עוגיות שקדים פרוסים

רפי כהן
המצרכים: 250 גר' פרוסות שקדים קלויים 1/2 כוס סוכר 3 חלבוני ביצה
16 צפייה בגלריה
(צילום: ירון ברנר)
אופן ההכנה:
  1. מערבבים את כל המרכיבים בקערה עד לקבלת עיסה אחידה.
  2. מרפדים תבנית בנייר אפייה. מניחים כף של עיסה בתבנית שמשטחים בעזרת מזלג. חוזרים על התהליך עם כל העיסה.
  3. אופים בתנור שחומם מראש לטמפרטורה של 200 מעלות במשך 17-15 דקות, עד שהעוגיות משחימות. מוציאים, מצננים בטמפרטורת החדר כרבע שעה לפחות לפני ההגשה.

עוגיות שוקולד פריכות

רוני ונציה
המצרכים (ל-45 עוגיות, על 3 תבניות אפייה, מרופדות בנייר אפייה): 75 גר' אבקת קקאו משובח (3/4 כוס) 300 גר' אבקת סוכר (2 כוסות) 1/8 כפית מלח 4 חלבונים 2 כפיות תמצית וניל טהור 75 גר' אגוזי מלך, קצוצים גס (3/4 כוס)
16 צפייה בגלריה
(צילום: דודו אזולאי)
אופן ההכנה:
  1. מנפים ביחד את הקקאו, אבקת הסוכר והמלח בקערה בינונית. שמים את החלבונים והווניל בקערת מיקסר, ומקציפים במהירות בינונית 3-4 דקות רק עד לקבלת קצף רך וגמיש (לא יבש). מקפלים את תערובת הקקאו לתערובת החלבונים ב-3 פעמים. לבסוף מקפלים פנימה את האגוזים.
  2. לוקחים כפית גדושה מהתערובת ויוצקים תלוליות עם מרווחים של כ-8 ס"מ ביניהן (העוגיות מתרחבות באפייה) מעל התבנית.
  3. מיד כשמניחים את התבנית בתנור שחומם מראש לטמפרטורה של 175 מעלות, מנמיכים את התנור לטמפרטורה של 160 מעלות. אופים 10-11 דקות עד שנוצרים סדקים קטנים על פני העוגיות והן עדיין קצת רכות למגע (צריך לזכור שעם כל הכנסת תבנית חדשה לתנור, יש קודם להגביר את החום לטמפרטורה של 175 מעלות ולהוריד ל-160 מעלות מיד עם הכנסת התבנית החדשה).
  4. מצננים בתבנית על רשת צינון מלא ולאחר 15 דקות מחזיקים כל עוגייה בעדינות, מקלפים בזהירות את הנייר (למניעת הידבקות) וממשיכים לצנן.

ביסקוטי פקאן ושוקולד

טולי יקותיאל
המצרכים: 150 גר' חמאה 200 גר' סוכר חום כהה 2 ביצים 1 חלמון ביצה 200 גר' פקאן קלוי מלוח, קצוץ גס 65 גר' שוקולד צ׳יפס חלב 375 גר' קמח 6 גר' אבקת אפייה קורט מלח
16 צפייה בגלריה
(צילום: דודו אזולאי)
אופן ההכנה:
  1. במיקסר עם וו גיטרה מקציפים חמאה וסוכר, כאשר המסה תפוחה ואוורירית מוסיפים ביצים וחלמון ומערבבים עד שהמסה אחידה. מוסיפים את הפקאן הקצוץ והשוקולד צ׳יפס ומערבבים ולבסוף את הקמח עם המלח ואבקת האפיה. ברגע שהמסה אחידה עוצרים את המיקסר, יש להקפיד לא לערבב יתר על המידה.
  2. יוצרים מהבצק 3 נקניקים דקים וארוכים ומכניסים לתנור שחומם מראש לטמפרטורה של 155 מעלות ל-12 דקות. הנקניקים יוצאים מאוד בהירים וכך אנו רוצים אותם. מצננים את הנקניקים לגמרי לפני הפריסה, עדיף במקרר במשך הלילה, עטופים היטב.
  3. פורסים לפרוסות בעובי חצי סנטימטר ומסדרים על מגש כשהפרוסות שוכבות על צידן ומכניסים לתנור שחומם מראש לטמפרטורה של 155 מעלות לרבע שעה עד שהביסקוטי אמור להיות זהוב וקשה למגע. מקררים ואורזים בכלי אטום.

