אולי זה נשמע קצת קשוח לפרסם רק שבועיים אחרי שבועות מתכון לעוגת גבינה, אבל לא בכל יום אנחנו זוכים לפרק איחוד של הסדרה שכבשה את כולנו - "חברים".
נראה ש"חברים" היתה כאן תמיד, ומעולם לא נעלמה. כל פעם כשצץ פרק נוסטלגי שלה בטלוויזיה, זה מרגיש כאילו זה פרק שאף פעם לא ראינו, למרות שרובנו כבר צפו בכולם - כמה וכמה פעמים.
3 צפייה בגלריה
(מתוך הסדרה "חברים")
3 צפייה בגלריה
(צילום: מורן גיל)
הטור הבא חוגג את הסדרה עם משהו מתוק בפה - ואם יש עוגה שמתאים לחגוג איתה את פרק האיחוד של חברים זו כנראה עוגת הגבינה המפורסמת של צ'נדלר ורייצ'ל. טוב, היא לא בדיוק בדיוק שלהם, אבל היא כנראה אחת מעוגות הגבינה הקרמיות, הטובות והממכרות שהכנתי.
מעבר לעובדה שהיא פשוטה להכנה, הקלילות שלה בפה תעמיד גם את המוסריות שלכם במבחן, ממש כמו שהיא העמידה את זו של צ'נדלר ורייצ'ל. אז גם אם אתם לא גיקים של "חברים", והביס הנוסטלגי הזה לצד פרק האיחוד לא באמת מרגש אתכם, מובטחת לכם אחת מעוגות הגבינה הטובות שתאכלו.
3 צפייה בגלריה
(צילום: מורן גיל)
המצרכים (לתבנית בקוטר 22 ס"מ, בגובה 6 ס"מ): 250 גר' פתי בר 100 גר' חמאה מומסת 500 גר' גבינת שמנת 30% 400 גר' גבינה לבנה 9% 200 גר' שמנת חמוצה (גביע אחד) 40 גר' קורנפלור 300 גר' סוכר 4 ביצים גודל M 1 חלמון ביצה 2 כפיות מחית וניל
אופן ההכנה:
  1. מחממים את התנור לטמפרטורה של 160 מעלות על מצב טורבו.
  2. מכינים את בסיס העוגה – טוחנים במעבד מזון את הפתי בר לאבקה חולית. במקביל ממיסים במיקרו את החמאה ושופכים אותה על הפתי בר הטחון. מערבבים היטב עד לקבלת בצק חולי שאפשר להכין ממנו טארט.
  3. לוקחים תבנית אפיה עגולה ומתחילים לסדר את הבצק בצמוד לדפנות התבנית ובבסיס שלה, עד שנוצר לנו טארט אחיד ודחוס. מומלץ לחזק את ההידוק בעזרת כף דוחפי קלות את הבצק כלפי התבנית.
  4. מכינים את מלית עוגת הגבינה – מערבבים את כל המצרכים ביחד בעזרת מטרפה, עד שמתקבלת מלית גבינה חלקה ואחידה. מעבירים את המלית לתוך הטארט פתי בר.
  5. מכניסים את העוגה לתנור ל-45-50 דקות, ואופים עד שדפנות העוגה יציבים, מרכזה רוטט מעט והיא הצהיבה קלות באפייה.
  6. מקררים את העוגה בטמפרטורת החדר כשעה, ומעבירים אותה להתייצבות של 3-4 שעות במקרר. עכשיו רק נותר לחכות לשידור של פרק האיחוד בישראל.
לעמוד האינסטגרם של מורן גיל