק שסביב ובריכת הנוי היפה משלימים את החוויה שבני משפחת עברי מבקשים ליצור כאן, בלב פארק אריאל שרון.
משפחת עברי מייצרת גבינות עוד משנות ה־50, עת הגיעו ארצה מעיראק דוד ולואיזה והחלו עוסקים במלאכת הגבנות מתוך משק משפחתי קטן במושב עזריה – עיקר התוצרת לצריכה עצמית.
כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך:
בתחילת שנות ה-80 החל אליהו עברי, הבן, עם אשתו שולה, לפתח את המחלבה המשפחתית לעסק של ממש, ובשנות ה-90 נפתחה חנות המחלבה וארבעת הילדים נכנסו גם הם לעסק. רן, יאיר, מיכל ודודי עברי, ארבעת הילדים, הובילו את מחלבת עברי כל אחד עם תחום התמחותו, ועם השנים גם החלו להכין מאפים בטאבון לצד מגשי הגבינות לאורחים המגיעים לחנות שבמושב.
4 צפייה בגלריה
מחלבת עברי
מחלבת עברי
(צילום: מחלבת עברי)
ימי שישי הפכו לימי מכירות והפנינג של ממש במחלבה ובחצר המשק, ושם גם אכלתי לראשונה את הקלצונה הטעים שלהם לפני עשור, והיום ניתן למצוא אותו בתפריט שמוגש כאן בפארק אריאל שרון. אחת מגבינות הדגל של המשק היא ללא ספק הבוראטה, אשר מוגשת במסעדות ובתי מלון רבים ברחבי הארץ ובנתה לעצמה מוניטין מוצדק.
הבוראטה מיוצרת במחלבה ביד בשיטה ארטיזנלית. מילוי הסטרצ'יאטלה מורכב חוטים של מוצרלה שנמתחו ביד, קופלו מספר רב של פעמים ולאחר קירור במים נפרמו ונקצצו ואז עורבבו בקרם משמנת מתוקה טרייה ומסקרפונה. כל זה ייכנס לתוך גבן מוצרלה בעודו בטמפרטורה גבוהה המאפשרת את גמישותו ומתיחתו ומילויו ואז את יצירת הקשר הסוגר, שהוא אחד מסימני ההיכר של הבוראטה.
4 צפייה בגלריה
מחלבת עברי
מחלבת עברי
(צילום: מחלבת עברי)
בתפריט הנוכחי תמצאו מספר סלטים ופלטת גבינות וקלצונה בשלל מילויים היוצאים מתוך טאבונים מקצועיים הממלאים את החלל האחורי של דלפקי המכירה. המקום משמש כבית קפה ומזנון ובהמשך אמורים למכור פה גם גבינות מהמשק. אל משפחת עברי הצטרף היזם מיכאל חלפון, שלו ניסיון רב בהפעלת מסעדות ודוכני אוכל.
פארק אריאל שרון נועד לשמש כריאה הירוקה של דרום גוש דן, והוא משתרע על פני 8,500 דונם אם כוללים בתוכו את אתר הפסולת המשוקם חירייה, את מתחם חוות שלם, את שטחי מקווה ישראל ופארק מנחם בגין. בפארק שטחי טבע, נוף וארכיאולוגיה ומסלולי אופניים והליכה, וגם זורם בו נחל איילון.
4 צפייה בגלריה
אגם הצפרות במתחם החדש
אגם הצפרות במתחם החדש
בריכת נוי להשלמת החוויה. פארק אריאל שרון
(צילום: בן ניקסון)
בפארק מגוון ביולוגי עשיר, והוא מהווה בית לכ־200 מיני ציפורים ומסדרון אקולוגי לתנועה ומעבר של בעלי חיים רבים, וישנם מרכז מבקרים וגם מרכז לחינוך סביבתי ומתחם הופעות מרשים.
הישיבה על דק העץ לצד בריכת הנוי מאוד נעימה בשעת בוקר, וקשה להאמין שאני יושב על מה שהיה פעם פסגתו של הר זבל, שרובנו זוכרים היטב. עבודת הפיתוח שעשו פה מרשימה ביותר, ונעים לטייל בפארק ולהגיע אל נקודת התצפית המרהיבה שצופה אל כל גוש דן.
א'-ו' 15:00-8:00, פארק אריאל שרון 4 דרום

מתכון לבורקס בוראטה על רוטב עגבניות

גיא גמזו
המצרכים:
לבצק בסיסי לבורקס (בויוס) - 1.1 ק"ג קמח לבן 1 כף מלח 1/2 ליטר מים שמן קנולה לכיסוי חצי גובה הבצק (משתנה בין כלי לכלי)
לבוראטה על רוטב עגבניות - 1 כדור בייבי בוראטה או כדור מוצרלה גדול 3 כפות שמן זית 2 שיני שום פרוסות 3 עגבניות מגי, חתוכות גס 1/2 פלפל צ'ילי אדום, פרוס דק חופן עלי בזיליקום קורט מלח ים אטלנטי 4 כפות עגבניות מרוסקות קורט פלפל שחור 1/2 כפית סוכר
אופן ההכנה:
  1. מערבבים את הקמח עם המלח והמים, ולשים ביד עד ליצירת מסה אחידה.
  2. לאחר שנוצר בצק אחיד, מחלקים את המסה לכדורים שווים ולשים כל כדור.
  3. מניחים את הכדורים שנוצרו בכלי שטוח, ומכסים עד מחצית גובה הכדורים בשמן. נותנים לבצק לנוח מעט. חשוב להפוך את הכדורים לפחות פעם אחת בזמן המנוחה, כדי שכל הבצק יקבל שמן.
  4. להכנת הבוראטה: מחממים מחבת עבה לחום בינוני-גבוה. יוצקים שתי כפות שמן זית למחבת, ומטגנים את השום והצ'ילי עד להזהבה.
  5. מוסיפים את העגבניות ומערבבים כדקה או שתיים. מוסיפים את עלי הבזיליקום, המלח והפלפל השחור.
  6. מבשלים במשך דקה, מוסיפים את העגבניות המרוסקות והסוכר ומבשלים כשתי דקות נוספות. מוסיפים עוד מעט עלי בזיליקום ומורידים מהאש.
  7. לאחר שהבצק נח, פותחים כדור בצק לדף קטן יחסית. שמים את כדור הגבינה במרכז, ואוספים את הבצק למרכז עד שנוצרת צורה דמוית שק ומהדקים.
  8. מורחים בביצה טרופה, ואופים בתנור שחומם מראש ל-180 מעלות עד שהבצק מזהיב. מגישים את הבורקס החם על רוטב העגבניות.
פורסם לראשונה: 00:00, 14.08.23