עוגיות חול מרוקאיות

רפי כהן
המצרכים: 150 גר' שקדים קלופים וטחונים דק 1/2 1 כוסות אבקת סוכר (225 גר') 200 גר' חמאה מזוקקת או שמן תירס 1 כוס שמן תירס 1/2 3 כוסות קמח 1 כפית אבקת אפייה כמה טיפות תמצית ורדים
לקישוט - מעט קינמון מסמרי ציפורן או שקדים פרוסים
16 צפייה בגלריה
(צילום: ירון ברנר)
אופן ההכנה:
  1. לשים בקערה את כל מרכיבי הבצק עד לקבלת תערובת אחידה.
  2. מגלגלים מהתערובת כדורים קטנים ומסדרים על תבנית שטוחה ומשומנת. נועצים בכל עוגיה מסמר ציפורן.
  3. אופים 12 דקות בתנור שחומם מראש לטמפרטורה של 150 מעלות. שימו לב: העוגיות צריכות להישאר בהירות מאוד.

קורביידס - עוגיות שקדים

רוני ונציה
המצרכים (ל-30-35 עוגיות, על 2 תבניות אפייה שטוחות מרופדות בנייר אפייה): 200 גר' חמאה רכה 1/3 כוס אבקת סוכר, מנופה (50 גר') 1/2 1 כפיות תמצית וניל טהור 1 כפית "מי זוהר" - לא חובה (מי פריחת תפוזים - בחנויות טבע) 1/4 2 - 1/3 2 כוסות קמח, מנופה (315-325 גר') 1/2 כוס שקדים מולבנים, טחונים לאבקה (50 גר') 1/2 1 כוסות אבקת סוכר, לבזיקה (200 גר')
16 צפייה בגלריה
(צילום: דודו אזולאי)
אופן ההכנה:
  1. מחממים את התנור לטמפרטורה של 170 מעלות.
  2. מקציפים בקערת מיקסר את החמאה עם 1/3 כוס אבקת סוכר במשך כ-10 דקות בעזרת וו הגיטרה ובמהירות בינונית-גבוהה עד לקבלת תערובת תפוחה וקלילה. מוסיפים את הווניל ו"מי זוהר", ומערבלים היטב.
  3. מקפלים פנימה 1/4 2 כוסות קמח בהדרגה, 1/2 כוס בכל פעם. מקפלים את אבקת השקדים ומעבדים בקלילות בידיים תוך כדי הוספת עוד מעט קמח בהדרגה ולפי הצורך עד לקבלת בצק קליל שאינו נדבק יותר לידיים. (רצוי לעבד כמה שפחות כדי לקבל את המרקם הנימוח האופייני).
  4. מעל למשטח מקומח קלות מאחדים את הבצק לכדור ולאחר מכן לוקחים חתיכות בצק בגודל אגוז מלך ויוצרים כדורים בקוטר 3 ס"מ.
  5. מניחים את העוגיות על תבנית האפייה עם מרווחים של 3 ס"מ ביניהם. אופים 10-13 דקות עד שנוצרים סדקים על פניהן, הן בהירות מלמעלה ומקבלות מעט צבע מלמטה אבל עדיין רכות במרכז. (יש להיזהר מאפיית יתר כי הן נשרפות מהר). העוגיות יתייצבו בהמשך עם הצינון.
  6. מצננים בתבנית על רשת 10 דקות, ואז מעבירים אותן לרשת לצינון מלא. מצופפים את העוגיות ובוזקים עליהן אבקת סוכר בנדיבות בעזרת מסננת בעודן חמות.

עוגיות פקאן

רוני ונציה
המצרכים (ל-40-45 עוגיות): 2 כוסות קמח ‭280)‬ גר') ‭1/4‬ כפית מלח 225 גר' חמאה, בטמפרטורת החדר ‭1/2‬ כוס + 1 כף סוכר חום בהיר ‭115)‬ גר') ‭1/2‬ כפית תמצית וניל טהור 100 גר' אגוזי פקאן, קלויים קלות וקצוצים דק
16 צפייה בגלריה
(צילום: גיא בלומנטשיין)
אופן ההכנה:
  1. מערבבים את הקמח והמלח בקערה קטנה. בקערת מיקסר, בעזרת וו הגיטרה, מקציפים את החמאה והסוכר במהירות בינונית עד לקבלת תערובת חלקה ואחידה. מוסיפים את הווניל ולאחר מכן את תערובת הקמח, ומערבלים במהירות נמוכה רק עד שהקמח נספג והתערובת אחידה. לבסוף מוסיפים פנימה את הפקאנים הקצוצים.
  2. מעבירים את הבצק ליריעת ניילון נצמד גדולה ומעצבים מלבן באורך 16 ס"מ, ברוחב 10 ס"מ ובגובה 3-3.5 ‭‬ס"מ. עוטפים את הבצק בניילון ומניחים במקרר שעה וחצי או יותר, עד שהבצק קר מאוד ויציב (ככל שהבצק יותר קר, כך החיתוך יהיה קל יותר).
  3. מרפדים שתי תבניות בנייר אפייה. מסירים את הניילון הנצמד, ומעל למשטח מקומח מיישרים את מלבן הבצק מכל צדדיו בעזרת סכין משוננת (בגלל האגוזים הקשים‭.(‬ לאחר מכן חוצים אותו לאורך ל‭2-‬ חתיכות שוות, כך שמתקבלים 2 מלבנים, מעין נקניקים באורך 16 ס"מ וברוחב 5 ס"מ כל אחד. פורסים כל נקניק לעוגיות מלבניות בעובי 6 מ"מ. מסדרים את העוגיות על תבניות האפייה במרווחים של 3 ס"מ ביניהן.
  4. אופים בתנור שחומם מראש לטמפרטורה של 170‬ מעלות כ‭12-‬ דקות או עד שהעוגיות מזהיבות. מצננים בתבניות על רשת עד שהן מספיק יציבות למגע, מעבירים באמצעות מרית מתכת לרשת לצינון מלא.

