nre השבוע יצא לי להכיר כמה מתושבי בארי, אחד מהם פתח בימים האחרונים את עמוד האינסטגרם של הקיבוץ שמספר את הסיפור של תושביו ש־108 מתוכם נרצחו. הסיפור שלהם, שהוא לגמרי הסיפור של כולנו. חלק מאותו סיפור הוא ערבי חמישי בקיבוץ, אז נהגו להגיש קוסקוס עם מרק ירקות צהוב. רגע קטן שנגדע וכבר חודש וחצי אינו עוד.
3 צפייה בגלריה
yk13681937
yk13681937
(קוסקוס קומפלט)
רגע לפני הסופ"ש אני מבקשת מכם ומכן משהו קטן - היכנסו לעמוד האינסטגרם של הקיבוץ (חפשו: kulanubeeri) ועקבו אחריהם, והכינו את הקוסקוס הזה שהם כל כך מתגעגעים אליו. חשוב להם לספר את סיפורם של אלה שלא יכולים. אני מתפללת בכל ליבי שעד המדור הבא נוכל לבשל עבורם. עבור אלה נמצאים בעזה. אמן שיחזרו.
עמוד האינסטגרם של קיבוץ בארי:

מרק עוף וירקות לקוסקוס

המרק הכי אהוב על ילדים. יש בו ירקות כתומים ותפוחי אדמה, עוף רך ובעיקר המון נחמה. אנחנו כל כך זקוקים לזה עכשיו. אם אתם לא רוצים עוף במרק אפשר לוותר עליו. יצא מעולה גם בלי.
3 צפייה בגלריה
yk13685600
yk13685600
הפתיחה המחודשת של חדר האוכל בקיבוץ בארי השבוע
המצרכים: 4 כפות שמן 3־4 חלקי עוף עם העור 3 ענפי סלרי כולל העלים 2 בצלים קלופים 2־3 גזרים קלופים 3 תפוחי אדמה קלופים 2 קישואים או זוקיני 1/2 כרוב לבן חתיכה יפה של דלעת 1 קופסת שימורים גרגירי חומוס 1 כף כורכום 2 כפות אבקת מרק עוף 4 ליטר מים רותחים 2 כפות מלח
אופן ההכנה:
  1. חותכים את הבצלים לקוביות, פורסים את הגזרים לפרוסות בעובי 1 ס"מ וחותכים את הסלרי למקטעים קצרים. קוצצים גם את העלים. אין צורך לקצוץ את הירקות דק, אנחנו רוצים פה ירקות גדולים יחסית.
  2. חותכים את תפוחי האדמה והקישואים לקוביות בגודל 1־2 ס"מ, ואת הכרוב והדלעת חותכים לקוביות גדולות.
  3. בסיר גדול מאוד, הכי גדול שיש לכם, מחממים שמן ומטגנים יחד סלרי, בצלים, גזרים וחלקי עוף (על הצד של העור) במשך 15 דקות. מערבבים מדי פעם.
  4. מוסיפים תפוחי אדמה, קישואים, כרוב, גרגירי חומוס (ללא הנוזלים) ומערבבים. מטגנים יחד במשך 10 דקות נוספות.
  5. מוסיפים מים, כורכום, מלח ואבקת מרק ומבשלים שעה.
  6. מוסיפים את הדלעת ומבשלים במשך שעה נוספת או עד שכל הירקות רכים.

קוסקוס פטנט

קוסקוס אמיתי מסולת, אחד־אחד ורך, הוא ביס שקשה לתאר אותו. אבל מה עושים אם אין בבית מסננת מיוחדת לקוסקוס או סיר לאדות בו את הסולת? המתכון שלפניכם הוא גרסה מיוחדת שמדלגת על השלבים האלה, אבל בלי להתפשר על הטעם ועל האווריריות. הקוסקוס יוצא בדיוק כמו של הסבתות והוא לא דורש אידוי או מסננת. מה הוא כן דורש? מיקרו ומעבד מזון.
3 צפייה בגלריה
קוסקוס של קיבוץ בארי, רחלי קרוט
קוסקוס של קיבוץ בארי, רחלי קרוט
(צילום: רחלי קרוט)
המצרכים:
3 כוסות סולת 3 כוסות מים רותחים 1/4 כוס שמן 1 כפית מלח
המצרכים:
  1. מניחים את הסולת בקערה גדולה שמתאימה למיקרו.
  2. מוזגים מעל את המים ואת השמן ומתבלים במלח. מערבבים היטב.
  3. מכניסים למיקרו ל־6 דקות ומוציאים.
  4. מאווררים מעט עם מזלג (או מטרפה, זה עוזר לאוורור), לא לדאוג לגבי הגושים, פשוט לערבב קצת כדי שלא תהיה סולת למטה שלא התרככה מהמים.
  5. מכניסים שוב למיקרו ל־6 דקות. מוציאים ושוב מערבבים.
  6. מצננים את הקוסקוס שבקערה (הוא עדיין גושי וזה בסדר).
  7. כשהקוסקוס לא רותח מעבירים 1/4 מהכמות למעבד מזון וטוחנים בפולסים עד שנוצר קוסקוס אוורירי. שימו לב לא לטחון יותר מדי כדי שהקוסקוס לא יהפוך לבצק. בערך 10 פולסים זה סבבה. אם יש לכם מסננת של קוסקוס אפשר כמובן להעביר את הגושים דרך המסננת במקום להשתמש במעבד מזון.
  8. מוציאים את הקוסקוס האוורירי לקערה וממשיכים לטחון את הכמות הבאה. ככה עד שסיימתם לטחון/לאוורר את כל הקוסקוס. שומרים בקופסה סגורה במקרר או במקפיא.
29 מתושבות ותושבי קיבוץ בארי נחטפו על ידי חמאס ונמצאים בעזה. בהם אמילי הנד שחגגה את יום הולדתה ה־9 בשבי והילה רותם שושני בת ה־13. לא כך רצו בקיבוץ שיזכרו אותן ושידברו עליהן. לא כך פיללו שיככבו בחדשות.
פורסם לראשונה: 00:00, 22.11.23