יש מעט מאוד דברים בעולם שילדים אוהבים יותר משניצל חם, ויש מעט מאוד תוספות שמתאימות לשניצל יותר מפירה תפוחי אדמה חמאתי. במנה הזאת אני מחבר בין השני הדברים האלה יחד, עד שמתקבלת מנה מושלמת.

שניצל פרגית עם טוויסט

המצרכים:
לשניצל - 2 יחידות סטייק פרגית ארוך (ירך) לכל סועד, פתוח ונקי מסחוסים ושומן 2 כוסות פירורי לחם 2 כוסות קורנפלקס לא ממותק, גרוס גס בידיים 3 ביצים 1 כף קטשופ 1 כף חרדל 1 כף מיונז 1 כפית מלח
לפירה - 5 תפו״א לבנים, קלופים וחתוכים לקוביות גסות 1 חבילה חמאה (100 גר') מלח (לפי הטעם)
לאפונה - 3 כוסות אפונה עדינה מלח (לפי הטעם)
2 צפייה בגלריה
(צילום: גיל אבירם)
2 צפייה בגלריה
(צילום: גיל אבירם)
אופן ההכנה:
  1. טורפים בקערה את הביצים עם המלח, הקטשופ, החרדל והמיונז.
  2. בקערה נפרדת, מערבבים את הקורנפלקס עם פירורי הלחם.
  3. מחממים שמן במחבת בעומק של כ-2 ס״מ. טובלים כל סטייק פרגית בבלילת הביצים, מנערים כדי להוריד את עודפי הבלילה, מעבירים לקערת הפירורים ומצפים היטב מכל הכיוונים. מניחים בזהירות במחבת בתוך השמן החם ומטגנים כ-3-4 דקות מכל צד או עד שהשניצל משחים. מוציאים לצלחת עם נייר סופג.
  4. מכינים את הפירה - שוטפים היטב את תפוחי האדמה תחת מים קרים זורמים, עד שהמים הופכים צלולים ונפטרנו מרוב העמילן. מעבירים את תפוחי האדמה לסיר, ממלאים מים עד לכיסוי תפו"א, מוסיפים 1 כף מלח ומביאים לרתיחה, מנמיכים את הלהבה ומבשלים על אש קטנה, עד שתפוחי האדמה רכים.
  5. כשתפוחי האדמה התרככו, מסננים אותם מהמים, שומרים כוס אחת ממי הבישול ומחזירים את תפוחי האדמה לסיר החם. בעזרת מועך תפו״א, מתחילים למעוך את תפוחי האדמה בתוך הסיר, על להבה קטנה (כדי לייבש אותם). מוסיפים את החמאה, ממליחים לפי הטעם ומסירים מהאש. אם הפירה סמיך מדי, אפשר להוסיף מעט ממי הבישול החמים או לחילופין חלב חם.
  6. מכינים את האפונה - בסיר גדול, מרתיחים מים, מוסיפים 1 כף מלח. כשהמים רותחים, מוסיפים את האפונה ל-30 שניות. מוציאים, מסננים ומתבלים במעט מלח.