עוגיות שוקולד לבן

סאני דרעי
המצרכים: 190 גר' חמאה רכה 150 גר' סוכר מעט תמצית וניל 50 גר' סוכר חום דחוס 2 ביצים 340 גר' קמח קורט מלח 5 גר' אבקת אפייה 150 גר' שוקולד לבן חופן חמוציות (כ-60 גר') חופן פיסטוקים (כ-60 גר')
לקישוט - 50 גר' שוקולד לבן מומס (לא חובה)
16 צפייה בגלריה
סאני דרעי
סאני דרעי
(צילום: ירון ברנר)
אופן ההכנה:
  1. במיקסר עם וו גיטרה מקציפים חמאה, וניל, סוכר לבן וסוכר חום עד לקבלת קצף תפוח. מוסיפים את הביצים בהדרגה, ובין הוספה של כל ביצה, מורידים את המסה מהדפנות בעזרת לקקן וממשיכים להקציף.
  2. מוסיפים פנימה את המרכיבים היבשים ומערבבים עד לאיחוד, מוסיפים את התוספות (לא את הכל), משאירים בערך כף וחצי מכל תוספת, ומערבבים במשך מספר שניות נוספות.
  3. בעזרת 2 כפות מחלקים את המסה לגושים קטנים. אפשר גם לכדרר את הגושים, ולמעוך אותם מעט בכדי לקבל עוגייה סימטרית יותר. מקשטים את העוגיות המחולקות מלמעלה בתוספות שנותרו, ולוחצים מעט כדי שהן ישתלבו היטב בבצק.
  4. מסדרים את העוגיות במגש מרופד בנייר אפייה, ואופים בתנור שחומם מראש לטמפרטורה של 180 מעלות במשך 6 דקות. לאחר 6 דקות מסובבים את המגש, וממשיכים לאפות במשך 2 דקות נוספות עד לקבלת גוון זהוב (שימו לב שהעוגיות לא ישחימו מידי במהלך האפייה).
  5. לאחר שהעוגיות יצאו מהאפייה, אפשר - אם רוצים - לזלף מעליהם שוקולד לבן מומס.

פתי בר ביתי בטעם שוקולד

טולי יקותיאל
המצרכים: 400 גר' חמאה 200 גר' סוכר לבן 5 גר' מלח 600 גר' קמח רגיל 40 גר' קקאו
16 צפייה בגלריה
(צילום: דודו אזולאי)
אופן ההכנה:
  1. במיקסר עם וו גיטרה מקציפים חמאה, סוכר ומלח עד שהמסה רכה, תפוחה ואוורירית. מוסיפים קמח וקקאו ומעבדים עד שהבצק חלק. להקפיד לא לעבד יתר על המידה. מקררים את הבצק כשעה במקרר מכוסה היטב בניילון נצמד.
  2. מקמחים קלות את משטח העבודה, מרככים מעט חלק מהבצק ביד ומרדדים בעזרת מערוך מלבן מהבצק בעובי מעט דק יותר מחצי ס"מ.
  3. מחוררים את הבצק בעזרת גלגלת מחוררת או מזלג ובעזרת סכין חותכים מלבנים. מרימים בזהירות ומסדרים על מגש עם נייר אפיה במקרה הזה לא צריך כמעט לרווח בין העוגיות בכלל כי הן לא מתפשטות באפיה.
  4. אופים בתנור שחומם מראש לטמפרטורה של 160 מעלות במשך כ-11 דקות.

