בראוניז טחינה

החופש הגדול הגיע, ואיתו המחשבות כיצד להעסיק את הילדים בדרכים יצירתיות. אני אוהב להכניס את הילדים למטבח, ולהכין יחד איתם אוכל בריא, טעים וקל להכנה. ממש כמו הבראוניז המעולים האלו שאינם כוללים חמאה, שמן וגלוטן, אבל טעמם משגע ואהוב במיוחד על ילדים.
המצרכים (לתבנית מרובעת או מלבנית בקוטר 20*20 או 20*25):
לבראוניז -
1 כוס טחינה גולמית (כוס מידה בינ"ל בנפח 240 מ"ל)
1/2 כוס סוכר קוקוס (או סוכר דמררה)
1/4 כוס מייפל או דבש נוזלי
1 כפית תמצית וניל איכותית
2 ביצים בגודל L
1/3 כוס קקאו (לא ממותק)
1 כף קמח קוקוס
1/2 כפית סודה לשתייה
1/4 כפית מלח
לגנאש טחינה לקישוט העוגה (לא חובה) -
100 גר' שוקולד מריר קצוץ
7-6 כפות טחינה גולמית (כ-75 גר')
1 כף מייפל או דבש
קמצוץ מלח
1 כפית תמצית וניל
2 צפייה בגלריה
בראוניז טחינה
בראוניז טחינה
בראוניז טחינה
(צילום: יח"צ)
אופן ההכנה:
  1. מכינים את הבראוניז - בקערה גדולה מערבבים את הטחינה, הסוכר, המייפל, תמצית הווניל והביצים, עד שהתערובת חלקה וללא גושים. מוסיפים פנימה את אבקת הקקאו, קמח, קוקוס, סודה לשתייה ומלח ומערבבים עד שהתערובת חלקה (אם התערובת סמיכה מאוד וצמיגית, אפשר להוסיף כף או שתיים של מים כדי להקל על הערבוב).
  2. מעבירים את התערובת לתבנית אפייה משומנת, ומחליקים את פני העוגה. אם הכף או המרית נדבקות לתערובת, אפשר לרסס אותן במעט ספריי שמן או אפילו להרטיב במעט מים.
  3. אפייה - אופים את הבראוניז בתנור שחומם מראש ל-180 מעלות בין 25-20 דקות, עד שהעוגה יציבה וקיסם שננעץ בה יוצא יבש או עם מעט פירורים (שימו לב: יש להיזהר מאפיית יתר, כי אז תקבלו מרקם יבש ולא פאדג'י ומפנק). כשהעוגה מוכנה, מוציאים אותה מהתנור ומצננים על גבי רשת לטמפרטורת החדר.
  4. מכינים את הגנאש טחינה - בזמן שהעוגה בתנור, ממיסים על סיר כפול 100 גרם שוקולד מריר שבור לקוביות עם קורט מלח ותמצית וניל. כשהשוקולד נמס, מתחילים לטרוף אותו בעזרת מטרפה קטנה. מסירים את הגנאש מהאש, מוסיפים מעט מהטחינה וממשיכים לטרוף.
  5. מחזירים את התערובת לאש, וממשיכים לטרוף עד להמסה מלאה. כשהתערובת נמסה לגמרי, מסירים אותה מהאש וטורפים פנימה את שאר הטחינה עד לקבלת גנאש קרמי, חלק ומבריק. אם צריך - מוסיפים עוד טחינה עד לקבלת המרקם הרצוי.
  6. הגשה - מפזרים את הגנאש מעל העוגה בעזרת כף במשיכות קצרות ליצירת פיזור חלקי ולא לציפוי מלא, חותכים לריבועים ומגישים.
2 צפייה בגלריה
תום פרנץ
תום פרנץ
השף תום פרנץ
(צילום: יח"צ)
המתכונים באדיבות תום פרנץ, שף הבית של חברת "קונסטרוקטה"