עוגיות טחינה

רוני ונציה
המצרכים (ל-50 עוגיות): 1/2 כוס + 1 כף טחינה גולמית איכותית (140 גר') 100 גר' חמאה רכה, חתוכה לקוביות 1/2‬ כוס סוכר (100 גר') 1 כפית תמצית וניל טהור 1 כוס + 2 כפות קמח (160 גר') ‭1/2‬ כפית אבקת אפייה קורט מלח
אופציה - ‭1/2‬ כפית הל טחון
לקישוט - ‭2-1‬ כפות צנוברים
אופן ההכנה:
  1. מקציפים בקערת מיקסר, בעזרת וו הגיטרה, את החמאה והסוכר ‭3-2‬ דקות במהירות בינונית, עד שמתקבלת תערובת קרמית מעט תפוחה. מוסיפים את הווניל והטחינה ומערבלים עד לקבלת תערובת אחידה.
  2. מנפים את הקמח, אבקת האפייה, המלח ואם רוצים גם את ההל לקערה בינונית ומוסיפים בתנועות קיפול לתערובת החמאה עד לקבלת בצק אחיד במרקם לח, רך וקצת שמנוני שכמעט אינו נדבק לידיים מלבד מעט פירורים.
  3. אם הבצק פירורי ויבש מוסיפים ‭2-1‬ כפיות טחינה, ואם הוא לח מדי מוסיפים ‭2-1‬ כפיות קמח. לשים מעט ומעבדים את הבצק כמה שפחות, רק עד לקבלת בצק שאפשר לעצב ממנו כדורים.
  4. בידיים מקומחות מעצבים כדורים בקוטר 1 ו‭1/2-‬ ס"מ ומניחים אותם במספר תבניות מרופדות בנייר אפייה, במרווחים של 3 ס"מ ביניהם.
  5. מהדקים בעדינות צנובר אחד במרכז כל עוגייה ואופים בתנור שחומם מראש לטמפרטורה של 160 מעלות, במשך ‭14-12‬ דקות - עד שהעוגיות תפוחות וסדוקות וצבען זהוב בהיר. מצננים 10 דקות בתבנית על רשת ואז מעבירים את העוגיות לרשת לצינון מלא.

עוגיות שוקולד צ'יפס

סאני דרעי
המצרכים (ל-50-48 עוגיות): 200 גר' סוכר לבן 200 גר' סוכר חום דחוס מעט מלח 3 גר' סודה לשתייה 2 ביצים 200 גר' חמאה מומסת 350 גר' קמח מעט תמצית וניל 180 גר' שוקולד (60 גר' שוקולד מכל סוג שאהוב עליכם)
16 צפייה בגלריה
סאני דרעי אופה עוגיות שוקולד
סאני דרעי אופה עוגיות שוקולד
(צילום: ירון ברנר)
אופן ההכנה:
  1. מכינים את הבצק - בסיר קטן על להבה נמוכה ממיסים בעדינות את החמאה. בקערת מיקסר עם וו גיטרה, מערבבים את כל המרכיבים, מלבד השוקולדים, בין 3-2 דקות, עד שמתקבלת תערובת פירורית וכמעט אחידה.
  2. מוסיפים פנימה, תוך כדי ערבוב, את החמאה המומסת וממשיכים לערבב עד לקבלת בצק אחיד. מוסיפים גם את השוקולדים ומערבבים למשך דקה אחת נוספת. לאחר כדקה, מסיימים לערבב את התערובת בעזרת הידיים בכדי לוודא שהשוקולדים התפזרו באופן שווה בבצק.
  3. בעזרת 2 כפיות, מסדרים כ-12 גושי בצק ברווחים על תבנית מרופדת בנייר אפייה. אם תרצו עוגיות סימטריות יותר, אפשר ליצור מהבצק כדורים במקום גושים ולמעוך אותם מעט על התבנית. אני מעדיפה את העוגיות במראה ביתי ופחות מוקפד. מכניסים את העוגיות לתנור שחומם מראש לטמפרטורה של 180 מעלות עד להזהבה יפה. ממשיכים כך עם שאר העוגיות.


עוגיות ספירלה

דינה משה
המצרכים (ל-35 עוגיות): 1/2 2 כוסות קמח תופח 175 גר' חמאה רכה 1 גביע שמנת חמוצה (200 גר') 1 שקית סוכר וניל 1/2 1 כוסות ממרח שוקולד 1/2 1 כפיות קינמון טחון קמצוץ הל טחון (לא חייבים)
לגיוון - חופן אגוזים, קצוצים (לא חובה)
אופן ההכנה:
  1. מחממים את התנור לטמפרטורה של 170 מעלות. מרפדים את התבנית בנייר אפייה.
  2. מערבבים יחד את הקמח, המחמאה, השמנת החמוצה וסוכר הווניל, עד לקבלת בצק רך. מניחים לו לעמוד שעה.
  3. מחלקים את הבצק לשלושה חלקים. מרדדים על נייר אפייה חלק אחד לעלה בעובי 0.4 ס"מ (אם הבצק דביק מעט, אפשא לבזוק מעט קמח). מפזרים על העלה המרודד 1/2 כפית קינמון, הל, מורחים 1/3 מכמות הממרח ומפזרים אגוזים (אם משתמשים). מגלגלים לרולדה ופורסים בעובי 2 ס"מ. מסדרים את העוגיות בתבנית וחוזרים על התהליך עם יתר הבצק.
  4. אופים בתנור 30-20 דקות או עד להשחמה. מוציאים ומגישים.

עוגיות פיסטוק

טולי יקותיאל
המצרכים: 200 גר' חמאה 80 גר' אבקת סוכר ביצה אחת 290 גר' קמח רגיל 120 גר' פסטוק קלוי קצוץ 20 גר' שמנת מתוקה 100 גר' סוכר דמררה לקישוט
16 צפייה בגלריה
(צילום: דודו אזולאי)
אופן ההכנה:
  1. במיקסר עם וו גיטרה מקציפים חמאה ואבקת סוכר עד שהמסה בהירה ואוורירית. מוסיפים ביצה ומעבדים. מקלפים את דפנות הקערה בעזרת מרית ומוסיפים את הפיסטוק ושוב מערבבים. לבסוף מוסיפים את הקמח ותוך שהוא מתערבב מזלפים את השמנת לתוך המיקסר. מקררים את הבצק כחצי שעה.
  2. מכדררים כדורים בקוטר של 2 ס"מ ומגלגלים בסוכר דמררה. מניחים את העגיות על מגש עם נייר אפיה ללא צורך במרווחים גדולים.
  3. אופים בתנור שחומם מראש לטמפרטורה של 155 מעלות במשך 15 דקות בערך. זו אפיה איטית ופחות חמה כדי לשמור על צבע בהיר ויפה.

עוגיות קפה טבעוניות

יעל גרטי
המצרכים (ל-35 עוגיות): 1 כף זרעי פשתן טחונים 1 כף מים 4 כפיות שטוחות קפה נמס מגורען 1 כף מים רותחים 1/3 3 כפות שמן קנולה 1/3 3 כפות שמן קוקוס בטמפרטורת החדר 1/4 כוס + 1 כף (60 גרם) סוכר חום בהיר 3/4 כוס קמח 4 כפות שקדים מולבנים טחונים 1 כפית אבקת אפייה 1/4 כוס שוקולד צ'יפס
אופן ההכנה:
  1. שמים בקערית את זרעי הפשתן וכף המים ומערבבים. משרים 3-2 דקות, מערבבים מדי פעם, עד שנוצרת תמיסה במרקם שמזכיר ג'לי.
  2. מערבבים בקערה גדולה את הקפה והמים הרותחים, להמסה מלאה. מוסיפים את תמיסת הפשתן ומערבבים. מוסיפים את שני סוגי השמן ואת הסוכר וטורפים רק עד שמתקבל מרקם אחיד ולא יותר.
  3. מערבבים בקערה נפרדת את הקמח, השקדים הטחונים ואבקת האפייה. מוסיפים לקערת הקפה ומערבבים במרית לבצק אחיד. מוסיפים את השוקולד צ'יפס ומערבבים לפיזור אחיד. מאחסנים במקרר 20-10 דקות, רק עד שהבצק מתייצב (ולא יותר).
  4. פורשים נייר אפייה על משטח העבודה. מוציאים את הבצק ומעצבים ממנו נקניק מלבני (נעזרים בנייר האפייה כדי ליישר אותו). עוטפים שוב ומאחסנים במקפיא כשעה.
  5. מחממים את התנור לטמפרטורה של 160 מעלות במצב טורבו ומרפדים שתי תבניות תנור בניירות אפייה.
  6. חותכים את מלבן הבצק בסכין חדה לפרוסות בעובי כ-7 מ"מ. מניחים בתבניות במרווחים.
  7. אופים 15-10 דקות (מומלץ כל תבנית בנפרד), עד שהעוגיות מתייצבות. מוציאים, מצננים ומגישים.

עוגיות שיבולת שועל

מירי צדוק
המצרכים (ל-12 עוגיות): 1/4 1 כוסות שיבולת שועל (עבה) 1 כוס קמח כוסמין לבן 1/2 כוס סוכר קנים או סוכר חום 1/2 כוס אגוזי מלך, קצוצים 1 כפית אבקת אפייה 2 ביצים 1/2 כוס שמן 1 כפית תמצית וניל
לקישוט - חופן חצאי אגוזי פקאן
16 צפייה בגלריה
(צילום: דן לב)
אופן ההכנה:
  1. מחממים את התנור לטמפרטורה של 180 מעלות. מרפדים תבנית בנייר אפייה.
  2. טוחנים את שיבולת השועל עד שנשארות מעט מאוד חתיכות שלמות. מעבירים לקערה.
  3. מוסיפים לקערה את הקמח, הסוכר, האגוזים ואת אבקת האפייה ומערבבים עד לקבלת תערובת אחידה. מוסיפים את הביצים, השמן והווניל ומערבבים עד לאיחוד.
  4. יוצרים כדורים בגודל פינג פונג מהתערובת. ומניחים אותם בתבנית. אם העיסה נוזלית מדי, אפשר להשתמש בכף. חשוב לרווח בין העוגיות.
  5. נועצים במרכז כל עוגייה חצי אגוז פקאן ואופים כ-20 דקות עד שהעוגיות משחימות מעט בקצוות.

עוגיות מרציפן

דינה דגן
המצרכים:
לבצק - 1 כוס שמן 1 כוס מים 2 ביצים 600 גר' קמח
למילוי - 2 כוסות שקדים טחונים (אבקת שקדים) 1 כוס סוכר 3-4 ביצים חופן סוכריות צבעוניות
כלים ואביזרים - מנג'טים מנייר תבנית מאפינס או תבניות פטיפור קטנות בקוטר של 6 ס"מ
אופן ההכנה:
  1. מכינים את הבצק - מערבבים את כל החומרים של הבצק עד לקבלת בצק חלק ושמים במקרר לחצי שעה.
  2. אחרי הקירור מחלקים את הבצק ל-3 חלקים ומרדדים כל חלק בנפרד במערוך.
  3. מקפלים, מקמחים ומרדדים שוב עד שכל גוש בצק מרודד דק לעובי של מילימטר.
  4. חותכים את הבצק לעיגולים, מקמחים ומכניסים למנג'טים.
  5. מכינים את המילוי - מערבבים את כל מצרכי המילוי (מלבד הסוכריות הצבעוניות) עד לקבלת מסה אחידה.
  6. מוסיפים את המילוי על ידי שקית זילוף או בעזרת כפית, כך שהמילוי ימלא 2/3 מגובה הבצק.
  7. מפזרים מעל את הסוכריות הצבעוניות ואופים בתנור בטמפרטורה של 160 מעלות למשך כחצי שעה. מצננים ומגישים.

עוגיות סנדוויץ'

נעמה רן
המצרכים (ל-15 עוגיות בקוטר 5 ס"מ): 200 גר' חמאה, קרה או בטמפרטורת החדר, חתוכה לקוביות 1/2 כוס אבקת סוכר (65 גר') 1 שקית סוכר וניל (10 גר') קורט מלח 1/4 כוס קורנפלור או קמח אורז (35 גר') 3/4 1 כוסות קמח (245 גר')
לציפוי - 100 גר' שוקולד מריר או חלב
למלית - 3/4 כוס חמאת בוטנים (מכל סוג) 1/2 כוס דבש
16 צפייה בגלריה
עוגיות סנדוויץ'
עוגיות סנדוויץ'
(צילום: דניאל לילה, נעמה רן)
אופן ההכנה:
  1. שמים את החמאה ואבקת הסוכר במעבד מזון עם להב מתכת (או במערבל עם וו גיטרה), מעבדים כ-2 דקות עד לקבלת קרם אחיד ואוורירי. מוסיפים את סוכר הווניל, המלח והקורנפלור (או קמח האורז) ומעבדים כ-2 דקות נוספות, עד שהמרקם אחיד. עוצרים. מוסיפים את הקמח ומעבדים מעט ככל שניתן, רק עד שנוצר גוש בצק אחיד. אוספים את הבצק לכדור ופוחסים קצת. עוטפים בניילון נצמד ומאחסנים במקרר 30 דקות (ועד יום לכל היותר).
  2. פורשים נייר אפייה על משטח העבודה ובוזקים עליו (רצוי במסננת) שכבת קמח. מניחים עליו את הבצק ומרדדים במערוך מקומח לעלה בעובי 4 מ"מ. טובלים חותכן בקמח וקורצים 30 עיגולים (גם משאריות הבצק, שאוספים ומרדדים שוב). מעבירים את נייר האפייה עם עיגולי הבצק לתבנית ומאחסנים במקרר 30 דקות, להתייצבות.
  3. מחממים את התנור לטמפרטורה של 170 מעלות.
  4. מוודאים שהעוגיות מרוחקות זו מזו (מרווח של כ־1 ס"מ ביניהן) ואופים 20-17 דקות, עד ששולי העוגיות מזהיבים מעט. מוציאים ומניחים לצינון.
  5. מכינים את הציפוי - ממיסים את השוקולד בעדינות (במיקרוגל או בסיר אדים כפול) לקרם חלק. מורחים מחצית מהעוגיות בשוקולד המומס ומאחסנים במקרר או במקפיא, 10–15 דקות, עד שהשוקולד מתקשה.
  6. מכינים את המלית - מערבבים בקערית את חמאת הבוטנים והדבש. אם רוצים, מעבירים לשק זילוף. מזלפים או מורחים בסכין כף גדושה מהמלית במרכז כל עוגייה ללא ציפוי. מכסים בעוגיות עם ציפוי השוקולד. מגישים.

עוגיות שוקולד בננה

טולי יקותיאל
המצרכים: 4 בננות בשלות 250 גר' שוקולד מריר 85 גר' חמאה 150 גר' סוכר לבן 3 ביצים 140 גר' קמח תופח קורט מלח 150 גר' שוקולד ציפס
16 צפייה בגלריה
(צילום: דודו אזולאי)
אופן ההכנה:
  1. פורסים את הבננות לפרוסות בעובי חצי ס"מ.
  2. בקערה מעל סיר אדים (באן מארי) ממיסים שוקולד מריר וחמאה.
  3. מסירים מן האש כשהכל נמס ומערבבים ביד בעזרת מטרפה את הסוכר, ביצים ולבסוף את הקמח והמלח.
  4. כשהמסה חלקה מוסיפים את השוקולד ציפס ובננות ומערבבים בעזרת מרית. את המסה הזו מומלץ לקרר כמה שעות ואפילו לילה.
  5. על מגש עם נייר אפייה בעזרת כפית נניח ערמות קטנות מהבצק. גם כאן צריך לרווח בין העוגיות.
  6. אופים בתנור שחומם מראש לטמפרטורה של 160 מעלות במשך 8 דקות בערך. כאשר העוגיות מוכנות הן מרגישות רכות אך מוצקות למגע.

ע

ניר צוק
המצרכים: 1/2 1 גר' אבקת ג'ינג'ר או ג'ינג'ר טחון 1/2 גר' פלפל אנגלי 150 גר' דבש 1/2 כפית אבקת אפייה 1 ביצה 1/2 גר' אגוז מוסקט 1/2 גר' ציפורן 1/2 2 גר' קינמון 400 גר' קמח 50 גר' חמאה רכה
לציפוי - 200 גר' אבקת סוכר מיץ מחצי לימון
16 צפייה בגלריה
ניר צוק - קריסמס
ניר צוק - קריסמס
(צילום: אפיק גבאי)
אופן ההכנה:
  1. בקערה מכניסים ביצה, דבש, אבקת אפייה וחמאה מרככים מעל סיר "אמבט מים חמים" עד קבלת תערובת אחידה.
  2. בקערה נוספת מערבבים את הקמח עם אגוז המוסקט, ציפורן, פלפל אנגלי וג'ינג'ר.
  3. מחברים בין 2 התערובות ומערבבים עד לקבלת בצק אחיד, יוצקים כדור ועוטפים בניילון ומאחסנים במקרר כשעתיים.
  4. מחממים תנור לטמפרטורה של 180 מעלות.
  5. מרדדים את הבצק על משטח מקומח בין 2 ניירות פרגמנט לעלה בעובי קצת יותר מ-2/1 ס"מ.
  6. קורצים מהבצק עוגיות עם חותכני עוגיות בצורות שונות.
  7. מניחים במרווח בתבנית ואופים 9-12 דקות עד שהעוגיות יציבות, חומות ויבשות בחלקן העליון.

אלפחורס

סאני דרעי
המצרכים: 200 גר׳ חמאה בטמפרטורת החדר 150 גר׳ סוכר לבן (3/4 כוס) 5-4 חלמונים 1/4 כפית תמצית וניל 3 כפות ברנדי איכותי 200 גר׳ קמח (1/2 1 כוס) 300 גר׳ קורנפלור (2 כוסות) קורט מלח 10 גר׳ אבקת אפיה
למילוי ולקישוט - 2 צנצנות ריבת חלב סמיכה 100 גר׳ קוקוס לבן
16 צפייה בגלריה
אלפחורס, סאני דרעי
אלפחורס, סאני דרעי
אלפחורס, סאני דרעי
(צילום: ירון ברנר)
אופן ההכנה:
  1. בקערת מיקסר עם וו גיטרה מקציפים יחד לקצף תפוח את החמאה הרכה והסוכר הלבן, כאשר הקצף תפוח מוסיפים פנימה את החלמונים, אחד אחד, תוך כדי הקצפה במהירות בינונית. כאשר כל החלמונים בפנים מוסיפים את הווניל והברנדי, ומקציפים כדקה נוספת עד לאיחוד המסה (את הדפנות מורידים בעזרת לקקן). מוסיפים יחד את כל החומרים היבשים (קמח, קורנפלור, אבקת אפייה ומלח), ומעבדים במהירות איטית עד להיווצרות בצק. שימו לב - זה בצק פריך ועדין אז להיזהר שלא לעבד אותו יותר מידי.
  2. כאשר הבצק מוכן יוצרים ממנו גוש מרובע, ועוטפים אותו בניילון נצמד, ומכניסים לחצי שעה מנוחה במקרר. לאחר המנוחה מוציאים את הבצק למשטח עבודה מקומח מעט, ונותנים לבצק להגיע לטמפרטורה נוחה לעבודה (פושר), אחרת הוא יתפורר לכם (זה בצק נימוח ועדין מאוד ולאחר האפיה הוא פשוט נעלם בפה, כך שהוא גם עדין לעבודה).
  3. כאשר הבצק בטמפרטורת עבודה נוחה אפשר להתחיל לרדד אותו, תוך כדי קימוח מעל ומתחת לבצק לאורך כל הזמן, בכדי למנוע הידבקות. מרדדים את הבצק לעובי של בין 0.5-1 ס"מ (אישית אני אוהבת עוגיות קטנות ודקות). קורצים בעזרת קורץ עוגיות עיגולים, ומסדרים את העוגיות על מגש אפייה עם רווחים ביניהן.
  4. אופים את העוגיות בטמפרטורה של 170 מעלות כ-5-8 דקות, תלוי בגודל שלהן. שימו לב - העוגיות צריכות להתנפח מעט להיות זהובות מסביב.
  5. כאשר העוגיות אפויות מצננים אותן לחלוטין, ובזמן הזה מכינים עמדת סגירת עוגיות. רצוי שתסדרו את העוגיות בצורה נוחה.
  6. מעבירים את ריבת החלב לשק זילוף עם צנטר חלק (אני מעדיפה לקרר את ריבת החלב כמה שעות לפני בכדי שיהיה קל להרכיב את העוגיות). מי שמסתבך עם שק זילוף יכול פשוט להשתמש בכפית.
  7. מניחים בצד קערה עם 100 גר׳ קוקוס לבן וצלחת נוספת ריקה בכדי להניח עליה את העוגיות הגמורות.
  8. מזלפים על צד אחד של העוגיה את ריבת החלב (לא להתקמצן), כאשר היא הפוכה. לוקחים את העוגיה השנייה ומניחים על ריבת החלב, ובתנועה סיבובית סוגרים את ה"סנדוויץ'", עד שריבת החלב מגיעה לקצוות.
  9. מגלגלים את צידי העוגיה בקוקוס, וממשיכים כך עם כל העוגיות.
*אפשר לשמור בכלי אטום עד 5 ימים.

ביסקוטי לייט

רוני ונציה
המצרכים (ל-120 עוגיות דקות, על 2-3 תבניות שטוחות מרופדות בנייר אפייה): 400 גר' קמח (3/4 2 כוסות) 1 כפית אבקת אפייה קורט מלח 1/2 כפית קינמון 3 ביצים 3 חלמונים 1 כפית תמצית וניל 275 גר' סוכר (1/4 1 כוסות) 350 גר' אגוזי לוז קלויים וקלופים
16 צפייה בגלריה
(צילום: ירון ברנר)
אופן ההכנה:
  1. מחממים את התנור לטמפרטורה של 170 מעלות.
  2. מנפים ביחד לתוך קערה בינונית את הקמח, אבקת האפייה, המלח והקינמון.
  3. בקערת מיקסר שמים את הביצים, החלמונים, הווניל והסוכר ומקציפים 1-2 דקות בעזרת וו הגיטרה, עד לקבלת תערובת אחידה.
  4. מוסיפים את תערובת הקמח ומערבלים במהירות נמוכה עד לקבלת בצק רך. אם הבצק אינו רך מספיק אפשר להוסיף 1/2 חלבון מהחלבונים שנותרו. מוסיפים את האגוזים פנימה.
  5. מקמחים בנדיבות את נייר האפייה ואת הידיים. מניחים חצי מהבצק בצד אחד של התבנית ומעצבים ממנו גליל ברוחב של כ-10 ס"מ ובגובה כ-2 ס"מ (האורך אינו חשוב). מכינים גליל נוסף כזה ומשאירים מרווח של כ-10 ס"מ בין הגלילים.
  6. אפייה ראשונה - אופים את הגלילים 22-24 דקות (אפשר גם יותר, במידת הצורך), עד שהם זהובים ויציבים למגע. מצננים בתבנית על רשת לפחות 20 דקות, עד שהם פושרים (אך לא קרים). מנמיכים את חום התנור לטמפרטורה של 140 מעלות.
  7. מעל למשטח עבודה פורסים את הגלילים בעודם מעט פושרים (אחרת יהיו קשים מדי לפריסה) ובעזרת סכין משוננת לפרוסות דקות מאד בעובי 1/3 ס"מ.
  8. אפייה שנייה - מניחים את הביסקוטי על צידן מעל לתבנית האפייה, ואופים שוב עוד 16 דקות או עד שהם זהובות, יבשות ופריכות. מצננים צינון מלא בתבנית על רשת.
פורסם לראשונה: 08:56, 21.05.21